Закупівля послуг, необхідних для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації згідно з Особливостей
Відповідно до підпункту 11 пункту 13 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. грн, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн грн, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та / або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, якщо: здійснюється закупівля послуг, необхідних для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації, що включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
У відповідності до зазначеної норми замовники можуть укласти прямий договір про закупівлю, у випадку, якщо очікувана вартість закупівлі перевищує зазначені межі. При цьому, в даній нормі йдеться, що здійснюється закупівлі саме послуг, які є необхідними для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації, що включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
Тому тут робимо висновок, що замовники у відповідності до підпункту 11 пункту 13 Особливостей можуть закупити виключно послуги.
Також важливо, щоб здійснювалась закупівля саме послуг, які необхідні для проведення заходів, змагань та реабілітацій, про які йдеться в даній нормі. Тому далі розберемось із такими подіями.
Правове регулювання спортивної діяльності
Особливості правового регулювання спортивної діяльності визначені Законом України «Про фізичну культуру і спорт» (далі – Закон). Так, відповідно до статті 1 Закону спортивні заходи - навчально-тренувальні збори, а також захід (заходи), що проводяться організатором (організаторами) спортивних заходів у межах спортивних змагань або як самостійний захід.
Спортивне змагання - спортивний захід або комплекс спортивних заходів, що проводиться організатором спортивних змагань з метою порівняння досягнень спортсменів та визначення переможців відповідно до правил спортивних змагань з видів спорту та затвердженого організатором спортивних змагань положення (регламенту) про ці змагання, що відповідає визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, вимогам та цьому Закону.
У відповідності до Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» та Закону фізкультурно-спортивна реабілітація - система заходів, розроблених із застосуванням фізичних вправ для відновлення здоров'я особи та спрямованих на відновлення і компенсацію за допомогою занять фізичною культурою і спортом функціональних можливостей її організму для покращення фізичного і психологічного стану.
Водночас визначення заходів з фізичної культури і спорту законодавство не містить, однак можна припустити, що такими можна визначити інші заходи, які не охоплюються трьома вище зазначеними визначеннями. Наприклад, такими можуть бути фізкультурно-оздоровчі заходи, які визначені в статті 1 Закону як заходи, що здійснюються організаторами фізкультурно-оздоровчих заходів для залучення різних груп населення до занять фізичною культурою.
В свою чергу, згідно зі статтею 45 Закону організація підготовки та проведення фізкультурно-оздоровчого заходу або спортивного змагання здійснюється відповідно до положення (регламенту) про такий фізкультурно-оздоровчий захід або таке спортивне змагання, що затверджується відповідно організаторами фізкультурно-оздоровчих заходів або спортивних змагань.
Офіційні фізкультурно-оздоровчі заходи та спортивні змагання, включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, календарних планів фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань районів, міст, селищ та сіл (далі - календарні плани).
Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України
Варто звернути увагу, що розглядувана норма регламентує, що такі заходи та змагання повинні бути включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України. Однак якщо звернутись до Закону, то в ньому знаходимо наступне поняття - Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів та спортивних змагань України.
Як бачимо, Закон доповнено виразом «та спортивних змагань», що булоздійснено Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про фізичну культуру і спорт» щодо розмежування спортивних заходів і змагань» від 06.09.2022 № 2563-IX.
Однак в Особливостях та в наказі Міністерства молоді та спорту України 05.05.2015 № 1341 «Про затвердження Порядку складання календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів» (далі – Порядок), яким визначено порядок складання Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України ще зустрічаємо поняття Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України. Далі задля уникнення плутанини будемо користуватись виразом, який міститься в Особливостях.
Відповідно до статті 1 Закону Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих, спортивних заходів України – це документ, у якому на відповідний рік визначаються організаційні та фінансові питання щодо забезпечення проведення відповідних заходів та який затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері фізичної культури та спорту, у встановленому ним порядку.
В свою чергу, Порядок визначає механізм складання Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя, районів, міст, селищ та сіл, а також календарні плани фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів закладів спеціалізованої освіти спортивного профілю із специфічними умовами навчання, центрів олімпійської підготовки, шкіл вищої спортивної майстерності та дитячо-юнацьких спортивних шкіл (далі - календарні плани фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів) на відповідний рік, видатки на організацію та проведення яких здійснюються з державного або місцевого бюджетів.
Відповідно до пункту 2 зазначеного Порядку Єдиний календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України складається та затверджується Міністерством молоді та спорту України з урахуванням пропозицій:
- всеукраїнських спортивних федерацій;
- місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, на території яких планується проведення цих заходів, за умови погодження із спортивними федераціями, що мають статус національної та які уклали договір з Міністерством молоді та спорту України про співпрацю;
- громадських об’єднань фізкультурно-спортивної спрямованості;
- закладів фізичної культури та спорту державної форми власності;
- структурного підрозділу з фізичної культури і спорту Міністерства оборони України;
- Комітету з фізичного виховання та спорту Міністерства освіти і науки України;
- військових формувань, утворених відповідно до законів України, у правоохоронних органах, рятувальних та інших спеціальних службах, які здійснюють фізичну підготовку та забезпечують спортивну діяльність військовослужбовців і працівників;
- Міністерства у справах ветеранів України.
Пунктом 3 Порядку визначено, що до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України включаються міжнародні спортивні заходи - за поданням відповідних всеукраїнських спортивних федерацій.
У разі надходження пропозицій до календарних планів фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів від двох та більше всеукраїнських спортивних федерацій з одного виду спорту (їх осередків) враховуються пропозиції всеукраїнської спортивної федерації (її осередку), яка має статус національної спортивної федерації.
Згідно з пунктом 5 Порядку у Єдиному календарному плані фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України визначаються:
- назва заходу;
- орієнтовні строки проведення заходу (визначаються на вибір декада, місяць, місяці, квартал, півріччя);
- орієнтовна тривалість проведення заходу (днів);
- орієнтовне місце проведення заходу (назви країни, адміністративно-територіальної одиниці, населеного пункту тощо);
- організатори заходу;
- учасники заходу (організації тощо);
- загальна орієнтовна кількість учасників заходу, у тому числі окремо спортсменів, тренерів, суддів, інших;
- загальні планові витрати на організацію і проведення заходів з державного або місцевого бюджету у розрізі окремих видів спорту (з видів спорту інвалідів – з окремих нозологій).
У разі проведення спортивних заходів на базах олімпійської, паралімпійської та дефлімпійської підготовки, перелік яких затверджується в установленому законодавством порядку, у календарних планах фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів зазначається найменування цієї бази.
З Єдиними календарними планами фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України за різні роки можете ознайомитись за посиланням.
Підсумки
- У відповідності до підпункту 11 пункту 13 Особливостей замовники можуть закуповувати виключно послуги. Натомість закупівлю товарів та / або робіт даний підпункт не передбачає.
- Задля укладення прямого договору про закупівлю згідно підпункту 11 пункту 13 Особливостей для закупівлі послуг необхідних для проведення спортивних заходів, спортивних змагань, заходів з фізичної культури і спорту, фізкультурно-спортивної реабілітації, зазначені заходи, змагання та реабілітації повинні бути обов’язково включені до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
Тому замовникам перед укладенням договору про закупівлю у розглядуваному випадку слід насамперед переконатись у присутності таких заходів, змагань та реабілітацій в Єдиному календарному плані фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України, за посиланням, яке ми наводили вище.
пов'язані статті
22 листоп.
Особливості закупівлі робіт: від визначення предмета закупівлі до виконання договору20 листоп.
Чи можна укласти договір з постачальником «останньої надії» природного газу, якщо замовнику не вдалося укласти договір з постачальником природного газу18 листоп.
Як обгрунтувати закупівлю через відсутність конкуренції з технічних причин, якщо суб’єкт господарювання не є природним монополістом: практика ДАСУ та суду15 листоп.
Особливості закупівлі легкового автомобіля13 листоп.
Чи можна укласти прямий договір по підпункту 6 пункту 13 Особливостей на закупівлю еквіваленту товару