Чи повинні органи місцевого самоврядування виконувати вимоги Постанови №710
Пункт 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі - Постанова № 710) зобов’язує головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Водночас доволі суперечливим є (не)обов’язок органів місцевого самоврядування виконувати вимоги Постанови Кабміну № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання державних коштів» (далі-Постанова №710).
Так, в статті «Чи є обов’язковими вимоги Постанови №710 для органів місцевого самоврядування? Позиція ВСУ» ми висвітлили позицію Верховного суду України, який визначив, що органи місцевого самоврядування повинні виконувати вимоги Постанови №710.
Так, Верховний суд України в черговій своїй Постанові зазначив, що виконання Постанови №710 є обов’язком для органів місцевого самоврядування, оскільки в даному випадку має місце конкуренція застосування загальної норми, передбаченої підпунктом 1 пункту 4 Постанови № 710 та спеціальної норми, передбаченої пунктом 4-1 Постанови № 710
Водночас при конкуренції правових норм необхідно застосовувати правило пріоритетності норм спеціального закону (lex specialis ), тобто пункт 4-1 Постанови №710, а положення підпункту 1 пункту 4 Постанови №710 вважати загальними нормами (lex generalis).
Посилання на рішення:
Більше статей про виконання вимог Постанови №710 читайте за посиланнями:
- «Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Практика моніторингу»;
- «(Не)належне обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі згідно Постанови № 710. Позиція суду»;
- «Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при укладенні прямих договір згідно виключень, які передбачені Особливостями?»;
- «Чи є обов’язковими вимоги Постанови №710 для органів місцевого самоврядування? Позиція ВСУ».
Останні новини
01 груд.
Учасник в ТП надав динамічну договірну ціну, при вимозі в ТД надання договірної ціни твердої: чи потрібно відхиляти ТП?30 листоп.
АМКУ нагадує про наявність відкритого доступу до зведеного переліку суб’єктів природних монополій30 листоп.
Самостійна перевірка замовником документів, які розміщенні в електронній системі закупівель є порушенням вимог пункту 43 Особливостей та частини дев’ятої статті 26 Закону29 листоп.
Внаслідок складання тендерної документації не у відповідності до вимог чинного законодавства, Замовником безпідставно відхилено тендерну пропозицію учасника чим порушено пп. 2 п.44 Особливостей28 листоп.
Чи можна здійснити закупівлю електричної енергії разом із послугою з розподілу