Чи є дискримінаційною вимога щодо надання учасником листа в довільній формі про те, що учасник є емітентом талонів (карток)?
Рішення від №15768-р/пк-пз від 24.09.2024, оголошення № UA-2024-09-10-000047-a
Вимога тендерної документації: Інші вимоги до учасників закупівель:
Емісія талонів (карток) та термін дії (пролонгація)
Лист в довільній формі про те, що учасник є емітентом талонів (карток) і гарантує термін дії талонів (карток) до 31 грудня 2024 року, з пролонгацією (безкоштовним обміном) талонів (карток) рівнозначного номіналу без зміни ціни впродовж не менше одного року з дня обміну талонів (карток).
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що в пункті 4 додатку № 2 Документації визначена вимога, відповідно до якої учасник повинен бути емітентом талонів: «Емісія талонів (карток) та термін дії (пролонгація): Лист в довільній формі про те, що учасник є емітентом талонів (карток) і гарантує термін дії талонів (карток) до 31 грудня 2024 року, з пролонгацією (безкоштовним обміном) талонів (карток) рівнозначного номіналу без зміни ціни впродовж не менше одного року з дня обміну талонів (карток)».
Скаржник зазначає, що вимагаючи від учасників наявність талонів емітованих учасником, Замовник порушує принципи проведення закупівель, які закріплено в ст. 5 Закону, зокрема «недискримінація учасників», оскільки встановлює вимоги, за яких участь у закупівлі зможуть прийняти виключно учасники, які мають талони, емітовані учасником. Емітентом талонів мережі АЗС Авіас є партнер Скаржника та власник мережі АЗС.
При цьому, відповідний факт, за твердженням Скаржника, жодним чином не впливає на той факт, що при цьому Скаржник є власником талонів, які передані йому у власність на умовах партнерського договору.
Скаржник зазначає, що він планує запропонувати Замовнику здійснювати заправку автомобілів через мережу АЗС Авіас. Партнерські договори надають право Скаржнику здійснювати продаж талонів (скретч-карток), емітованих власником мережі АЗС Авіас, а не Скаржником, для потреб Замовника, у разі, якщо за результатом закупівлі буде укладено договір.
Позиція Комісії: замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які нададуть лист в довільній формі про те, що учасник є емітентом талонів (карток), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Згідно з частиною першою статті 5 Закону Закупівлі здійснюються за такими принципами, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінація учасників та рівне ставлення до них, передбачені статтею 5 Закону. Враховуючи вище викладене, Замовник повинен усунути наведені вище невідповідності шляхом внесення відповідних змін до Документації в цій частині.
Останні новини
14 лют.
Розширено повноваження ДАСУ щодо порушень під час оприлюднення інформації про використання публічних коштів14 лют.
Деякі питання використання коштів, передбачених у державному бюджеті для надання окремих медичних послуг деяким категоріям осіб, які захищають/захищали незалежність, суверенітет та територіальну цілісність України14 лют.
За результатами моніторингу допорогового договору встановлено його невідповідність нормам ЦКУ13 лют.
Про закупівлю дронів на Prozorro Market13 лют.
Про внесення змін до Порядку реалізації експериментального проекту щодо виробництва, закупівлі та постачання боєприпасів