Чи повинні органи місцевого самоврядування виконувати вимоги Постанови №710
Пункт 4-1 Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі - Постанова № 710) зобов’язує головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктів господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі;
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
Водночас доволі суперечливим є (не)обов’язок органів місцевого самоврядування виконувати вимоги Постанови Кабміну № 710 від 11 жовтня 2016 р. «Про ефективне використання державних коштів» (далі-Постанова №710).
Так, в статті «Чи є обов’язковими вимоги Постанови №710 для органів місцевого самоврядування? Позиція ВСУ» ми висвітлили позицію Верховного суду України, який визначив, що органи місцевого самоврядування повинні виконувати вимоги Постанови №710.
Так, Верховний суд України в черговій своїй Постанові зазначив, що виконання Постанови №710 є обов’язком для органів місцевого самоврядування, оскільки в даному випадку має місце конкуренція застосування загальної норми, передбаченої підпунктом 1 пункту 4 Постанови № 710 та спеціальної норми, передбаченої пунктом 4-1 Постанови № 710
Водночас при конкуренції правових норм необхідно застосовувати правило пріоритетності норм спеціального закону (lex specialis ), тобто пункт 4-1 Постанови №710, а положення підпункту 1 пункту 4 Постанови №710 вважати загальними нормами (lex generalis).
Посилання на рішення:
Більше статей про виконання вимог Постанови №710 читайте за посиланнями:
- «Оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Практика моніторингу»;
- «(Не)належне обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі згідно Постанови № 710. Позиція суду»;
- «Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при укладенні прямих договір згідно виключень, які передбачені Особливостями?»;
- «Чи є обов’язковими вимоги Постанови №710 для органів місцевого самоврядування? Позиція ВСУ».
Останні новини
26 лип.
Завдяки втручанню ДАСУ скасовано тендер на ремонт дороги в Запорізькій області26 лип.
(Не) правомірне продовження строку виконання робіт25 лип.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо закупівель для утримання та ремонту автомобільних доріг25 лип.
Надмірна деталізація Замовником технічних вимог до предмета закупівлі позбавляє учасника можливості пропонувати продукцію іншого виробника24 лип.
Плани щодо підтримки розвитку сфери публічних закупівель від Світового Банку