Чи може вважатися оприлюднення в один день повідомлення про намір укласти договір та рішення АМКУ про прийняття до розгляду скарги порушенням пункту 64 Особливостей щодо вчинення дій у період оскарження процедури закупівлі

0
177

Витяг з рішення суду: Судом першої та апеляційної інстанцій встановлено, що 22.05.2023 о 18:28 Товариство з обмеженою відповідальністю «Багатопрофільна фірма «Власта» (надалі - ТОВ БФ «Власта») звернулось до Антимонопольного комітету України зі скаргою щодо порушення Батуринською Загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області порядку проведення процедури закупівлі.

24.05.2023 Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель прийняла рішення №7189-р/пк-пз від 24.05.2023 про прийняття до розгляду скарги ТОВ БФ «Власта» та про необхідність подання Батуринській Загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області як замовнику інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедури закупівлі (т.1 а.с.43).

Вказане рішення було оприлюднено в електронній системі закупівель 24.05.2023 о 15:38 (т. 2 а.с. 3-4, 5-13).

Проте, в цей же день, 24.05.2023, але 13:35 (тобто раніше) Батуринська Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області прийняла Рішення про обрання переможця та про прийняття рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.

Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 01.06.2023 37864-р/пк-пз відмовлено ТОВ «БФ «ВЛАСТА» у задоволенні його скарги від 22.05.2023 №UA-2023-04-26-011874-а.b (т. 1 а.с. 76-89).

12.06.2023 між Батуринською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області та ТОВ «Будівельно-монтажна компанія «Буд-Партнер» був укладений договір про закупівлю, що підтверджено Звітом про результати проведення процедури закупівлі №UA-2023-04-26-011874-а від 12.06.2023 (а.с.т.1.а.с. 22-26).

Державною аудиторською службою України видано наказ від 30.06.2023 року № 204 (т. 1 а.с. 123), який 03.07.2023 о 16:20 був опублікований в електронній системі закупівель щодо початку моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-04-26-011874-а, яка оголошена Батуринською загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області.

Предметом цієї закупівлі є: теплова модернізація (капітальний ремонт) будівлі Батуринської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів по вул. В. Ющенка, 47В в м. Батурин Бахмацького району Чернігівської області (коригування кошторисної частини проектної документації) (код ДК 021:2015: 45453000-7-Капітальний ремонт і реставрація) (т.1 а.с. 124 -130).

Відповідачем був проведений аналіз питання дотримання позивачем законодавства у сфері публічних закупівель та було встановлено порушення пункту 64 Особливостей щодо вчинення дій у період оскарження процедури закупівлі та абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі». Зазначене порушення зафіксоване у Висновку про результати моніторингу закупівлі від 24.07.2023 № 844, яке було оприлюднено відповідачем в електронній системі закупівель 24.07.2023(т. 1 а.с. 131).

Зі системного аналізу вищевказаних норм закону можна зробити висновок, що саме замовник наділений повноваженнями (у період воєнного стану) щодо розроблення на основі вимог Закону №922-VIII, з урахуванням Особливостей, тендерної документації, якою самостійно визначаються конкретні умови закупівлі та спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством, а у разі оприлюднення в електронній системі закупівель скарги електронна система закупівель автоматично зупиняє початок електронного аукціону, що в свою чергу блокує будь які дії замовника в даній системі.

Матеріалами справи підтверджено, що Держаудитслужба за результатами моніторингу процедури закупівлі № UA-2023-04-26-011874-а, проведеної позивачем, установила, що замовник 24.05.2023 у період оскарження процедури закупівлі визначив ТОВ "БМК "БУД-ПАРТНЕР" переможцем, про що оприлюднив протокольне рішення від 24.05.2023 № 76, чим, на думку відповідача, порушив пункт 67 Особливостей, оскільки 22.05.2023 в електронній системі закупівель зареєстрована скарга Товариства з обмеженою відповідальністю «Багатопрофільна фірма «ВЛАСТА».

Проте, з матеріалів справи вбачається, що 24.05.2023 о 13:35 Батуринською Загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів імені Григорія Орлика Батуринської міської ради Ніжинського району Чернігівської області, ще до надходження скарги і до оприлюднення о 15:38 в електронній системі закупівель рішення від 24.05.2023, було прийнято рішення про обрання переможця та про прийняття рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю.

Вказана обставина підтверджена належними та достатніми доказами (т. 2 а.с. 3-4, 5-13).

За таких обставин доводи апелянта не заслуговують уваги, оскільки не спростовують правильних висновків суду першої інстанції, що відповідач не довів належними та допустимими доказами правомірність спірного рішення.

Згідно ч.1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Таким чином, колегія суддів вважає правильним висновок суду першої інстанції про обґрунтованість позовних вимог, оскільки відповідачем як суб`єктом владних повноважень не доведено належними та допустимими доказами правомірність спірного висновку прийнятого за результатами моніторингу закупівлі.

Детальніше у постанові Шостого апеляційного адміністративного суду від 20 березня 2024 року по справі № 620/11437/23.

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard