Наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси замовника: чи доцільно встановлювати таку вимогу в ТД? 

1
286

Рішення від №15751-р/пк-пз від 24.09.2024, оголошення № UA-2024-08-21-004692-a 

Вимоги тендерної документації: Додаток 2 Документації містить перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції 

Вимоги до предмету закупівлі : 

4. Обов'язкова наявність пального, зазначеного у специфікації на всіх АЗС-мережі. 

Для забезпечення безперебійної заправки санітарних автомобілів, необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР. 

В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист щодо наявності трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР. 

Позиція скаржника: скаржник зазначає, що у пункті 4 додатку 2 Документації замовник встановив вимогу, яка обмежує Скаржника в праві на участь, оскільки замовник допустив до участі лише тих учасників, які можуть запропонувати три АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім.М.І. Пирогова ВОР: «4. Обов’язкова наявність пального, зазначеного у специфікації на всіх АЗС-мережі. Для забезпечення безперебійної заправки санітарних автомобілів, необхідна наявність трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР. 

В складі тендерної пропозиції надати гарантійний лист щодо наявності трьох АЗС на відстані до 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР». 

Позиція Комісії: замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. 

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які нададуть гарантійний лист щодо наявності саме трьох АЗС на відстані до саме 4 км від юридичної адреси КНП ВОКЛ ім. М.І. Пирогова ВОР, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.  

Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. 

У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).  

Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.  

Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. 

Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.  

Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.  

Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині. 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard