Закупівля послуг, необхідних для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації згідно з Особливостей
Відповідно до підпункту 11 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, якщо: здійснюється закупівля послуг, необхідних для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації, що включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
У відповідності до зазначеної норми замовники можуть укласти прямий договір про закупівлю, у випадку, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує зазначені межі. При цьому, в даній нормі йдеться, що здійснюється закупівлі саме послуг, які є необхідними для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації, що включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
Тому тут робимо висновок, що замовники у відповідності до підпункту 11 пункту 13 Особливостей можуть закупити виключно послуги.
Також важливо, щоб здійснювалась закупівля саме послуг, які необхідні для проведення заходів, змагань та реабілітацій, про які йдеться в даній нормі. Тому далі розберемось із такими подіями.
Правове регулювання спортивної діяльності
Особливості правового регулювання спортивної діяльності визначені Законом України «Про фізичну культуру і спорт» (далі – Закон). Так, відповідно до статті 1 Закону спортивні заходи - навчально-тренувальні збори, а також захід (заходи), що проводяться організатором (організаторами) спортивних заходів у межах спортивних змагань або як самостійний захід.
Спортивне змагання - спортивний захід або комплекс спортивних заходів, що проводиться організатором спортивних змагань з метою порівняння досягнень спортсменів та визначення переможців відповідно до правил спортивних змагань з видів спорту та затвердженого організатором спортивних змагань положення (регламенту) про ці змагання, що відповідає визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, вимогам та цьому Закону.
У відповідності до Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» та Закону фізкультурно-спортивна реабілітація - система заходів, розроблених із застосуванням фізичних вправ для відновлення здоров'я особи та спрямованих на відновлення і компенсацію за допомогою занять фізичною культурою і спортом функціональних можливостей її організму для покращення фізичного і психологічного стану.
Водночас визначення заходів з фізичної культури і спорту законодавство не містить, однак можна припустити, що такими можна визначити інші заходи, які не охоплюються трьома вище зазначеними визначеннями. Наприклад, такими можуть бути фізкультурно-оздоровчі заходи, які визначені в статті 1 Закону як заходи, що здійснюються організаторами фізкультурно-оздоровчих заходів для залучення різних груп населення до занять фізичною культурою.
В свою чергу, згідно зі статтею 45 Закону організація підготовки та проведення фізкультурно-оздоровчого заходу або спортивного змагання здійснюється відповідно до положення (регламенту) про такий фізкультурно-оздоровчий захід або таке спортивне змагання, що затверджується відповідно організаторами фізкультурно-оздоровчих заходів або спортивних змагань.
Офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи та спортивні змагання, включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, календарних планів фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань районів, міст, селищ та сіл (далі - календарні плани).
Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України
Варто звернути увагу, що розглядувана норма регламентує, що такі заходи та змагання повинні бути включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України. Однак якщо звернутись до Закону, то в ньому знаходимо наступне поняття - Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України.
Як бачимо, Закон доповнено виразом «та спортивних змагань», що булоздійснено Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо розмежування спортивних заходів і змагань» від 06.09.2022 № 2563-IX.
Однак в Особливостях та в наказі Міністерства молоді та спорту України 05.05.2015 № 1341 «Про затвердження Порядку складання календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів» (далі – Порядок), яким визначено порядок складання Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України ще зустрічаємо поняття Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України. Далі задля уникнення плутанини будемо користуватись виразом, який міститься в Особливостях.
Відповідно до статті 1 Закону Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів України – це документ, у якому на відповідний рік визначаються організаційні та фінансові питання щодо забезпечення проведення відповідних заходів та який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, у встановленому ним порядку.
В свою чергу, Порядок визначає механізм складання Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, районів, міст, селищ та сіл, а також календарні плани фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів закладів спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності та дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - календарні плани фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів) на відповідний рік, видатки на організацію та проведення яких здійснюються з державного або місцевого бюджетів.
Відповідно до пункту 2 зазначеного Порядку Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України складається та затверджується Міністерством молоді та спорту України з урахуванням пропозицій:
- всеукраїнських спортивних федерацій;
- місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, на території яких планується проведення цих заходів, за умови погодження із спортивними федераціями, що мають статус національної та які уклали договір з Міністерством молоді та спорту України про співпрацю;
- громадських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості;
- закладів фізичної культури та спорту державної форми власності;
- структурного підрозділу з фізичної культури і спорту Міністерства оборони України;
- Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України;
- військових формувань, утворених відповідно до законів України, у правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних службах, які здійснюють фізичну підготовку та забезпечують спортивну діяльність військовослужбовців і працівників;
- Міністерства у справах ветеранів України.
Пунктом 3 Порядку визначено, що до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України включаються міжнародні спортивні заходи - за поданням відповідних всеукраїнських спортивних федерацій.
У разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (її осередку), яка має статус національної спортивної федерації.
Згідно з пунктом 5 Порядку у Єдиному календарному плані фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України визначаються:
- назва заходу;
- орієнтовні строки проведення заходу (визначаються на вибір декада, місяць, місяці, квартал, півріччя);
- орієнтовна тривалість проведення заходу (днів);
- орієнтовне місце проведення заходу (назви країни, адміністративно-територіальної одиниці, населеного пункту тощо);
- організатори заходу;
- учасники заходу (організації тощо);
- загальна орієнтовна кількість учасників заходу, у тому числі окремо спортсменів, тренерів, суддів, інших;
- загальні планові витрати на організацію і проведення заходів з державного або місцевого бюджету у розрізі окремих видів спорту (з видів спорту інвалідів – з окремих нозологій).
У разі проведення спортивних заходів на базах олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується в установленому законодавством порядку, у календарних планах фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів зазначається найменування цієї бази.
З Єдиними календарними планами фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України за різні роки можете ознайомитись за посиланням.
Підсумки
- У відповідності до підпункту 11 пункту 13 Особливостей замовники можуть закуповувати виключно послуги. Натомість закупівлю товарів та / або робіт даний підпункт не передбачає.
- Задля укладення прямого договору про закупівлю згідно підпункту 11 пункту 13 Особливостей для закупівлі послуг необхідних для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації, зазначені заходи, змагання та реабілітації повинні бути обов’язково включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
Тому замовникам перед укладенням договору про закупівлю у розглядуваному випадку слід насамперед переконатись у присутності таких заходів, змагань та реабілітацій в Єдиному календарному плані фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, за посиланням, яке ми наводили вище.
пов'язані статті
09 квіт.
Зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни07 квіт.
Алгоритм закупівлі робіт03 квіт.
Закупівля вугілля: що потрібно врахувати замовникам, щоб уникнути скарги до АМКУ03 квіт.
Встановлення технічних вимог до предмета закупівлі згідно національних стандартів щодо газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей03 квіт.
Закупівлі в підприємств або організацій, що засновані громадською організацією осіб з інвалідністю, як виняток для укладання «прямого» договору про закупівлю по пункту 13 Особливостей