Аналіз підстави: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунен
Абзацом 2 підпункту 2 Пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості) визначена одна із підстав відхилення тендерної пропозиції: тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. Що ж у даному матеріали розглянемо дану підставу і спробуємо розібрати умови при настанні яких замовник зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника під час її розгляду.
Тож, абзацом 2 підпункту 2 Пункту 41 Особливостей встановлено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей. Тобто, дана підстава містить декілька складових, які мають бути враховані замовником, а саме:
- тендерна пропозиція: не відповідає умовам технічної специфікації
та
- іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації,
- крім невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей.
Тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Так, законодавець замовника скеровує до тендерної документації щодо невідповідності умов технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, які ж і були встановленні самим замовником.
Нагадаємо, що пунктом 28 Особливостей визначено, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Особливостями не встановлений окремий порядок визначення умов технічної специфікації, окрім виключень наведених у пункті 29 Особливостей.
Тому, враховуємо положення пункту 3 частини 2 статті 22 Закону, якими визначено, що у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Що ж таке технічна специфікація та що в ній повинно міститися?
Згідно статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг). У технічних специфікаціях може зазначатися інформація про передачу прав інтелектуальної власності на предмет закупівлі.
У разі якщо предмет закупівлі в подальшому буде використовуватися фізичними особами, технічні специфікації повинні складатися з урахуванням потреб осіб з інвалідністю або проектувальних вимог для врахування потреб усіх категорій користувачів.
Технічні специфікації можуть бути у формі переліку експлуатаційних або функціональних вимог, у тому числі екологічних характеристик, за умови, що такі вимоги є достатньо точними, щоб предмет закупівлі однозначно розумівся замовником і учасниками.
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов'язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз «або еквівалент».
Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб'єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз «або еквівалент».
Замовник може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. У разі встановлення екологічних чи інших характеристик товару, роботи чи послуги замовник повинен в тендерній документації зазначити, які маркування, протоколи випробувань, декларація або сертифікати можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Якщо учасник не має відповідних маркувань, протоколів випробувань чи сертифікатів і не має можливості отримати їх до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій із причин, від нього не залежних, він може подати технічний паспорт на підтвердження відповідності тим же об'єктивним критеріям. Замовник зобов'язаний розглянути технічний паспорт і визначити, чи справді він підтверджує відповідність установленим вимогам, із обґрунтуванням свого рішення.
Якщо замовник посилається в тендерній документації на конкретні маркування, протокол випробувань чи сертифікат, він зобов'язаний прийняти маркування, протоколи випробувань чи сертифікати, що підтверджують відповідність еквівалентним вимогам та видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації або іншим способом, визначеним законодавством.
Тобто, технічна специфікація це вимога щодо усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики предмету закупівлі, які підтверджуються учасником закупівлі відповідними документами, встановленими замовником у тендерній документації.
Другою складовою підстави відхилення тендерної пропозиції є «інші вимоги щодо предмету закупівлі». Що ж таке інші вимоги до предмету закупівлі?
Предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку (пункт 22 частини 1 Закону).
Частиною 3 статті 22 Закону надано право замовнику у тендерні документації прописувати іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тобто, іншими вимогами до предмету закупівлі є ті вимоги, які замовником встановленні у тендерній документації, які передбачені законодавством та які замовник вважав за необхідне включити до тендерної документації.
Невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 цих особливостей
Положеннями абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей встановленні також виключення щодо відхилення тендерної пропозиції з підстав не відповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, які полягають у праві учасника процедури закупівлі усунути невідповідності у інформації та / або документах, відповідно до пункту 40 Особливостей.
Які невідповідності може усунути учасник процедури, які стосуються технічної специфікації та інших вимог предмету закупівлі?
Пунктом 40 Особливостей передбачено, що якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та / або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Дана норма зазнала змін після 25.02.2023 року до Особливостей, та дану норму доповнено текстом наступного змісту «та / або відсутності інформації». Що це означає? Змінами фактично конкретизовано те, що у разі відсутності інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції це не є невідповідність. А, невідповідністю є певні недоліки в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Тобто, якщо говорити простими словами, то у разі якщо у тендерній пропозиції учасника відсутній документ та / або інформація про технічні або якісні характеристики предмету закупівлі в такому випадку це не може розглядатися як невідповідність, до прикладу:
Приклад.
Замовник при закупівлі товару встановив вимогу у технічній специфікації про підтвердження технічних та якісних характеристик товару, що є предметом закупівлі надання сертифікату відповідності товару. Учасник, тендерна пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною, не надав у складі свої тендерної пропозиції сертифікат відповідності товару, а надав довідку про те, що такий сертифікат зобов’язується надати під час поставки товару. У даному випадку це говорить про відсутність документу у складі тендерної пропозиції учасника який вимагався замовником та який підтверджує технічні та якісні характеристики товару, а тому така тендерна пропозиція відхиляється замовником на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Що оформляємо? Протокол уповноваженої особи про відхилення учасника процедури закупівлі. Зразок такого протоколу ви можете знайти на платформі у розділі «Приклади документів» - «Оновлений пакет документів для проведення відкритих торгів за Особливостями з 25.02.2023» - «Приклад протоколу уповноваженої особи про відхилення тендерної пропозиції учасника на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей».
Що ж можна вважати невідповідністю в інформації та / або документах? Невідповідність можна вважати той випадок коли документ та / або інформація надана учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації, але така інформація та / або документи містять помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо, до прикладу.
Приклад.
Замовник при закупівлі товару встановив вимогу у технічній специфікації про підтвердження технічних та якісних характеристик товару, що є предметом закупівлі надання технічного паспорту на товар датованого не пізніше 2022 року. Учасник пропозиція якого визначена найбільш економічно вигідною надав у складі свої пропозиції технічний паспорт на товару, але датований 2021 роком. У даному випадку це говорить про те, що документ наданий у складі тендерної пропозиції учасника який вимагався тендерною документацією, але у даному документі є невідповідності, які полягають у тому, що дата видачі документу не відповідає даті, яка визначена умовами тендерної документації. А тому, у даному випадку можна розглядати це як невідповідність у документі, та усунення такої невідповідності не призведе до зміни найменування товару, марки, моделі тощо, тому замовник надає такому учаснику «24 години» на усунення невідповідностей.
Що оформляємо? Повідомлення про усунення невідповідностей, яке оформляється у відповідності до вимог частини 16 статті 29 Закону та має містити таку інформацію:
1) перелік виявлених невідповідностей;
2) посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності;
3) перелік інформації та / або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Коментар: розглядаючи тендерну пропозицію учасника в частині відповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, замовник має відповісти на декілька питань:
- яка вимога була вставлена у тендерній документації;
- яку інформацію та / або документ надав учасник процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції;
- наданий документ та / або інформація чи відсутня(ній)?
- у разі усунення невідповідностей у інформації та / або документах наданих учасником у складі тендерної пропозиції, а саме усунення помилок може призвести до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповівши на зазначенні запитання замовник зможе зрозуміти чи відповідає тендерна пропозиція учасника умовам встановленим у тендерній документації, чи потрібно надавати 24 години на виправлення невідповілностей чи тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню. Звичайно, при розгляді саме технічної частини тендерної пропозиції учасника у замовника найбільше виникає питань та присутнє відчуття «невпевненості» у своєму рішення.
Для більшого розуміння як правильно аналізувати документи технічної частини варто навести рішення Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія), які стосуються даної питання, тому далі розглянемо деякі з них.
Рішення колегії № 2449-р/пк-пз від 01.03.2023, оголошення закупівлі № UA-2023-02-08-006688-a.
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що відповідно до довідки наданої переможцем закупівлі ПП «В» про підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановленим замовником, а саме: згідно із вимогами вказаними в додатку 2 (Технічне завдання) до тендерної документації, відсутня інформація про те, що послуга включає в себе дезінфекцію 617 колодязів питної води. Для надання послуг використовувати дезінфікуючі засоби з масовою часткою активного хлору не менше ніж 1,5 г/дм3 та параметри якого відповідають ТУ У 24.2-32436433- 002:2010.
Що свідчить про те, що переможцем підтверджено відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним характеристикам, які викладені в додатку 2 (Технічне завдання) не в повному обсязі. В той час як в складі тендерної документації переможця надано лист-згоду наступного змісту: виконувати роботи зобов’язуємось згідно з технічним завданням поданим у тендерній пропозиції (тобто не в повному обсязі). На думку Скаржника, тендерна пропозиція переможця мала б бути відхилена без права виправлення помилок, адже під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та / або інформації (та / або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та / або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Надання переможцем закупівлі погодженого технічного завдання не в повному обсязі, а саме - відсутності інформації про те, що послуга включає в себе дезінфекцію 617 колодязів питної води. Для надання послуг використовувати дезінфікуючі засоби з масовою часткою активного хлору не менше ніж 1,5 г/дм3 та параметри якого відповідають ТУ У 24.2-32436433-002:2010 це помилка, яка призводить до зміни додатку 2 (Технічне завдання) та не відповідає умовам тендерної документації та вимогам замовника в цій частині.
Позиція замовника: тендерна пропозиція переможця ПП «В» містить у своєму складі «Договірну ціну» і «Локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01», де пунктом 40 зазначено «Дезінфекція води дезинфікуючими засобами (масова частка активного хлору не менше ніж 1,5 г/дм3 ) 1234 шт.», що повністю відображає вимоги технічної специфікації до предмету закупівлі. Рішенням про намір укласти договір про закупівлю з переможцем ПП «В» вамовник виконував усі вимоги відповідно до Особливостей. Натомість скаржник безпідставно зловживає правом учасника на оскарження відкритих торгів.
Позиція Колегії: відповідно до пункту 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі встановленим замовником, а саме - згідно із вимогами вказаними в додатках до тендерної документації. Додаток 2 містить Технічне завдання послуги з поточного ремонту та очистки колодязів питної води) (код ДК 021:2015 - 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт), де міститься перелік орієнтовних об’ємів, зокрема: ДЕЗІНФЕКЦІЯ: 40. Дезінфекція води*; посл.; кількість – 2. * Послуга включає в себе дезінфекцію 617 колодязів питної води. Для надання послуг використовувати дезінфікуючі засоби з масовою часткою активного хлору не менше ніж 1,5 г/дм3 та параметри якого відповідають ТУ У 24.2-32436433-002:2010.
Для підтвердження виконання робіт згідно з даним технічним завданням учасник надає технічне завдання та відповідний лист-згоду у складі своєї тендерної пропозиції. У складі тендерної пропозиції переможця завантажено архівну папку «Очистка та поточний ремонт колодязів.rar», у якій міститься, зокрема:
- лист-згода (файл img038.jpg), в якому зазначено: «Виконувати роботи зобов'язуємось згідно технічного завдання поданого у складі тендерної пропозиції»;
- договірна ціна, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 (файли: img146.jpg; img155.jpg), в якому зазначено: «найменування робіт і витрат – 40. Дезінфекція води дезінфікуючими засобами (масова частка активного хлору не менше ніж 1,5 г/дм3 ); одиниця виміру - шт; кількість – 1234»;
- технічне завдання (файли img144.jpg, img145.jpg), в якому зазначено перелік орієнтовних об’ємів, зокрема: ДЕЗІНФЕКЦІЯ: 40. Дезінфекція води*; посл.; кількість – 2;
- документ «гарантія якості надання послуг» (файл. img142.jpg), у якому зазначено, зокрема: «ПП “B” зобов’язується передати замовникові результат послуг, який буде відповідати якості визначеній замовником, або вимогам, що звичайно ставляться до роботи відповідного характеру на момент переданих її замовнику». ПП “B” гарантує, що при наданні послуг буде дотримуватись норм діючого законодавства, чинних норм та стандартів».
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції переможця відсутні документи, які підтверджують, що для надання послуг з дезінфекції води будуть використовуватись дезінфікуючі засоби, параметри яких відповідають ТУ У 24.2-32436433-002:2010.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи викладене, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, визначені підпунктом 2 пункту 41 Особливостей. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, тендерна пропозиція переможця мала бути відхилена замовником на підставі вимог пункту 41 Особливостей. Не відхиливши тендерну пропозицію переможця, Замовник порушив вимоги пункту 41 Особливостей, відповідно до якого замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли, зокрема, тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Рішення Колегії №2443-р/пк-пз від 01.03.2023, оголошення закупівлі № UA-2023-02-02-009291-a.
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що переможцем були надані сертифікати відповідності, які свідчать про те, що підприємство відповідає вимогам і стандартам ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001) у наступних сферах: - послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; - обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; - юридичний аудит (Due diligence) - незалежна правова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству.
Сертифікат ДСТУ ISO/IEC 27001:2022 (ISO 27001), наданий Українсько-польським спільним підприємством «М», свідчить про те, що підприємство відповідає вимогам у наступних сферах: друкування ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів (код ДКПП 18.12.11; 18.12.16); - послуг з охорони державної та іншої власності та охорони громадян (код ДКПП 80.10); - обслуговування систем безпеки (код ДКПП 80.20).
Скаржник вважає за необхідне зауважити, що переможець, підтвердив відповідність вимогам системи управління якістю ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001) та використання системи управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO /ІЕС 27001:2022 за досить значним переліком сфер діяльності, але тільки не стосовно друку документів для закладів освіти, як вимагалося у тендерній документації замовником. Тобто, копії сертифікатів надані переможцем не відповідають вимогам тендерної документації.
Позиція замовника: замовник зазначає, що учасник надав документи «8.1.Копія сертифікату ISO 9001.pdf», «8.2. Копія сертифікату ISO 14001,45001.pdf», «8.3.Копія сертифікату ISO 27001.pdf», які містять скановані копії чинних на момент подання сертифікатів відповідності дотримання вимог системи управління якістю ДСТУ ISO 9001, системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001, ISO 45001 та використання системи управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO/IEC 27001. Вимоги, наведені в цьому стандарті, є загальними та можуть бути запроваджені для всіх організацій незалежно від типу, розміру та природи. Таким чином, відповідно до зазначеного вище, вимоги ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), ДСТУ ISO/IEC 27001 (ISO 27001) є загальними, можуть бути застосованими до будь-якої організації, продукції чи послуг, у тому числі продукції для закладів освіти.
Позиція Колегії: відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом 3 частиною 2 статті 22 Закону зазначено в додатку 2 до цієї тендерної документації. Додаток 2 тендерної документації містить ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ (Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) на закупівлю: Студентські квитки Код ДК 021:2015 – 22450000-9 — Друкована продукція з елементами захисту (2000 шт.), зокрема: 4. Учасник має надати в складі своєї тендерної пропозиції сертифікати для підтвердження дотримання вимог ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), та використання системи управління інформаційною безпекою ДСТУ ISO/IEC 27001:2015 (ISO 27001), виданих учаснику стосовно друку документів для закладів освіти вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності.
У складі тендерної пропозиції переможця містяться: - сертифікат ISO 9001:2015 (файл. «8.1.Копія сертифікату ISO 9001.pdf») сфера діяльності: «Послуги з охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; розробка та впровадження систем технічного захисту інформації; обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигралізації; юридичний аудит (Due diligence) - незалежна правова оцінка діяльності компанії або експертне вивчення окремих напрямів діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству»; - сертифікат ISO 14001:2015, ISO 45001:2018 (файл. 8.2. Копія сертифікату ISO 14001,45001.PDF), стосовно управління послугами: - охорони державної та іншої власності, та охорони громадян; 5 - розробки та впровадження систем технічного захисту інформації; - обслуговування засобів і систем контролю доступом, охоронної та пожежної сигналізації; - юридичного аудиту (Due diligence) - незалежна правова оцінка діяльності компанії, а також експертиза угод на відповідність чинному законодавству. - виготовлення ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів; сертифікат ISO/IEC 27001:2022 (файл. 8.3.Копія сертифікату ISO 27001.PDF) стосовно друкування ідентифікаційних пластикових карт та персоналізованих документів (код ДКПП 18.12.11; 18.12.16).
Разом з тим, у складі тендерної пропозиції переможця відсутні сертифікати для підтвердження дотримання вимог ДСТУ ISO 9001 (ISO 9001), системи управління навколишнім середовищем (екологічного управління) ДСТУ ISO 14001 (ISO 14001), виданих учаснику, стосовно саме друку документів для закладів освіти вітчизняним чи іноземним органом чи організацією з оцінки відповідності. Враховуючи викладене, наявні невідповідності в документах тендерної пропозиції зазначеного учасника, визначених пунктом 40 Особливостей. Враховуючи викладене, замовник, не виявивши невідповідність в наведених вище документах та не надавши учаснику можливість виправити наведені вище невідповідності, порушив вимоги пункту 40 Особливостей та частини 9 статті 26 Закону.
Рішення колегії №2445-р/пк-пз від 01.03.2023, оголошення закупівлі № UA-2023-02-06-006212-a.
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що у складі тендерної пропозиції переможець пропонує товар Tena підгузники для дорослих Slip Plus Medium 30шт та Tena підгузники для дорослих Slip Plus Large 30шт виробництва Essity Hygiene and Health AB, Швеція. Це підтверджується документами, наданими учасником у складі тендерної пропозиції, у тому числі, висновком державної санітарно-епідеміологічної експертизи від 20.03.2018 № 602-123-20-3/11456. Водночас, у складі тендерної пропозиції переможця відсутня скан-копія сертифікату якості виробника або паспорту виробника. Наданий переможцем сертифікат якості на товар, виданий уповноваженим представником виробника в Україні, з відповідними реквізитами уповноваженого представника (печатка, підпис, наявна у сертифікаті файл «документи якості.pdf», сторінка 7) не може слугувати підставою для належного виконання умови тендерної документації.
Позиція замовника: згідно із Законом України «Про технічні регламенти та оцінку відповідності» від 15.01.2015 № 124-VIII), уповноважений представник - будь-яка фізична чи юридична особа - резидент України, яка одержала від виробника письмове доручення діяти від його імені стосовно визначених… Крім того, згідно з розділом 3 тендерної документації формальні (несуттєві) помилки: до формальних (несуттєвих) помилок належать: - зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі тендерної пропозиції учасника. Тому, вся інформація, що містить наданий «Сертифікат якості» від 02.01.2023, що затверджений уповноваженим представником виробника в Україні, містить всю необхідну інформацію та відповідає змісту документу, яку надав би виробник.
Позиція Колегії: у складі тендерної пропозиції переможця відсутній сертифікат якості або паспорт саме виробника Essity Hygiene and Health AB, Швеція запропонованого ним товару.
Враховуючи наведене, тендерна пропозиція переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Враховуючи наведене, у замовника наявні підстави для відхилення тендерної пропозиції переможця, визначені абзацом 2 підпункту 2 пункту 41 Особливостей.
Підсумки
- Замовник під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури повинен перевіряти таку тендерну пропозицію у чіткій відповідності до вимог встановлених у тендерній документації, в тому числі і у частині відповідності до вимог встановлених у технічній специфікації та інших вимог щодо предмету закупівлі тендерної документації.
- У разі невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель, крім випадку невідповідності у інформації та / або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 40 Особливостей.
Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситкації на Clarity App

пов'язані статті
07 берез.
Типові дискримінаційні умови тендерної документації при встановленні кваліфікаційних критеріїв07 берез.
Загальний алгоритм здійснення публічних закупівель06 берез.
Дії замовника, якщо порушено строки під час проведення відкритих торгів05 берез.
Як реєстр документів допомагає у розгляді тендерних пропозицій учасників + приклад реєстру документів04 берез.
Протоколи уповноваженої особи, тендерні документації, проєкти договорів про закупівлю та інші закупівельні документи для проведення закупівель в 2025 році