Статті

Очікувана вартість в річному плану не відповідає сумі укладеного договору / договору про закупівлю: порушення?

3
1286

Досить часто при укладенні договору / договору про закупівлю замовники задаються питанням - чи може укладений договір / договір про закупівлю відрізнятися від суми, яка була визначена в річному плані закупівель та чи потрібно у випадку такої відмінності вносити зміни до річного плану закупівель та / або до договору / договору про закупівлю. Далі розглянемо це питання.

Відповідно до пункту 14 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) закупівля відповідно до цих особливостей здійснюється замовником на підставі наявної потреби або у разі планової потреби наступного року (планових потреб наступних періодів). Запланована закупівля включається до річного плану закупівель замовника відповідно до статті 4 Закону.

Статтею 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план).

Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану. У річному плані повинна міститися така інформація:

1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія;

2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності);

3) розмір бюджетного призначення та / або очікувана вартість предмета закупівлі;

4) код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів);

5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення.

В свою чергу, пунктом 11 Особливостей визначено, що для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою ніж 100 тис. грн, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою ніж 200 тис. грн, робіт, вартість яких є меншою ніж 1,5 млн грн, замовники можуть використовувати електронну систему закупівель відповідно до умов, визначених адміністратором електронної системи закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом, вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та оприлюднює відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

У відповідності до наказу ДП «Прозоро» від 20.10.2022 № 25 при використанні електронного каталогу та / або проведення спрощених закупівель замовники у разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує суму, що встановлена в Особливостях, а також незамовники в розумінні цього ж Закону при закупівлях на будь-які суми для вибору постачальника товарів, надавала послуг чи виконавця робіт можуть використовувати електронну систему закупівель шляхом здійснення закупівель через електронний каталог, у порядку, визначеному законодавством, та/або шляхом здійснення закупівель у порядку, аналогічному до порядку проведення спрощених закупівель, визначеному згідно зі статтею 14 Закону, виключно в частині оголошення, подання пропозицій, звернення за роз’ясненням, звернення з вимогою про усунення порушень, надання відповідей, оцінки, розгляду, відхилення пропозицій, визначення переможця, відміни закупівлі.

Звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель оприлюднюється відповідно до пункту 3-8 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі» в електронній системі закупівель.

Згідно з пунктом 17 Особливостей договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин 3-5, 7 та 8 статті 41 Закону, та цих особливостей.

Забороняється укладення договорів про закупівлю, що передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до / без проведення відкритих торгів/використання електронного каталогу, крім випадків, передбачених цими особливостями.

З огляду на вище розглянуті норми вбачається, що ні Закон, ні Особливості не містять вимог щодо відповідності суми укладеного договору / договору про закупівлю очікуваній вартості предмета закупівлі, яка визначається замовником в річному плані.

Окрім цього, потрібно врахувати, що оприлюднюючи річний план при проведенні таких закупівель як відкриті торги / закупівля через електронний каталог замовники не можуть заздалегідь передбачити суму укладеного договору про закупівлю, оскільки публікують річний план до проведення відкритих торгів / закупівлі через електронного каталогу, а при проведенні зазначених закупівель очікувана вартість закупівлі, як правило, змінюється.

Відповідно у випадку укладення договору / договору про закупівлю на суми, які не відповідають очікуваній вартості предмета закупівлі в річному плані замовникам не потрібно вносити зміни до річного плану закупівель та / або до договору / договору про закупівлю.

Також варто відмітити, що жодної відповідальності, зокрема, стаття 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення за такі дії не містить.

Проте звертаємо увагу на те, що очікувана вартість визначена у річному плані не має перевищувати суму договору / договору про закупівлю, окрім випадку, коли договір про закупівлю укладений за результатами відкритих торгів (за умови, що тендерна документація містила можливість та відсоток на який ціна тендерної пропозиції учасника могла перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі.

#відкриті торги#договір про закупівлю#очікувана вартість#планування закупівель#річний план#сума договору

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard