Статті

Переможець замість документа надав довідку чи лист пояснення: відхиляти чи ні?

0
279

Пропонуємо вашій увазі ситуацію з якою останнім часом зіштовхуються замовники: переможець у строк визначений Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), а саме: протягом 4 днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, замість документу, який вимагався замовником та повинен бути виданий уповноваженим на це органом, оприлюднює в електронній системі закупівель лист пояснення або гарантійний лист.

Знайома ситуація? Якщо так, то перевірте чи правильно ви вчинили, якщо ні – все одно читайте далі, адже така ситуація може трапитися в майбутньому.

Як діяти замовнику проаналізуємо на прикладі рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Колегія) № 7231-р/пк-пз від 07.12.2022.

Вимога тендерної документації: додаток 2 тендерної документації містить підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, зокрема: відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (пункт 2 частини 1 статті 17 Закону).

Переможець у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, надає замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель: на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів доступ до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення є обмеженим, тому відповідно до пункту 44 Особливостей переможець процедури закупівлі має надати витяг або довідку з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні правопорушення про те, що відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, не внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. Документ повинен бути не більше 30-денної давнини відносно дати подання документа.

Підстава відхилення: переможець процедури закупівлі ТОВ «Р» надав документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону України «По публічні закупівлі» (далі – Закон), які не відповідають вимогам визначним у тендерній документації. Відхилити тендерну пропозицію переможця ТОВ «Р» на підставі абзацу 3 підпункту 3 пункту 41 Особливостей, а саме: переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей.

Позиція скаржника: скаржник зазначає, що дії замовника є неправомірними, та вважає, що для прийняття законного та обґрунтованого рішення замовнику необхідно було дотриматися пункту 44 Особливостей. На думку скаржника, керуючись вказаним вище, замовник не міг вимагати від переможця інших документів, крім тих, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини 1 та частиною 2 статті 17 Закону, а підставою для відхилення стала відсутність документального підтвердження підстав визначених пунктами 2 та 8 статті 17 Закону, що є неправомірним та таким, що порушує абзац 3 пункту 44 Особливостей.

Позиція Колегії: згідно з інформацією, розміщеною на веб-порталі Уповноваженого органу, скаржником 24.11.2022 завантажено, зокрема:

  • файл «Довідка з інформацією на виконання вимог встановлених ст.17 (зведена для всіх пунктів) (1) (1).pdf», в якому міститься довідка з інформацією про підтвердження відповідності переможцем вимог, визначених статтею 17 Закону від 18.11.2022 № 3174/4, якою ТОВ «Р» підтверджує відсутність підстав, визначених у частинах 1 і 2 статті 17 Закону: … 2. Вимога встановлена пунктом 2 частини 1 статті 17 Закону: відомості про ТОВ «Р» не вносились до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення. … 8. Вимога встановлена пунктом 8 частини 1 статті 17 Закону: ТОВ «Р» не визнано у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура;
  • файл «Довідка ТОВ Р корупц.pdf», в якому міститься інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, від 13.10.2022 № 265748, видана Національним агентством з питань запобігання корупції, у якій зазначено, зокрема: «Відомості, за якими здійснювався пошук інформації Дані для пошуку отримані з сертифікату Найменування юрособи: “ТОВ “Р”” … За результатами пошуку не було знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення».

Разом з тим, наведена вище інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення датована 13.10.2022. Крім того, скаржником не надано інформаційний лист, наданий міжрегіональним управліннями Міністерства юстиції України або Міністерством юстиції України про те, що переможець процедури закупівлі не визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього не відкрита ліквідаційна процедура.

Тендерна пропозиція скаржника була правомірно відхилена замовником з наведеної вище підстави, у зв'язку з чим відсутні підстави для задоволення скарги в цій частині.

Коментар: варто нагадати, що головним правилом публічних закупівель є «тендерна пропозиція = тендерній документації», тож і в умовах дії воєнного стану в України таке правило не може бути порушено. Тим паче переможці мають можливість відносно швидко отримати інформаційний лист від міжрегіональних управлінь Міністерства юстиції України або Міністерством юстиції України. Як це зробити наведено у статті «Отримуємо інформаційний лист щодо підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство».

З наведеного рішення Колегії та положень Особливостей вбачається, що замовник має обов’язок відхилити тендерну пропозицію переможця у разі ненадання відповідного документу або надання документу, який не відповідає вимогам тендерної документації.

Як правильно встановити вимоги до учасників та переможця процедури закупівлі читайте у статті «Встановлення вимог до учасників та переможця щодо підтвердження відсутності підстав визначених статтею 17 Закону за Особливостями».

#відкриті торги#переможець закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard