Статті

Які рішення уповноваженої особи публікуємо, а які ні

5
1370

Публічне законодавство встановлює для уповноваженої особи обов’язок, окрім  відображення своїх рішень в протоколі, оприлюднювати певну інформацію в електронній системі закупівель, зокрема протоколи, які складаються нею під час проведення закупівель.

Однак далеко не всі протоколи уповноваженої особи потрібно публікувати в електронній системі закупівель. Тому далі пропонуємо ознайомитися з тим, які протоколи уповноваженої особи потрібно публікувати в електронній системі закупівель, а які ні.

Закупівлі без використання електронної системи закупівель, якщо вартість предмета закупівлі є меншою ніж 50 тис. грн згідно пункту 11 Особливостей

Рішення уповноваженої особи  ПублікуємоНе публікуємо
1.Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. +
2. Рішення про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель.  Нормативно обґрунтовується пунктом 11 Особливостей. +

Назва та приклад документу для цих рішень: Приклад протоколу уповноваженої особи про здійснення закупівлі без використання ЕСЗ до 50 тис. грн

Закупівлі без використання електронної системи закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою ніж 100 тис. грн для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, 1,5 млн грн для робіт згідно пункту 11 Особливостей

Рішення уповноваженої особи  ПублікуємоНе публікуємо
1.Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. +
2.Рішення про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель. Нормативно обґрунтовується пунктом 11 Особливостей. +
3. Рішення про оприлюднення звіту про договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Нормативно обґрунтовується пунктом 11 Особливостей. +

Назва та приклад документу для цих рішень: Приклад протоколу уповноваженої особи про здійснення закупівлі без використання ЕСЗ ≥ 50 тис. грн.

Закупівлі без використання електронної системи закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 100 тис. грн для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, 1,5 млн грн для робіт згідно пункту 13 Особливостей

Рішення уповноваженої особи  ПублікуємоНе публікуємо
1.Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. +
2. Рішення про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель Нормативно обґрунтовується пунктом 13 Особливостей. +
3. Обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі згідно пункту 13 Особливостей.+ 
4. Рішення про оприлюднення звіту про договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Нормативно обґрунтовується пунктом 13 Особливостей. +

У випадку об’єднання вище перелічених рішень в одне рішення, таке рішення оприлюднюється за умови, що воно містить обґрунтування застосування виключення, визначеного пунктом 13 Особливостей. В іншому випадку дане рішення не потребує оприлюднення в електронній системі закупівель. 

До 31.08.2024 згідно абзацу 21 пункту 13 Особливостей у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей. Обґрунтування у вигляді розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 15, 17, 18, 20, 21 пункту 13 Особливостей замовник може не публікувати договір про закупівлю та/або додатки до нього.

З 01.09.2024 наберуть чинності чергові зміни до Особливостей внесені постановою Кабміну від 05.07.2024 № 782 (далі – Постанова № 782), а саме підпункт 4 пункту 3 Постанови № 782, відповідно до якого, у разі укладення договору про закупівлю відповідно до пункту 13 Особливостей замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту. Обґрунтування у формі розпорядчого рішення замовника або іншого документа готується уповноваженою особою або іншою службовою (посадовою) особою замовника та погоджується (затверджується) керівником замовника або іншою особою, визначеною керівником замовника. У разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 13, 15, 17, 18, 20, 21 пункту 13 Особливостей замовник не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору розміщує в електронній системі закупівель договір про закупівлю та додатки до нього, а також отриманий від Збройних Сил, інших військових формувань, правоохоронних органів, ДСНС, вищих військових навчальних закладів запит - у разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпункту 21 цього пункту, що автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель через 90 днів з дня припинення або скасування правового режиму воєнного стану в Україні

Назва та приклади документів для цих рішень:

Закупівлі через електронний каталог, якщо вартість предмета закупівлі є меншою ніж 100 тис. грн. згідно пунктів 11, 11-1 Особливостей

Рішення уповноваженої особи  ПублікуємоНе публікуємо
1.Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. +
2. Рішення про здійснення закупівлі через електронний каталог шляхом запиту пропозицій постачальників. Нормативно обґрунтовується пунктом 11, 11-1 Особливостей. +
3. Рішення про відхилення пропозиції переможця відбору. Нормативне обґрунтування пункт 64 Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженому постановою Кабміну від 14.09.2020 № 822 (далі – Порядок 822) + 
4. Рішення про відмінну запиту пропозицій постачальників. Нормативне обґрунтування пункт 65 Порядку.+ 
5. Рішення про продовження строку для укладання договору за результатами запиту пропозицій постачальників. Нормативне обґрунтування пункт 66 Порядку. +
Щодо останнього рішення, про продовження строку для укладання договору за результатами запиту пропозицій постачальників, хоча законодавчого обов’язку оприлюднювати таке рішення немає, проте рекомендуємо його оприлюднити разом із договором

Назва та приклади документів для цих рішень:

Закупівлі через електронний каталог, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 100 тис. грн. згідно пунктів 10, 11-1 та 11-2 Особливостей

Рішення уповноваженої особи  ПублікуємоНе публікуємо
1.Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. +  
2.Рішення про здійснення закупівлі через електронний каталог шляхом формування замовлення. Нормативно обґрунтовується пунктом 10, 11-1 та 11-2 Особливостей. +
3. Рішення про відхилення пропозиції переможця відбору. Нормативне обґрунтування пункт 64 Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженому постановою Кабміну від 14.09.2020 № 822 (далі – Порядок 822) + 
4. Рішення про відмінну запиту пропозицій постачальників. Нормативне обґрунтування пункт 65 Порядку.+ 
5. Рішення про продовження строку для укладання договору за результатами запиту пропозицій постачальників. Нормативне обґрунтування пункт 66 Порядку. +
Щодо останнього рішення про продовження строку для укладання договору за результатами запиту пропозицій постачальників, хоча законодавчого обов’язку оприлюднювати таке рішення немає, проте рекомендуємо його оприлюднити разом із договором про закупівлю/договором

 Назва та приклади документів для цих рішень:

Відкриті торги у порядку визначеному Особливостями

1 - не публікуємо. Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону.

2 - не публікуємо. Рішення про проведення відкритих торгів. Нормативно обґрунтовується пунктом 10,11-1,11-2 Особливостей.

3 - не публікуємо. Рішення про затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації. Нормативно обґрунтовується пунктами 24 та 28 Особливостей.

4 - не публікуємо. Рішення про оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів. Нормативно обґрунтовується пунктами 24 та 26 Особливостей.

Назва та приклади документів для цих рішень:

Зверніть увагу, що для зменшення обсягу документів, уповноважена особа може зробити один протокол, у якому розглянути такі питання:

  • затвердження річного плану або змін до нього;
  • оприлюднення річного плану або змін до нього в електронній системі закупівель;
  • проведення відкритих торгів;
  • затвердження тендерної документації;
  • оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації в електронній системі закупівель.

5 - не публікуємо. Рішення про надання роз’яснень щодо тендерної документації. Нормативно обґрунтовується пунктом 54 Особливостей.

Назва та приклада документа для цього рішення:

6 - не публікуємо. Рішення про надання відповіді на запит органу оскарження. Нормативно обґрунтовується пунктом 66 Особливостей.

Назва та приклад документа для цього рішення:

7 - не публікуємо. Рішення про внесення змін до тендерної документації та оголошення. Нормативно обґрунтовується абзацами 3 та 4 пункту 54 Особливостей.

Назва та приклад документа для цього рішення:

8 - публікуємо.  Рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника. Нормативно обґрунтовується пунктом 41 Особливостей та статтею 29 Закону.

Частиною 10 статті 29 Закону визначено, що у разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Але оскільки електронна система закупівель не формує повідомлення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції, тому рекомендуємо оприлюднювати таке рішення.

У разі якщо відкриті торги були оголошенні із застосуванням електронного аукціону та для участі у таких торгах було подано дві та більше тендерних пропозицій: 

У разі якщо відкриті торги були оголошенні із застосуванням електронного аукціону, але для участі у таких торгах була подана одна тендерна пропозиція:

9 - не публікуємо. Рішення про виправлення невідповідностей учасником. Нормативно обґрунтовується пунктом 43 Особливостей.

Назва та приклади документів для цього рішення:

10 - публікуємо. Рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника та переможця. Нормативно обґрунтовується пунктами 41, 44, 45 Особливостей.

Прямої законодавчої вимоги щодо оприлюднення в електронній системі закупівель рішення (протоколу) уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника немає. Проте, пунктом 46 Особливостей визначено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Саме така інформація й має міститися у протоколі уповноваженої особи, відповідно рекомендуємо його оприлюднювати.

Протоколи про відхилення тендерної пропозиції учасника:

Протоколи про відхилення тендерної пропозиції переможця:

11 - не публікуємо. Рішення про надання відповіді на звернення учасника та додаткової інформації про причини невідповідності  пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Нормативно обґрунтовується пунктом 46 Особливостей та частиною 4 статті 33 Закону

Назва та приклад документа для цього рішення:

12 - не публікуємо. Рішення про виконання рішення АМКУ. Нормативно обґрунтовується частиною 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».

Назва та приклад документа для цього рішення:

13 - не публікуємо. Рішення про пояснення на запит ДАСУ. Нормативно обґрунтовується частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі».

Назва та приклад документа для цього рішення:

14 - публікуємо. Рішення про визначення переможця. Нормативно обґрунтовується пунктами 43 та 49 Особливостей.

Назва та приклади документів для цього рішення:

15 - не публікуємо. Рішення про продовження строку укладення договору про закупівлю. Нормативно обґрунтовується пунктом 49 Особливостей.

Законодавчого обов’язку оприлюднювати таке рішення немає, проте рекомендуємо його оприлюднювати разом з договором про закупівлю.

Назва та приклад документа для цього рішення:

16 - публікуємо. Рішення про відміну відкритих торгів. Нормативно обґрунтовується пунктом 50 Особливостей.

Згідно пункту 50 Особливостейу разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення. Такі підстави мають бути описані у протоколі, тому доцільно оприлюднювати сам протокол.

Назва та приклади документів для цього рішення:

Здійснення закупівлі як «додаткова потреба»

Рішення уповноваженої особи  ПублікуємоНе публікуємо
1.Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. +
2.Рішення про здійснення закупівель на додаткову (непередбачену) потребу. Нормативне обґрунтування абзац 3 пункту 15 Особливостей. +

Назва та приклади документів для цих рішень:

#виключення у закупівлях#відкриті торги#допорогові закупівлі#оприлюднення документів#основи закупівель#планування закупівель#прямий договір#уповноважена особа

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard