Статті

Закупівля послуг з вивезення побутових відходів: здійснюємо без порушення

2
723

Замовник, який є власником або наймачем, користувачем, у тому числі орендарем, джерел утворення побутових відходів, укладає договір з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснює оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів (частина 2 статті 35-1Закону України «Про відходи»). Отож, виникає необхідність розібратися, як визначити предмет закупівлі з вивезення побутових відходів, як визначити очікувану вартість такого предмету закупівлі, який вид закупівлі обрати замовнику для проведення закупівлі. Також пропонуємо розглянути які типові порушення кожен замовник має звернути увагу.

Як визначити предмет закупівлі: вивезення побутових відходів?

Враховуємо нормативно – правові акти: Закон України «Про відходи» від 05.03.1998 (далі – Закон про відходи), Законах України «Про житлово-комунальні послуги» (надалі - Закон про ЖКП), Закон України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами, затверджених постановою Кабміну № 1070 від 10.12.2008 (зі змінами) (далі – Правила) тощо.

Із визначень наведених у статті 1 Закону про відходи вбачається, що побутовими відходами є відходи, що утворюються в процесі життя і діяльності людини в житлових та нежитлових будинках (тверді, великогабаритні, ремонтні, рідкі, крім відходів, пов'язаних з виробничою діяльністю підприємств) і не використовуються за місцем їх накопичення, власником яких є фізична або юридична особа, яка відповідно до закону володіє, користується і розпоряджається відходами.

Відповідно до статті 35-1 Закону про відходи, замовник, який є власником або наймачем, користувачем, у тому числі орендарем житлових та нежитлових будинків укладають договори з виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, здійснюють оплату послуг з поводження з побутовими відходами та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.

Відповідно замовник здійснює оплату за послугу з поводженням з побутовими відходами. Поводженням з відходами є дії, спрямовані на запобігання утворенню відходів, їх збирання, перевезення, сортування, зберігання, оброблення, перероблення, утилізацію, видалення, знешкодження і захоронення, включаючи контроль за цими операціями та нагляд за місцями видалення.

Послугою з поводження з побутовими відходами є послуги з вивезення, перероблення та захоронення побутових відходів, що надаються в населеному пункті згідно з правилами благоустрою території населеного пункту, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування (стаття 1 Закону про відходи).

Правила, які прийняті Кабміном, визначають механізм надання суб'єктами господарювання незалежно від форми їх власності послуг з поводження з побутовими відходами у містах, селищах і селах.

Отже, стає зрозумілим, що замовник здійснює закупівлю послуги з поводженням побутових відходів.

Далі визначаємо предмет закупівлі, згідно порядку визначеного Законом. Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі - Порядок). Порядок встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749 (далі - ЄЗС), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг. Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником 4 цифри ЄСЗ.

Важливо чітко та правильно визначити предмет закупівлі та код ЄЗС, оскільки інформація щодо предмета закупівлі зазначається замовником від річного плану закупівлі до звіту про виконання договору про закупівлю, згідно ряду статей визначених Законом.

Окрім цього, 14.07.2022 набрав чинність Закон України «Про внесення змін до Закону України "Про публічні закупівлі" щодо створення передумов для сталого розвитку та модернізації вітчизняної промисловості» 1977-IX від 16.12.2021, яким було доповнено частину 1 статті 43 Закону пунктом 5 такого змісту: якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником.

Що ж визначаємо код ДК 021:2015, згідно з положеннями Єдиного закупівельного словника:

  • вивезення (поводження з) побутових відходів код ДК 021:2015 - 90510000-5 - Утилізація сміття та поводження зі сміттям.

Як визначити очікувану вартість предмета закупівлі вивезення (поводження) побутових відходів?

Згідно пункту 6 Правил обсяг надання послуг розраховується на підставі норм, затверджених органом місцевого самоврядування в установленому законодавством порядку.

Одиницею виміру обсягу наданих послуг з поводження з побутовими відходами є кілограм, тонна, кубічний метр або літр.

Одиниця виміру обсягу надання послуг з поводження з побутовими відходами встановлюється органом місцевого самоврядування. Враховуючи норми пункту 22 статті 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування належить визначення одиниці виміру обсягу наданих послуг з поводження з побутовими відходами.

Пункт 9 Правил також визначає, що плата за надані послуги нараховується щомісяця відповідно до умов договору і тарифів, що формуються відповідно до постанови Кабміну від 26.07.2006 № 1010 «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами» (надалі – Порядок 1010). Порядком 1010 визначається механізм формування тарифів на послуги з поводження з побутовими відходами. До послуг належать операції поводження з побутовими відходами (збирання, зберігання, перевезення, сортування, перероблення, утилізація, видалення, знешкодження та захоронення), що здійснюються у населеному пункті згідно з правилами благоустрою, розробленими з урахуванням схеми санітарного очищення населеного пункту та затвердженими органом місцевого самоврядування.

Тариф (вартість) послуги з поводженням з побутовими відходами можуть затверджувати як окремо рішенням органу місцевого самоврядування так і під час прийняття рішення з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту. Конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту, відбувається згідно Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабміну № 1173 від 16.11.2011 (зі змінами).

У разі запровадження роздільного збирання побутових відходів під час встановлення цін / тарифів на послугу з поводження з побутовими відходами не враховується вартість операцій з поводження з роздільно зібраними (відсортованими) корисними компонентами таких відходів.

Тобто з наведених норм випливає, що замовник при визначенні очікуваної вартості предмету закупівлі послуг з вивезення (поводження) з побутовими відходами має здійснити наступні дії:

  • так як, тарифи затверджуються окремо виключно для конкретного суб’єкта господарювання, тобто такий тариф затверджується не загальний, а таких суб’єктів може бути декілька, тому замовнику варто перевірити інформацію щодо кількості суб’єктів, які мають право провадити діяльність з поводженням з побутовими відходами;
  • проаналізувати умови існуючих договорів в частині обсягу наданих послуг з поводження з побутовими відходами та визначити обсяги необхідних послуг на період наступного календарного року;
  • у разі якщо таких суб’єктів господарювання, які мають право провадити господарську діяльність на території де знаходиться об’єкт замовника, тому замовнику варто направити запити комерційних пропозицій до таких надавачів послуги;
  • та визначити очікувану вартість закупівлі шляхом множення обсягів річної потреби послуг з вивезення (поводження) з побутовими відходами на середню ціну, визначену замовником за допомогою комерційних пропозицій.

Звертаємо увагу, що для окремих замовників, які підпадають під визначення індивідуального споживача потрібно врахувати зміни щодо визначення плати за послуги з вивезення (поводження) побутових відходів. У такому випадку плата виконавцю за індивідуальним договором про надання послуги з поводження з побутовими відходами складається з плати за послугу та плати за абонентське обслуговування, що вносяться споживачем виконавцю щомісяця однією сумою в порядку та розмірах відповідно до умов договору.

Визначення такого виду споживача наведенні у статті 1 Закону про ЖКП, а саме: індивідуальний споживач - фізична або юридична особа, яка є власником (співвласником) нерухомого майна, або за згодою власника інша особа, яка користується об'єктом нерухомого майна і отримує житлово-комунальну послугу для власних потреб та з якою або від імені якої укладено відповідний договір про надання житлово-комунальної послуги.

Тобто, якщо об’єкт замовника є частино багатоквартирного житлового будинку та замовник є співвласником багатоквартирного будинку в такому випадку замовник має врахувати при визначенні орієнтованої вартості закупівлі плату за абонентське обслуговування.

Обираємо закупівлю: (не)конкурентна закупівля

З аналізу норм Закону про відходи та Правил вбачається, що послуги з поводження з побутовими відходами надаються суб'єктом господарювання, визначеним органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах в установленому законодавством порядку виконавцем послуг з вивезення побутових відходів. (стаття 35-1Закону про відходи та пункт 3 Правил).

Конкурсу з визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів на певній території населеного пункту, відбувається згідно Порядку проведення конкурсу на надання послуг з вивезення побутових відходів, затвердженого постановою Кабміну № 1173 від 16.11.2011 (зі змінами). Аналізуючи положення зазначеного Порядку, учасниками конкурсу можуть бути суб'єкти господарювання:

  • установчими документами яких передбачено провадження діяльності у сфері поводження з побутовими -відходами;
  • які можуть забезпечити виконання обов'язків, визначених у частині 2 статті 8 Закону про ЖКП.

Кількість учасників конкурсу не обмежується.

Тобто, законодавець допускає, що для участі у конкурсі може допуститися не один надавач послуг, а якщо конкурс відбувся та призначено виконавця послуг з вивезення побутових відходів на період як мінімум на 5 років, тому у конкурсі приймали участь не один суб’єкт господарювання, а декілька, що свідчить про наявність конкуренції з надання послуг з вивезення побутових відходів.

Тому, враховуємо вимоги Особливостей та визначаємо процедуру враховуючи вартісні межі предмету закупівлі, яку має провести замовник.

Водночас, замовнику потрібно все ж таки проаналізувати ринок надання послуг з вивезення побутових відходів, так як не завжди на території де розміщені об’єкти замовника є декілька (хоча б два) суб’єктів господарювання, які можуть здійснювати господарську діяльність із надання послуг з вивезення побутових відходів.

У такому разі, за результатами аналізу замовник може провести закупівлю – відриті торги у порядку визначеному Особливостями, залежно від вартісних меж предмету закупівлі та у разі якщо вони хоч один раз будуть відмінені через неподання жодної тендерної пропозиції, замовник може застосувати підпункт 6 пункту 13 Особливостей та укласти прямий договір про закупівлю.

Разом з тим, є випадки коли замовники відразу укладають або прямі договори про надання послуг з поводження побутовими відходами або договір про закупівлю за результатами переговорної процедури. Діючим законодавством не передбачено проведення застосування переговорної процедури закупівлі, так як аналогічна підстава (відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником) визначена абзацом 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей та передбачає укладення «прямого» договору про закупівлю.

Водночас цікавим є той факт, як окремі замовники обґрунтовували застосування відповідних виключень. Звичайно по окремих закупівлях органами ДАСУ проведений моніторинг закупівель за предметом закупівлі послуг з вивезення (поводження) побутових відходів та виявлені порушення в частині правомірності застосування переговорної процедури з підстави визначеної пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону.

Аналогічні висновки були зроблені органом оскарження – Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України. Проте, виконавець послуг оскаржив рішення Органу оскарження. За результатами судово розгляду по справ № 640/3604/21, апеляційна інстанції підтримала рішення Окружного адміністративного суд м. Києва та встановила наступне:

«розглянувши в порядку письмового провадження апеляційні скарги Антимонопольного комітету України, ТОВ “Е” на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.05.2021 у справі за позовом ТОВ “В” до Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, треті особи: замовник, ТОВ “Е” про скасування рішення, визнання законною переговорну процедуру закупівлі.

Замовником в повідомленні про намір укласти договір за результатами проведення переговорної процедури закупівлі посилається на вимоги нормативних актів, а саме: Закону про відходи, постанови Кабміну “Питання надання послуг з вивезення побутових відходів” від 16.11.2011 № 1173.

Також, міститься посилання на рішення виконкому Запорізької міської ради “Про введення в дію рішення конкурсної комісії з визначення переможця конкурсу з вивезення побутових відходів на території міста Запоріжжя” від 28.10.2019 № 468 та рішення “Про визначення на конкурсних засадах юридичної особи, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя” від 29.01.2020 № 46, якими ТОВ “В” визначено виконавцем послуг та юридичною особою, яка здійснюватиме збирання та перевезення побутових відходів спеціально обладнаними для цього транспортними засобами на території міста Запоріжжя протягом 10 років.

Отже, замовником в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю викладено обґрунтування, з посиланням на нормативні документи, що підтверджують наявність умов застосування саме переговорної процедури закупівлі згідно вимог статті 40 Закону.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку, що оскаржуване рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 1429-р/пк-пз від 27.01.2021 є необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, з чим погоджується колегія суддів».

Наразі, дана справа знаходиться на розгляді Верховного суду, тому на дату написання статті невідома позиція Верховного суду, щодо можливості замовниками застосувати відповідні виключення.

Тому, підсумовуючи наведене замовник при обранні виду закупівлі повинен зважувати всі ризики з урахуванням практику Органу оскарження та ДАСУ.

Окремо варто зазначити, що пунктом 5 частини 6 статті 3 Закону визначено, що Закон не застосовується у випадку, якщо замовники в окремих сферах господарювання здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг, якщо ціни (тарифи) на них затверджуються державними колегіальними органами, іншими органами влади відповідно до їх повноважень або визначаються в порядку, встановленому зазначеними органами, у тому числі якщо визначення таких цін здійснюється на аукціонах. Ціна (тариф) на послугу з вивезення побутових відходів затверджуються органами місцевого самоврядування, а тому замовники в окремих сферах господарювання у випадку укладення договору споживача про надання зазначених послуг не оприлюднюють річний план або зміни до нього та іншу інформацію про таку закупівлю.

Особливості укладання договору з надання послуг з вивезення побутових відходів

Правилами затвердженні:

  • типовий договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами;
  • типовий індивідуальний договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Таким чином, вбачається, що замовник при укладанні договору про закупівлю має використовувати одну із затверджених форм типового договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами.

За загальними правилами, які визначенні статтею 179 Господарського кодексу України при укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основ типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим державним органом або органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.

А відтак, замовник при укладанні договору має врахувати типову форму договору з урахуванням своїх особливостей:

§ якщо замовник є індивідуальним споживачем (об’єкт замовника є частино багатоквартирного житлового будинку та замовник є співвласником багатоквартирного будинку), то він укладає договір за формою - типового індивідуального договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами;

  • якщо замовник є власником (співвласником, користувачем) нерухомого майна, або за згодою власника замовник, який користується об'єктом нерухомого майна, або юридичною особою, що об'єднує споживачів у будівлі, то він укладає договір за формою - типовий договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами.

Варто звернути увагу, що у замовника є можливість уточнення умов договору шляхом формування додатку «Уточнення істотних умов договору» до типового договору, зразок якого наведений нижче.

Додаток до типового договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами

Уточнення істотних умов закупівлі

1. Цей додаток є невід'ємною частиною до договору № _____________ від _____________ (далі - договір) та регулює істотні умови між виконавцем та споживачами з урахуванням вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі - Особливості).

2. За договором виконавець зобов'язується своєчасно надавати споживачеві послуги з поводження з побутовими відходами за кодом ДК 021:2015 Єдиний закупівельний словник _________________-) (далі - послуги), згідно з умовами цього договору, а споживач зобов'язується оплачувати надані послуги за тарифами, встановленими відповідно до законодавства, у порядку, строки та на умовах, передбачених договором.

3. Місце розташування (адреси) об'єктів для надання послуг та інші характеристики об’єкта: _______________________________________.

4. Строк надання послуг за договором становить: до "___" ____________ 202_ року, але до повного виконання Сторонами зобов’язань за цим Договором.

5. Джерела фінансування __________________________________________________________(державний бюджет; міський бюджет; районний бюджет; власний бюдже (кошти від господарської діяльності підприємства); бюджет цільових фондів (що не входять до складу державного або місцевого бюджетів) тощо)

6. Тарифи на послуги, встановлений _________ (наприклад: органом місцевого самоврядування) складає ______.

Вартість Договору становить __________ гривень ________ коп. з урахуванням податку на додану вартість (____________________ гривень _______ коп.). (словами)

або

У разі запровадження роздільного збирання побутових відходів під час встановлення цін / тарифів на послугу з поводження з побутовими відходами не враховується вартість операцій з поводження з роздільно зібраними (відсортованими) корисними компонентами таких відходів.

Вартість Договору складається з вартості послуг у розмірі _________ гривень ________ коп. з урахуванням податку на додану вартість (______________________________________________ гривень ____________ коп.), розміру плати за абонентське обслуговування за період надання послуг* _________ гривень _______ коп. з урахуванням податку на додану вартість (_________________ гривень _________ коп.). (словами)

Усього вартість Договору становить ___________ гривень ______ коп. з урахуванням податку на додану вартість (_____________________ гривень ______ коп.).

(словами)

7.1. Умови Договору можуть бути змінені за взаємною згодою сторін шляхом підписання додаткової угоди

7.2. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором шляхом направлення відповідного листа (лист може бути направлено у вигляді електронного документу оформленого відповідно до умов чинного законодавства України) на електронну адресу замовника: ________ або постачальника: ________) або на поштову адресу Замовника або Постачальника, визначену у реквізитах цього Договору, з описом відправлення та повідомленням про отримання.

7.3. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. Днем одержання пропозиції вважається день отримання на електрону адресу визначену пунктом ___ Договору або дата отримання визначена у повідомлені про отримання.

7.4. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.

7.5. Якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

8. істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених пунктом 19 Особливостей, а саме:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника;

2) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. У цьому випадку Сторони погоджуються, що зміна умов Договору в частині покращення якості предмету закупівлі відбувається на підставі письмового звернення Сторони Договору із зазначенням підстав та обґрунтування, що зумовили покращення якості предмету закупівлі визначених даним Договором та наданням відповідного документального підтвердження. Під покращенням якості предмету закупівлі Сторони розуміють покращення технічних характеристик Товару тощо.

3) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. У цьому випадку Сторони погоджуються, що продовження стоку дії Договору та/або строку виконання зобов’язань відбувається на підставі письмового звернення Сторони Договору із зазначенням підстав, обґрунтування продовження строку дії даного Договору та/або строку виконання зобов’язана щодо передачі Товару, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат Споживача. До письмового звернення Сторона, що звертається додає документ (документи), що документально підтверджують об’єктивні обставини, що спричинили таке продовження;

4) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг). У цьому випадку Сторони погоджуються, що зміна ціни відбувається на підставі письмового звернення Сторони Договору із зазначенням підстав та обґрунтування щодо зміни ціни в бік зменшення;

5) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв’язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування – пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв’язку з зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування. У цьому випадку Сторони погоджуються, що зміну ціни здійснюють у такому порядку:

  • підставою для зміни ціни є письмове звернення Сторони Договору та набрання чинності документу, яким затверджені чи встановлені такі ставки податків і збори та/або зміни умов щодо надання пільг з оподаткування;
  • сторони погоджуються, що Сторона, яка звертається з пропозицією про внесення змін з підстав визначених даним пунктом обов’язково до письмового звернення надає документ, який встановлює/змінює такі ставки податків і збори та/або змінює умови щодо надання пільг з оподаткування;
  • нову (змінену) ціну Сторони застосовують з дня введення в дію відповідного документу, яким затверджені чи встановлені такі ставки податків і зборів та/або зміни щодо надання умов пільг з оподаткування;
  • зміна ціни відбувається пропорційно зміненій (зміненим) частині (частинам) складової такої ціни, в тому числі і загальна вартість Договору;

6) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів. У цьому випадку Сторони погоджуються, що зміну ціни здійснюють у такому порядку:

  • підставою для зміни ціни є письмове звернення Сторони Договору, у разі настання однієї або декілька підстав визначених даним пунктом;
  • сторони погоджуються, що Сторона, яка звертається з пропозицією про внесення змін з підстав визначених даним пунктом обов’язково до письмового звернення надає документ, який підтверджує зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів.
  • нову (змінену) ціну у разі зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів Сторони застосовують з дня введення в дію відповідного документу, яким затвердженні чи встановленні регульовані ціни (тарифи) і нормативи, що застосовуються у даному Договорі, якщо інше не встановлено чинним законодавством України (у тому числі відповідними документом);

7) дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено в установленому порядку.

Істотні умови договору на 20__ рік узгоджено:

#закупівля комунальних послуг#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard