Рішення уповноваженої особи: які публікуємо, а які ні
Відповідно до частини 1 статті 11 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон) відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі є уповноважена особа.
Частиною 10 статті 11 Закону визначено, що рішення уповноваженої особи оформлюються протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.
У відповідності до даних норм кожне своє рішення уповноважена особа повинна відобразити у протоколі.
В свою чергу, окрім складення протоколу уповноважена особа повинна оприлюднити певну інформацію в електронній системі закупівель, зокрема протоколи, які приймаються нею під час проведення закупівель.
Однак далеко не всі протоколи уповноваженої особи потрібно публікувати в електронній системі закупівель.
Тому далі пропонуємо ознайомитися з тим, які протоколи уповноваженої особи потрібно публікувати в електронній системі закупівель, а які ні.
Закупівлі без використання електронної системи закупівель, якщо вартість предмета закупівлі є меншою ніж 50 тис. грн.
Рішення уповноваженої особи | Публікуємо | Не публікуємо |
1. Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. 2. Рішення про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель. Нормативно обґрунтовується пунктом 11 Особливостей. Назва документу для цих рішень Приклад протоколу уповноваженої особи про здійснення закупівлі без використання ЕСЗ до 50 тис. грн. | + |
Закупівлі без використання електронної системи закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн та є меншою ніж 100 тис. грн для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, 1,5 млн грн для робіт
Рішення уповноваженої особи | Публікуємо | Не публікуємо |
1. Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. 2. Рішення про здійснення закупівлі без використання електронної системи закупівель. Нормативно обґрунтовується пунктом 11 Особливостей. 3. Рішення про оприлюднення звіту про договір про закупівлю без використання електронної системи закупівель. Нормативно обґрунтовується пунктом 11 Особливостей. Назва документу для цих рішень: Приклад протоколу уповноваженої особи про здійснення закупівлі без використання ЕСЗ ≥ 50 тис. грн. | + |
Закупівлі без використання електронної системи закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 100 тис. грн для товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), 200 тис. грн для послуг з поточного ремонту, 1,5 млн грн для робіт згідно пункту 13 Особливостей
Закупівлі через електронний каталог, якщо вартість предмета закупівлі є меншою ніж 100 тис. грн
Закупівлі через електронний каталог, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 100 тис. грн
Відкриті торги
Рішення уповноваженої особи | Публікуємо | Не публікуємо |
1. Рішення про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього. Нормативно обґрунтовується пунктом 14 Особливостей та стаття 4 Закону. 2. Рішення про проведення відкритих торгів. Нормативно обґрунтовується частиною 10 статті 11 Закону. 3. Рішення про затвердження та оприлюднення в електронній системі закупівель тендерної документації. Нормативно обґрунтовується пунктами 24 та 28 Особливостей. 4. Рішення про оприлюднення в електронній системі закупівель оголошення про проведення відкритих торгів. Нормативно обґрунтовується пунктами 24 та 26 Особливостей. Назва документу для цих рішень: Приклад протоколу уповноваженої особи про затвердження та оприлюднення річного плану або змін до нього, затвердження тендерної документації та оприлюднення її разом з оголошенням про проведення відкритих торгів | + | |
5. Рішення про надання роз’яснень щодо тендерної документації. Нормативно обґрунтовується пунктом 54 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про надання відповіді на вимогу або звернення щодо тендерної документації | + | |
6. Рішення про надання відповіді на запит органу оскарження. Нормативно обґрунтовується пунктом 66 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про надання інформації, документів та матеріалів на запит АМКУ | + | |
7. Рішення про внесення змін до тендерної документації. Нормативно обґрунтовується абзацами 3 та 4 пункту 54 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про внесення змін до тендерної документації. | + | |
8. Рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника у зв’язку з ненаданням обґрунтування аномально низької ціни. Нормативно обґрунтовується абзац 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей. Примітка: прямої законодавчої вимоги щодо оприлюднення в електронній системі закупівель рішення (протоколу) уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника немає. Проте, пунктом 46 Особливостей визначено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Саме така інформація й має міститися у протоколі уповноваженої особи, відповідно рекомендуємо його оприлюднювати. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей | + | |
9. Рішення про продовження строку розгляду тендерної пропозиції учасника. Нормативно обґрунтовується пунктом 41 Особливостей та статтею 29 Закону. Коментар: частиною 10 статті 29 Закону визначено, що у разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення. Тобто законодавство встановлює обов’язок оприлюднити саме повідомлення, водночас замовник має право оприлюднити й саме рішення. У разі якщо відкриті торги були оголошенні із застосуванням електронного аукціону та для участі у таких торгах було подано дві та більше тендерних пропозицій назва документу для цього рішення: Протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції з аукціоном (інші підстави); Протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції з аукціоном враховуючи пункт 42 Особливостей. У разі якщо відкриті торги були оголошенні із застосуванням електронного аукціону, але для участі у таких торгах була подана одна тендерна пропозиція назва документу для цього рішення: Протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції подана одна пропозиція (інші підстави); Протокол про продовження строку розгляду тендерної пропозиції подана одна пропозиція враховуючи пункт 42 Особливостей | + | |
10. Рішення про виправлення невідповідностей учасником. Нормативно обґрунтовується пунктом 43 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про надання «24 годин» на виправлення невідповідностей | + | |
11. Рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника. Нормативно обґрунтовується пунктами 41 та 44 Особливостей. Примітка: прямої законодавчої вимоги щодо оприлюднення в електронній системі закупівель рішення (протоколу) уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника немає. Проте, пунктом 46 Особливостей визначено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Саме така інформація й має міститися у протоколі уповноваженої особи, відповідно рекомендуємо його оприлюднювати. Назва документу для цього рішення: Протокол уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника та оприлюднення інформації в електронній системі закупівель. Приклади протоколів: Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 3 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 4 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 5 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 6 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 7 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 8 підпункту 1 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 3 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 4 підпункту 2 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 44 Особливостей | + | |
12. Рішення про надання відповіді на звернення учасника та додаткової інформації про причини невідповідності пропозиції учасника умовам тендерної документації, зокрема технічній специфікації, та/або його невідповідності кваліфікаційним критеріям. Нормативно обґрунтовується пунктом 46 Особливостей та частиною 4 статті 33 Закону. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про надання відповіді на запит учасника після оцінки тендерної пропозиції. | + | |
13. Рішення про виконання рішення АМКУ. Нормативно обґрунтовується частиною 22 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» Протокол уповноваженої особи про виконання рішення АМКУ | + | |
14. Рішення про пояснення на запит ДАСУ. Нормативно обґрунтовується частиною 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Приклад протоколу уповноваженої особи про надання пояснень на запит ДАСУ | + | |
15. Рішення про визначення переможця та намір укласти договір про закупівлю. Нормативно обґрунтовується пунктами 43 та 49 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Приклад протоколу уповноваженої особи про визначення переможця процедури закупівлі та прийняття рішення про укладення договору про закупівлю Протокол про визначення переможця після виправлення невідповідностей | + | |
16. Рішення про продовження строку укладення договору про закупівлю. Нормативно обґрунтовується пунктом 49 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Протокол про продовження строку для укладення договору про закупівлю. | + | |
17. Рішення про відхилення тендерної пропозиція переможця. Нормативно обґрунтовується пунктом 44 Особливостей. Примітка: прямої законодавчої вимоги щодо оприлюднення в електронній системі закупівель рішення (протоколу) уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції переможця немає. Проте, пунктом 46 Особливостей визначено, що інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення цих особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та / або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі / переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель. Саме така інформація й має міститися у протоколі уповноваженої особи, відповідно рекомендуємо його оприлюднювати. Назва документу для цього рішення: Протокол уповноваженої особи про відхилення переможця процедури закупівлі. Приклади протоколів про відхилення переможця: Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 2 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 4 підпункту 3 пункту 44 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції переможця на підставі абзацу 5 підпункту 3 пункту 44 Особливостей | + | |
18. Рішення про відміну відкритих торгів. Нормативно обґрунтовується пунктом 50 Особливостей. Назва документу для цього рішення: Протокол уповноваженої особи про відміну тендера та оприлюднення інформації в електронній системі закупівель. Приклади протоколів: Приклад протоколу уповноваженої особи про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей Приклад протоколу уповноваженої особи про відміну відкритих торгів на підставі підпункту 3 пункту 50 Особливостей | + |
Здійснення закупівлі як «додаткова потреба»
Рішення уповноваженої особи | Публікуємо | Не публікуємо |
Рішення про здійснення закупівель на додаткову (непередбачену) потребу. Нормативне обґрунтування абзац 3 пункту 15 Особливостей. Приклад протоколу про здійснення закупівлі без використання ЕСЗ до 50 тис. грн на додаткову потребу Приклад протоколу про здійснення закупівлі без використання ЕСЗ ≥ 50 тис. грн на додаткову потребу Приклад протоколу про здійснення закупівлі про здійснення закупівлі через електронний каталог шляхом формування запиту ціни пропозиції на додаткову потребу | + |
пов'язані статті
13 листоп.
Як побудувати взаємодію із внутрішнім замовником, щоб в наступному році менше працювати07 листоп.
Практика суду щодо (не)притягнення УО до адміністративної відповідальності, коли налагоджена взаємодія із внутрішнім замовником та коли ні01 листоп.
Чи буде вважатися порушенням після розірвання «допорогового» договору укласти новий «допороговий» договір31 жовт.
Як прийняти правильне закупівельне рішення в ситуаціях, де більшість допускає помилки23 жовт.
23.10.2024 набрали чинності зміни до Закону: огляд та відповіді на найпоширеніші запитання