Укладення прямого договору по пп.5 пп.13 Особливостей є можливим лише за умови доведення замовником, що в силу технічних причин послуги харчування можуть бути надані лише однією організацією

0
42

Витяг з постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду у справі № 460/9639/24 від 06.02.2025:

Колегія суддів наголошує, що підставою обґрунтування причини укладення договору без використання електронної системи закупівлі є відсутність конкуренції з технічних причин - по причині того, що будівля столової-кухні за адресою: Рівненська область, Дубенський район,.. в якій знаходиться харчоблок та їдальня інтернату за результатами електронного аукціону передані в оренду КП строком на 5 років (договір оренди нерухомого майна, що належить до комунальної власності № 1 від 30.01.2023р.)

Також Комунальний заклад  у своїх поясненнях вказує, що для надання послуги з організації харчування підопічних Дубенським районним управлінням Головного управління Держпродспоживслужби в Рівненській області проведено державну реєстрацію потужності харчоблоку по адресі: Рівненська область, … та присвоєно реєстраційний номер: r-UA-17-05-596 від 11.05.2023р. Тому, Замовник не міг з технічних причин, укласти договір про надання послуг з готування їжі для харчування підопічних з іншим суб`єктом господарювання крім КП Володимирецький комбінат громадського харчування.

Як у відзиві на позовну заяву так і в апеляційній скарзі апелянт покликається на те, що розділом 5 договору про надання послуг №6 від 29.02.2024р. який укладений за результатами проведеної закупівлі з КП Володимирецький комбінат громадського харчування, визначено, зокрема, що в разі неможливості фактичного приготування страв (відключення електричної енергії, несприятливих природних умов та інше) послуги повинні надаватися шляхом доставки готових страв в термосах/ контейнерах для їжі таким чином, щоб уникнути псування, пошкодження готових страв, потрапляння пилу, бруду та іншого втручання під час їх транспортування до місця надання послуг, що фактично передбачає можливість надання кейтерингових послуг у відповідності до ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги.

Тобто, технічно можливим є надання кейтерингових послуг іншими суб`єктом господарювання та відповідно проведення закупівлі на умовах відкритих торгів. Оскільки кейтеринг передбачає такий спосіб організації харчування як реалізація готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази геріатричного пансіонату (без використання харчоблоку та їдальні) оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.

Колегія суддів відхиляє такі доводи апелянта з огляду на те, що організація харчування підопічних пансіонату іншим суб`єктом господарювання, в тому числі на умовах кейтерингу з технічних причин неможлива, так як підопічні пансіонату в силу відповідних проблем зі здоров`ям, не можуть харчуватись поза межами визначених приміщень пансіонату.

Отже, якщо припустити за висновком Держаудитслужби що інший суб`єкт господарювання здійснював би доставку готової їжі для харчування підопічних, тому технічно та за санітарними вимогами відсутнє інше приміщення крім переданого в оренду приміщення їдальні пансіонату, де можливе безпосереднє споживання їжі підопічними пансіонату. В даному випадку колегія суддів зазначає наступне.

У Констатуючій частині Висновку №UА 2024-02-29-009864-a, серед іншого, контролюючий орган вказав, що наданий замовником на Обґрунтування договір №1 від 30.01.2023р. оренди нерухомого майна, яке належить до комунальної власності, свідчить про передачу частини будівлі харчоблоку КЗ Мирогощанський психоневрологічний інтернат Рівненської обласної ради для КП Володимирецький комбінат громадського харчування та п.8.1 передбачає, що орендар має право передати майно в суборенду за погодженням з орендодавцем.

Пункт 8.1 договору оренди встановлено, що орендар має право передати майно в суборенду за погодженням з орендодавцем.

Тобто, визначається право, а не обов`язок орендаря передати майно в суборенду.

Крім того, відсутні відомості щодо звернень про погодження суборенди від орендаря.

Отже, відповідно до вимог п.п. 5 п. 13 Особливостей, у позивача виникає право на укладення прямого договору у випадку, якщо послуги через будь-які обґрунтовані та підтверджені технічні причини, в тому числі встановлені законодавством, можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб`єктом господарювання за відсутності при цьому альтернативи. Таким чином, є помилковим висновки контролюючого органу про порушення позивачем вимог пп. 5 п.13, п.5 абз.3 п.17 Особливостей, п. 3 Особливостей та ст. 5 Закону.

Більше корисної інформації про темі у статті Як правильно обрати спосіб закупівлі послуг харчування, якщо їдальня замовника перебуває в оренді підприємця

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard