Чи повинні органи місцевого самоврядування виконувати вимоги Постанови №710

0
376

Пункт 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі - Постанова № 710) зобов’язує головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:

  • обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
  • оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.

Водночас доволі суперечливим є (не)обов’язок органів місцевого самоврядування виконувати вимоги Постанови Кабміну № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання державних коштів» (далі-Постанова №710).

Так, в статті «Чи є обов’язковими вимоги Постанови №710 для органів місцевого самоврядування? Позиція ВСУ» ми висвітлили позицію Верховного суду України, який визначив, що органи місцевого самоврядування повинні виконувати вимоги Постанови №710.

Так, Верховний суд України в черговій своїй Постанові зазначив, що виконання Постанови №710 є обов’язком для органів місцевого самоврядування, оскільки в даному випадку має місце конкуренція застосування загальної норми, передбаченої підпунктом 1 пункту 4 Постанови № 710 та спеціальної норми, передбаченої пунктом 4-1 Постанови № 710

Водночас при конкуренції правових норм необхідно застосовувати правило пріоритетності норм спеціального закону (lex specialis ), тобто пункт 4-1 Постанови №710, а положення підпункту 1 пункту 4 Постанови №710 вважати загальними нормами (lex generalis).

Посилання на рішення:

Постанова Касаційного адміністративного суду Верховного суду України по справі №160/8058/22 від 31.10.2023

Більше статей про виконання вимог Постанови №710 читайте за посиланнями:

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard