Держаудитслужба має право здійснювати перевірки закупівель військових частин
Обставини справи: Позивач, Військова частина НОМЕР_1 , звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій просив визнати незаконним та скасувати наказ начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області № 62-з від 16.10.2023 "Про початок моніторингу процедур закупівель".
В обґрунтування позовних вимог послався на те, що відповідно до ч. 4 ст. 5 закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю, місцезнаходженням Військової частина НОМЕР_1 є: АДРЕСА_1 . Отже, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області не мало права на проведення моніторингу процедури закупівлі.
Позиція суду: Відповідно до пункту 1 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби № 23 від 02.06.2016 (далі Положення № 23), Західний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.
У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Рівненській, Тернопільській, Чернівецькій, Хмельницькій областях.
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
Згідно доручення заступника голови Держаудитслужби України № 003100-18/11797-2023 від 13.10.2023 р., доручено Управлінню Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області провести до 01.12.2023 р. моніторинг процедури закупівлі, зокрема - UA-2023-08-15-007707-а (а.с. 30-31).
Таким чином, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області відповідно до частини другої статті 8 Закону № 922, пп. 2, 12 пункту 4, пп. 13 п. 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Держаудитслужби від 22.02.2022 № 117, правомірно розпочало та здійснило моніторинг процедури закупівлі в частині дотримання позивачем законодавства у сфері публічних закупівель ID:UA-2023-08-15-007707-a «Нове будівництво навісу арочного типу № 118/3 для військової частини НОМЕР_1 », 5108100 UAH, 45213351-8, ДК021, 1, роботи «Нове будівництво навісу арочного типу №118/4 для військової частини НОМЕР_1 », 5108100 UAH, 45213351-8, ДК021, 1, роботи «Нове будівництво навісу арочного типу №118/5 для військової частини НОМЕР_1 , НОМЕР_2 UАН, 45213351-8, ДК021, 1, роботи».
На підставі наведених вище обставин колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що підстави для визнання незаконним та скасування наказу від 16.10.2023 № 62-з «Про початок моніторингу закупівель» відсутні.
Більш детально у постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2024 у справі № 440/17422/23 або за посиланням.
Останні новини
09 берез.
Внесено зміни до Класифікації доходів бюджету09 берез.
Затверджено порядок використання коштів для реалізації публічних інвестиційних проектів МОЗ07 берез.
Учасник надає лише підтвердження керівника про наявність сертифіката ДСТУ ISO 9001:2015, тоді як замовник вимагав визначений сертифікат06 берез.
У Агенції оборонних закупівель новий директор06 берез.
Обставини, що призвели до правомірності встановленої вимоги щодо наявності офісу на відповідній території