Як учасник, який є філією або відокремленим підрозділом, має підтвердити пункт 44 Особливостей
Після змін, внесених до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі - Особливості), оновлено підстави для відмови учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах. Зокрема такі зміни торкнулися підпунктів 3, 6, 12 пункту 44 Особливостей, відповідно учасники процедури закупівлі з 25.02.2023 мають підтвердити, що:
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
А переможці відкритих торгів мають надати у відповідний строк документи, які підтверджують ті самі підпункти (3, 6, 12) пункту 44 Особливостей, а саме:
- витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення про те, що керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває.
Але замовники та учасники почали задаватися запитанням: на кого мають бути отримані витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення та повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості», якщо учасником є відокремлений підрозділ або філія, на керівника філії або відокремленого підрозділу або на керівника юридичної особи? Саме у цьому матеріалі й розберемо це питання.
Учасники та переможці відкритих торгів мають підтвердити, що:
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
- керівник учасника процедури закупівлі не був засуджений за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якого не знято або не погашено в установленому законом порядку;
- керівника учасника процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми.
Тобто дані норми визначають підтвердження відсутності підстав для відмови щодо керівників учасників. Тож звертаємося до визначення у законодавстві.
Відповідно до пункту 37 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» учасник процедури закупівлі / спрощеної закупівлі (далі - учасник) - фізична особа, фізична особа - підприємець чи юридична особа - резидент або нерезидент, у тому числі об’єднання учасників, яка подала тендерну пропозицію/пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Тож маємо розібратися чи є філія або відокремлений підрозділ юридичною особою. Так, згідно зі статтею 55 Господарського кодексу України юридичні особи, державні, комунальні та інші підприємства мають право відкривати свої філії, представництва, інші відокремлені підрозділи без створення юридичної особи.
Враховуючи вище викладене учасник, який є відокремленим підрозділом або філією, має надати витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення та повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на керівника саме юридичної особи, а не керівника відокремленого підрозділу або філії.
Також пропонуємо зазначити відповідну інформацію у тендерний документації прописавши наступне.
Приклад
Враховуючи, що відповідно до статті 55 Господарського кодексу України відокремлені підрозділи та філії не є юридичними особами переможець, який є відокремленим підрозділом або філією юридичної особи, має надати витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення та повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» на керівника юридичної особи, а не керівника відокремленого підрозділу або філії.
пов'язані статті
26 листоп.
10 тестів щодо оприлюднення тендерної документації, змін до неї та розгляду тендрних пропозицій04 листоп.
Якою антикорупційною програмою керуватися після останніх змін12 жовт.
[онлайн 29-31 січня] Підвищення кваліфікації уповноважених осіб: практикум19 верес.
Рішення АМКУ про внесення учасника до «чорного списку» прийнято після визначення учасника переможцем: чи є підстави для відхилення згідно пункту 47 Особливостей13 верес.
Особа, яка була внесена в реєстр корупціонерів не була піддана адміністративному стягненню згідно ст. 39 КУпАП: чи є підстави для виключення відомостей з реєстру НАЗК