Статті

Закупівля пального у період воєнного стану

0
321

Ні для кого не секрет, що в Україні вже не перший місяць дефіцит пального, тому закупити паливо для замовників рівноцінно проходженню квесту. Все частіше та частіше замовники звертаються до мене із такими запитаннями щодо закупівлі палива: як проводити конкурентні закупівлі, якщо учасники не приймають в них участь; не можемо знайти постачальника для укладання прямого договору, про яку конкуренту закупівлю може йти мова тощо. Тож у цьому матеріалі розберемо чому закупівлі не відбуваються.

Для того, щоб розібратися у цьому запитанні, я вирішила проаналізувати спрощені закупівлі та процедури закупівель, які оголошені з 20.05.2022 та пропоную разом розібратися чому деякі з них успішно відбулися, а на деякі не приходить жоден учасник. Для початку проаналізуємо закупівлі, які відбулися.

Далі пропоную проаналізувати закупівлі, які не відбулися

Тепер порівняємо наскільки відрізняються середні ціни за одиницю бензину А-95 та дизельного палива у закупівлях, які відбулися та у тих, які не відбулися

Отже різниця у ціні за одиницю бензину А-95 та дизельного палива у закупівлях, які відбулися та не відбулися доволі велика – 11,29 % (середній відсоток різниці). Як на мене це і є головною проблемою тих закупівель на які не прийшов жоден учасник. Звідки замовники беруть очікувану вартість пального? Зазначай замовники орієнтуються на офіційний сайт Міністерства фінансів України, який містить середні ціни на пальне по Україні або середні ціни на пальне по певній області, наприклад станом на 14.06.2022 він містить таку інформацію.

Проте, ми маємо розуміти, що ціни встановлені на АЗС відпускають за розрахунок «тут і зараз» без відтермінування платежу, а замовники проводять оплату або по факту поставки пального або талонів або скреч-карток, а може й з відстрочкою платежу. Тож керуватися цінами, які розміщені на офіційному сайті Міністерства фінансів України або на стелах АЗС не варто. Як тоді розраховувати очікувану вартість?

Направляти запити цінових пропозицій до потенційних учасників із зазначенням інформації важливої для формування цінової пропозиції, а саме:

  • предмет закупівлі;
  • обсяги;
  • графік поставок;
  • місце поставки;
  • у якому вигляді необхідно поставити пальне (талони або скреч-картки тощо);
  • умови оплати.

Кому направляти запити? Запити цінових пропозицій варто направляти не тільки тим потенційним учасникам яких ви знаєте, а проаналізувати хто ще може здійснити постачання пального. У цьому питання я вам допоможу, наведу перелік учасників, які приймають участь у конкурентних закупівлях протягом травня та червня поточного року (Таблиця 4).

Більше інформації про учасників, які постачають пальне та укладають договори із замовники протягом травня та червня ви можете завантажити за посиланням.

Підсумки

Проаналізувавши закупівлі в електронній системі закупівель щодо придбання пального, можемо дійти висновку, що головна підстава того, що вони не відбуваються це занижена очікувана вартість. Тому замовникам варто визначати очікувану вартість предмета закупівлі перед її оголошення шляхом направлення запитів цінових пропозицій із зазначенням інформації, яка важлива для формування цінових пропозицій потенційними учасниками. Такі запити рекомендую направляти усім учасникам по вашому регіону, сусідніх регіонах та тим хто активно приймає участь у закупівлях. Відповідно такі дії замовника допоможуть сформувати правильну очікувану вартість та успішно провести конкуренту закупівлю пального.#nbsp;

#воєнні закупівлі#закупівля нафтопродуктів

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard