Замовник відхилив учасника за неналежне обґрунтування аномально низької ТП при відсутності в ТД окремих вимог до такого обґрунтування: чи вважає АМКУ таке відхилення правомірним?

0
74

Розглянемо дане питання на прикладі рішення органу оскарження № 5781-р/пк-пз від 01.04.2024, оголошення № UA-2024-02-28-008080-a

Обставини закупівлі: відповідно до протоколу уповноваженої особи від 02.11.2022 № 0211\1 підставою відхилення Пропозиції Скаржника було наступне:

«3.Дата оприлюднення та номер оголошення про проведення закупівлі: (ID Tender):

28.02.2024 року UA-2024-02-28-008080-a 4. Кандидат: ТОВ «РІЕЛНЕСТ»

5. Дата прийняття рішення про відхилення пропозиції Кандидата: 15.03.2024 року

6. Обґрунтування відхилення пропозиції Кандидата: найбільш економічно вигідна пропозиція є меншою на 40 або більше відсотків від середньоарифметичного значення ціни/приведеної ціни тендерних пропозицій інших учасників на початковому етапі аукціону».

Відповідно до протоколу розкриття щодо Пропозиції Скаржника зазначено, зокрема, наступне: «учасник процедури закупівлі надав неналежне обґрунтування щодо ціни або вартості відповідних товарів, робіт чи послуг тендерної пропозиції, що є аномально низькою». 

Позиція скаржника: скаржник зазначає, що Документацією не визначено умов щодо надання учасниками обґрунтування аномально низької ціни, в тому числі, не визначено, що в розумінні Замовника належне обґрунтування чи яка його межа, а також не встановлено окремих вимог до порядку оформлення та змісту такого обґрунтування.

Тим самим, Замовник на власний розсуд визначає, яким для нього є належне обґрунтування в порушення принципів здійснення закупівель об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі і максимальна економія, ефективність та пропорційність, застосовуючи при цьому дискримінаційний підхід при розгляді пропозицій який полягає в вибірковому необ'єктивному визначенні, чиї обґрунтування є належними, а чиї ні.

Рішення про відхилення Пропозиції Скаржника не містить посилання на положення Особливостей та умови Документації, яким не відповідає Пропозиція Скаржника, а зазначено загальну підставу відхилення без обґрунтування прийнятого Замовником рішення. 

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

Позиція Колегії: відповідно до інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу, 12.03.2024 Скаржником було завантажено довідку від 12.03.2024 № 10 про обґрунтування аномально низької ціни, у якій зазначено:

«ТОВ «Ріелнест» прийняло участь у відкритих торгах по предмету закупівлі Послуги з виготовлення технічних паспортів на об'єкти нерухомого майна ID83203c5896444d758f8c58c896c12998. За результатами аукціону наша пропозиція визнана електронною системою закупівель, як аномально низька ціна тендерної пропозиції. Тому повідомляємо, що внаслідок військової агресії російської федерації та введенням воєнного стану в Україні, значно зменшилися обсяги послуг, які наше підприємство надає та готове надавати. В зв'язку з чим ми рахуємо за доцільне надати послуги за ціною 49999 (сорок дев'ять тисяч дев'ятсот дев'яносто дев'ять) гривен.

ТОВ «Ріелнест» має в своєму розпорядженні власне сучасне обладнання та програмне забезпечення для надання послуг з технічної інвентаризації об'єктів нерухомого майна з виготовленням технічного паспорта та внесенням відомостей до Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва з видачою витягу з реєстраційним номером. У складі підприємства працюють відповідальні виконавці, в тому числі які пройшли професійну кваліфікацію та мають сертифікат на право виконання робіт з технічної інвентаризації об'єктів з нерухомого майна. Крім того, об'єкті нерухомого майна, які треба інвентаризувати знаходяться територіально в місці розташування головного офісу ТОВ «Ріеленст», що значно зменшує собівартість послуг.

Все це дозволяє виконати необхідний обсяг робіт силами свого підприємства, що в свою чергу приведе до зменшення операційних витрат. При цьому гарантуємо якісне та своєчасне надання послуг у строки визначені Замовником у тендерній пропозиції».

Згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, первинна вартість Пропозиції Скаржника - 64 500,00 UAH з ПДВ, остаточна вартість Пропозиції Скаржника - 49 999,00 UAH з ПДВ.

Документація не містить окремих вимог до порядку формування ціни Пропозиції учасника, а також до обґрунтування аномально низької тендерної пропозиції.

Враховуючи наведене, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави.

Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з підстав, наведених у протоколі.

Неправомірно відхиливши Пропозицію Скаржника з підстав, наведених у протоколі, Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей.

Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:

1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);

2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов'язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз'яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.

Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.

Останні новини