Статті

(Не)оприлюднення річного плану або змін до нього у разі проведення спрощеної закупівлі за Постановою № 169

0
170

Питання щодо необхідності включення закупівлі до річного плану або змін до нього у разі проведення спрощеної закупівлі за постановою Кабміну від 28.02.2022 № 169 зі змінами (далі – Постанова № 169) досі викликає жваве обговорення серед закупівельної спільноти. Тож у цьому матеріалі розберемо це питання.

Перша позиція, якої притримується й наш Уповноважений орган – до річного плану не потрібно включати спрощену закупівлю за Постановою № 169. Така позиція ґрунтується виключно на тому, що товар, робота чи послуга включається замовником у переліки та обсяги, які затверджуються відповідним рішення замовника, тому включення до річного плану не потребує. Крім цього, Мінекономіки зазначає, що механізм закупівель визначений Постановою № 169 не передбачає включення таких закупівель до річного плану.

Окремо звертаю вашу увагу на те, що усі рекомендації Мінекономіки несуть виключно інформаційний та рекомендаційний характер та не встановлюють норми права.

Друга позиція – до річного плану необхідно включати спрощені закупівлі до річного плану.

Така позиція гуртується на тому, що Постанова № 169 чітко визначає які закупівлі не включаються до річного плану, наприклад:

  • підпунктом 1 пункту 1 Постанови № 169 передбачено, що замовник може здійснити публічну закупівлю, вартість якої є меншою ніж 50 тис. грн, з використанням електронної системи закупівель, у тому числі з використанням електронних каталогів. У разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою ніж 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель замовник обов'язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель. Тобто Постанова № 169 чітко визначає, що закупівлі без використання електронної системи не вносяться до річного плану, проте нічого не зазначено щодо закупівель з використання електронної системи закупівель;
  • підпунктом 3 пункту 1 Постанови № 169 визначено, що: «під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 цього пункту, без використання електронної системи закупівель …. Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель». Інформація про не включення до річного плану «таких» закупівель стосується саме закупівель без використання електронної системи закупівель.

Крім цього, абзацом 3 підпункту 1 пункту 1 Постанови № 169 визначено, що замовники (крім тих, що визначені в абзацах 1 та другому 2 цього підпункту) здійснюють публічні закупівлі, вартість яких становить або перевищує 50 тис. грн, із використанням електронного каталогу та / або порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).

Пунктом 25 частини 1 статті 1 Закону передбачено, що публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом. Згідно з абзацом 3 частини 1 статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

Так як Постанова № 169 містить посилання на Закон в частині порядку проведення спрощеної закупівлі та враховуючи визначення публічної закупівлі (закупівлі) ми маємо керуватися й статтею 4 Закону, яка зобов’язує замовника здійснювати закупівлі відповідно до річного плану. Отже замовник має включати до річного плану спрощену закупівлю за Постановою № 169.

Крім цього відповідно до статті 164-14 КУпАП неоприлюднення або порушення порядку оприлюднення інформації про закупівлі тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700 грн). Повторне порушення протягом року тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (3 400 грн).

Більше того, пунктом 1 частини 2 статті 7 Закону визначено, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, вживає таких заходів, зокрема, до здійснення оплати за договором про закупівлю перевіряє наявність річного плану, договору про закупівлю та звіту про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель, що підтверджують проведення процедури закупівлі / спрощеної закупівлі та за результатами якої укладено договір про закупівлю.

Відповідно до частини 2 статті 7 Закону центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів не допускає здійснення платежів із рахунка замовника згідно з узятим фінансовим зобов’язанням за договором про закупівлю у випадках, зокрема відсутності або невідповідності встановленим законодавством вимогам необхідних документів, передбачених пунктом 1 цієї частини.

Станом на день написання матеріалу питання здійснення відповідної перевірки наявності річного плану та недопущення здійснення платежів із рахунка замовника залишається відкритим, тож чекаємо на відповідне роз’яснення від Центрального апарату Державної казначейської служби України.

Підсумовуючи усе викладене вище моя позиція залишається незмінною, тож рекомендую замовникам включати закупівлю до річного плану та оприлюднювати річний план або зміни до нього протягом 5 робочих днів з дня його (їх) затвердження у відповідності до Закону.

#планування закупівель#постанова 169#річний план#спрощена закупівля

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard