Статті

Відкрито доступ до реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення

6
1217

Сьогодні, 04.09.2023, Національне агентство з питань запобігання корупції повідомило про відкриття реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення на своєму офіційному сайті за посиланням. Звичайно відкриття даного реєстру впливає й на вимоги до учасника під час проведення відкритих торгів, тож у цьому матеріалі розберемо як відкриття реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення впливає на закупівельний процес та як діяти замовникам.

Законодавчі вимоги

Абзацом 15 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 19.10.2022 (далі – Особливості) переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 та в абзаці 14 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.

До 04.09.2023 доступ до реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення був обмежений, відповідно замовники керуючись наведеною вище нормою встановлювали вимоги до переможця процедури закупівлі щодо витягу або інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, який / яка оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі.

З 04.09.2023 доступ до такого реєстру відновлено, тож замовники не мають права встановлювати вимогу до переможця процедури закупівлі щодо надання підтвердного документа про те, що керівник учасника процедури закупівлі або фізична особу, яка є учасником процедури закупівлі, не було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією, так як таку заборону встановлює абзац 15 пункту 47 Особливостей. Відповідно замовники мають оновити свої вимоги до переможця процедури закупівлі у тендерній документації, наприклад:

Чи потрібно вносити зміни до тендерної документації, якщо закупівля була оголошена до 03.09.2023 (включно)?

Ні, не потрібно! Абзац 15 пункту 47 Особливостей передбачає: «… крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів». Враховуючи, що доступ до реєстру осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення, згідно інформації наданої Національним агентством з питань запобігання корупції, відновлено тільки 04.09.2023, то під час оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів до 03.09.2023 (включно) такий доступ був обмежений. Відповідно замовник, встановлюючи вимогу щодо надання переможцем витягу або інформаційної довідки з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення, який / яка оформлена на керівника учасника процедури закупівлі або фізичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, діяв згідно вимог абзацу 15 пункту 47 Особливостей.

Чи потрібно вносити зміни до тендерної документації, якщо закупівля була оголошена з 04.09.2023 (включно)?

Так, потрібно! Це пояснюється тим, що абзац 15 пункту 47 Особливостей забороняє вимагати документальне підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель. Відповідно замовник має внести зміни до тендерної документації та виправити відповідну вимогу до переможця.

В іншому випадку уповноваженій особі може загрожувати адміністративна відповідальність у вигляді накладення штрафу розміром 1 700 грн за складання тендерної документації не у відповідності із вимогами закону.

Приклад протоколу про внесення змін до тендерної документації доступний за посиланням.

Як перевірити учасника та переможця на відсутність підстави, визначеної підпунктом 3 пункту 47 Особливостей?

Крок № 1. Відкриваємо реєстр осіб, які вчинили корупційні та пов’язані з корупцією правопорушення за посиланням: https://corruptinfo.nazk.gov.ua/.

Крок № 2. Обираємо розділ «Пошук»

Крок № 3. Натискаємо «Фізична особа». Далі вводимо прізвище ім’я та по батькові керівника учасника / переможця процедури закупівлі та натискаємо «Пошук».

Крок № 4. Отримуємо результат.

Рекомендуємо заскрінити результат пошуку та вставити у протокол уповноваженої особи, аби підтвердити перевірку учасника / переможця процедури закупівлі.

Звертаємо увагу на те, що усі актуальні приклади документів на платформі TNDR. оновлено! 

#відкрита інформація#новини закупівель

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard