Статті

Постачальник ЗПП виходить на закупівлю, проте не укладає договір: порядок подання скарг 

1
73

Подання скарги під час здійснення закупівлі стало звичним процесом закупівельної діяльності. В той же час на відміну від процедури закупівлі відкритих торгів, під час здійснення закупівлі, шляхом використання електронного каталогу, подати скаргу має право не постачальник, а саме замовник. Даний функціонал дозволяє замовникам захиститися від недобросовісних постачальників товару, які беруть участь у запиті пропозицій постачальників, проте з тих чи інших причин не мають наміру укладати договір про закупівлю, укладений з використанням електронного каталогу, а також виконувати зобов’язання, передбачені таким договором. 

Звертаючись до пункту 49 Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок №822), у разі непідписання постачальником договору на умовах, зазначених замовником в запиті пропозицій постачальників, замовник може подати звернення з інформацією про таке порушення через електронну систему закупівель до адміністратора

Адміністратор розглядає звернення з інформацією про порушення протягом 10 робочих днів з дня отримання такого звернення. Усі звернення оприлюднюються на веб-порталі Уповноваженого органу. 

Пунктом 50 Порядку № 822 Адміністратор під час розгляду звернення з інформацією про порушення має право запитувати інформацію та документи, що підтверджують або спростовують наявність порушення, у замовника та постачальника. 

Тож розглянемо декілька основних кроків, яким варто слідувати замовнику аби поскаржитись на недобросовісного постачальника. 

Алгоритм дій замовника у разі необхідності подання скарги на постачальника 

Існує декілька можливих варіантів для подання скарги на недобросовісного постачальника, кожен з яких направляє замовника на відповідну google-форму, яку необхідно заповнити. Розглянемо два із них. 

Варіант 1. Скориставшись функціоналом електронного майданчика. Зовнішній вигляд та алгоритм необхідних дій в даному випадку напряму залежатиме від функціоналу конкретного електронного майданчика, наприклад: 

Варіант 2. Скориставшись офіційним сайтом Централізованої закупівельної організації Державного підприємства «Українські спеціальні системи». В такому випадку уповноваженій особі варто: 

Крок 1. Переходимо за посиланням: https://cpo.uss.gov.ua/main-page

Крок 2. Наводимо вказівник мишки на вкладку «Prozorro.Market». 

Крок 3. Обираємо нижній рядок «Поскаржитися на постачальника»

Крок 4. Натискаємо на кнопку «Залишити скаргу на постачальника». 

Примітка: Звертаємо увагу, що серед можливих причин для подання скарги в даному випадку виділені: 

  • протягом 2-х робочих днів постачальник не відгукнувся на замовлення; 
  • фактичні характеристики товару не відповідають заявленим на Prozorro Market; 
  • контактні дані постачальника не актуальні. 

Крок 5. Заповнюємо відповідну google-форму та надсилаємо її на опрацювання. Під час заповнення google-форми скарги на недобросовісного постачальника, замовнику варто звернути увагу на такі моменти: 

5.1. Заповнення електронних полів відбувається, шляхом: 

  • заповнення даних у текстовій формі; 
  • обрання одного із варіантів серед наявних; 
  • підвантаження інформації / документів / матеріалів у вигляді файлу. 

5.2. Поля, що позначені символом «*» обов’язкові до заповнення, в тому числі: 

  • електронна адреса замовника; 
  • організація, до якої направити скаргу (серед можливих варіантів: ДУ «Професійні закупівлі» (адмініструє каталог у категоріях товарів широкого вжитку); ДП «Медичні закупівлі» (адмініструє каталог у категоріях медичних товарів); ДП «УСС» (адмініструє каталог в частині комп'ютерної техніки та програмного забезпечення)); 
  • назва організації замовника; 
  • контактна особа; 
  • телефон контактної особи; 
  • номер проблемної закупівлі; 
  • назва постачальника; 
  • суть порушення. 

5.3. Додатково замовник має можливість зазначити ЄДРПОУ постачальника, а також завантажити до скарги відповідну інформацію / документи / матеріали у вигляді файлів. 

5.4. Для завершення процесу формування скарги слід натиснути кнопку «надіслати». 

Нагадуємо, що у відповідності до пункту 51 Порядку № 822 за результатом розгляду звернення з інформацією про порушення адміністратор приймає рішення щодо наявності чи відсутності порушення з боку постачальника. 

Адміністратор повідомляє замовнику та постачальнику про результати розгляду звернення через електронну систему закупівель. 

Окрім цього пунктом 52 Порядку № 822 визначено, що у разі наявності у постачальника трьох випадків порушень протягом одного календарного місяця або п'яти випадків порушень протягом трьох календарних місяців можливість подавати таким постачальником пропозиції на запити замовників блокується адміністратором в електронному каталозі на 90 календарних днів з дня оприлюднення адміністратором рішення на веб-порталі Уповноваженого органу

#алгоритми закупівель#договір про закупівлю#закупівлі через електронний каталог

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard