Як визначити предмет закупівлі — встановлення охоронної сигналізації — товари, роботи чи послуги?

0
410

Згідно з пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Пункт 21 частини 1 статті 1 Закону визначає, що послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.

Згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Окрім цього, визначати предмет закупівлі замовники повинні з огляду на приписи Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджений наказом Мінекономіки №708 від 15.04.2020 (далі-Порядок №708).

Згідно з пунктом 3 Порядку №708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Водночас відповідно до пункту 4 визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини першої статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням положень кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01 листопада 2021 року № 281, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.

У відповідності до даних норм, визначаючи належність предмета закупівлі до товарів, робіт чи послуг замовник повинен враховувати вище зазначені норми.

Так, здійснити закупівлю товарів з охоронною сигналізацію замовник може разом із супровідними послугами виключно у випадку, коли такі послуги пов’язані з постачанням таких товарів.

Однак під постачанням не слід розглядати монтаж, встановлення та інші послуги, які повинен здійснити потенційний учасник закупівлі.

Натомість постачання слід розглядати як власне доставку товарів до місцезнаходження замовника.
Тому визначення предмета закупівлі пристроїв охоронної сигналізації як товару суперечитиме вище зазначеним нормам.

Визначаючи можливість визначення предмета закупівлі встановлення охоронної сигналізації як роботи потрібно звернутися до визначення поняття роботи та з’ясуємо, що дане визначення містить вичерпний перелік робіт, зокрема до таких слід відносити - реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення тощо.

Проте, дане визначення не передбачає такий вид робіт як встановлення охоронної сигналізації.
Тому в даному випадку потрібно звернутися до визначення поняття послуги, в якому визначено, що послуги – це будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт. Тобто перелік послуг не є вичерпним і тому видається, що найбільш доцільним є обрання виду предмета закупівлі для встановлення охоронної сигналізації – послуги.

Щодо коду ДК, то згідно з пунктом 3 Порядку №708 замовник повинен визначати предмет закупівлі послуг за 4 цифрою Єдиного закупівельного словника.

До прикладу, замовник може обрати код ДК 021:2015: 45310000-3 — Електромонтажні роботи (45312200-9 — Встановлення систем охоронної сигналізації). При цьому, наявність в даному коді ДК найменування роботи не свідчить, що даний код можливо обирати виключно при закупівлі робіт.

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard