Строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг: як правильно визначити, щоб вдало провести закупівлю
Згідно з пунктом 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Пункт 26 Особливостей передбачає, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
При цьому, як оголошення про проведення відкритих торгів, так і тендерна документація повинна містити - строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг.
Водночас при зазначенні замовниками даної інформації виникає досить багато суперечностей, оскільки встановлюючи чіткі строки поставки товарів, виконання робіт, надання послуг строк здійснення самої закупівлі може значно затягнутися, зокрема через значну кількість тендерних пропозицій, які потрібно розглянути, та /або оскарження закупівлі, і відповідно постачальники/виконавці не зможуть поставити товари, виконати роботи чи надати послуги в строки, які були визначені в оголошенні про проведення відкритих торгів / тендерній документації.
Тому замовникам зазначаючи інформацію в оголошенні про проведення відкритих торгів / тендерній документації про строки поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг строк потрібно максимально врахувати можливість затягнення здійснення самої закупівлі.
Зокрема, зазначаючи таку інформацію недоцільно встановлювати строк початку поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, адже ймовірне оскарження закупівлі може суттєво скорегувати момент укладення договору та постачальник / виконавець не зможе почати поставку товарів, виконання робіт чи надання послуг в строк, який був визначений в оголошенні про проведення відкритих торгів / тендерній документації.
Окрім цього, важливим є коректне визначення кінцевого строку поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, оскільки, як ми уже зазначали, ймовірне оскарження закупівлі може суттєво продовжити строк проведення закупівлі та постачальник / виконавець не зможе поставити товари, виконати роботи чи надати послуги в строк, який був визначений в оголошенні про проведення відкритих торгів / тендерній документації.
Наприклад, замовник оголошуючи закупівлю 01.12.2023 року визначить, що він зможе підписати договір про закупівлі через 15 днів після оголошення закупівлі.
Та на підставі цього визначить в оголошенні про проведення відкритих торгів / тендерній документації, що кінцевий строк поставки товару до 18.12.2023. Натомість можливе оскарження закупівлі унеможливить поставку товару до зазначеної дати. В такому випадку замовнику доцільно визначати максимальний кінцевий строк поставки товару до 31.12.2023.
До прикладу, замовник в тендерній документації може інформацію щодо строку поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг визначити наступним чином:
- строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12.2023.
В свою чергу, у випадку, неможливості учасником виконати умови договору в строк, який був визначений в оголошенні про проведення відкритих торгів / тендерній документації, і далі в самому договорі сторони можуть внести зміни договору в частині продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг згідно із підпунктом 4 пункту 19 Особливостей.
Більше про зазначену підставу для внесення змін до договору про закупівлю читайте в статті «Продовження строку дії договору про закупівлю та / або строку виконання зобов’язань: аналіз норми».
пов'язані статті
05 груд.
Як використати кошти, що залишились в кінці року04 груд.
Використання субвенцій для закупівлі послуг з харчування учнів 1-4 класів. Які зміни необхідно внести в раніше укладений договір на харчування дітей04 груд.
Учасник / переможець торгів не виконує вимоги замовника щодо документального підтвердження аналізу цін на матеріальні ресурси або вважає їх такими, що не передбачені законодавством03 груд.
ДАСУ зобов’язує замовника розірвати договір / договір про закупівлю, але такий договір уже повністю виконаний03 груд.
Чи необхідно оприлюднювати рядок річного плану у разі продовження строку дії договору на 20%