Статті

Можливість додавання технічних характеристик товару під час проведення відкритих торгів: новий функціонал ЕСЗ

2
429

За останній час маємо досить багато змін та доопрацювань у функціоналі електронної системи закупівель. Зокрема такими нововведениями стала і можливість додавання технічних характеристик товару. Так, оголошуючи процедуру відкритих торгів замовник може бачити нові електронні поля, та не до кінця розуміє чи повинен  їх використовувати. Розробники запевняють, що функціонал дає можливість додати технічні характеристики із характеристик товарів, які вже наявні в Прозорро Маркет, тобто вже перевірені. Поглянемо як це виглядає на практиці.

Інтерфейс кожного електронного майданчика звісно відрізняється, але наповнення, назва, одиниця виміру всіх технічних характеристик за предметом закупівлі будуть ідентичним.

Зауважте, функціонал доступний лише у разі закупівлі товару, якщо замовник здійснює закупівлю робіт чи послуг та під час заповнення електронних полів оголошення про проведення відкритих торгів обирає вид предмета закупівлі як роботу чи послугу, тоді кнопка щодо додавання технічних характеристик буде недоступною.

Отже, що ми маємо. У разі використання функціоналу замовник отримує змогу додати технічні характеристики, які стосуються саме його предмета закупівлі. Так, категорія товару пропонує більш узагальнені характеристики, це свого року номенклатурна позиція товару,  а за профілем замовник матиме змогу обрати більш точний і детальний опис.  Прапорці можна обрати як щодо однієї характеристики, так і одночасно за всіма для більшої деталізації у разі потреби. Врахуйте, що назву характеристики, тип характеристики або одиниці виміру характеристики редагувати неможливо.

Функціонал пропонує обрати і конкретний бренд товару, адже ці характеристики підтягується із вже “заготовлених” профілів Прозоро Маркету, де допустимо визначити бренд при закупівлі товару до 500 тис. гривень. Однак, варто врахувати що частина  статті 23 Закону визначає, при проведенні відкритих торгів технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обгрунтованим та містити вираз "або еквівалент". 

Якщо ж замовник використав новий функціонал та заповнив електронні поля із специфікації  учасник процедури закупівлі матиме змогу їх підтвердити при подачі своєї тендерної пропозиції з урахуванням технічної реалізації електронного майданчика вже такого учасника. Разом з тим, розглядає тендерну пропозицію замовник  щодо її відповідності вимогам тендерної документації відповідно до вимог статті 29 Закону та пункту 36 Особливостей. Що важливо, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. 

А далі перейдемо до питання (не)обов'язковості використання нового функціоналу та заповнення технічних характеристик.

Яку інформацію повинне містити оголошення про закупівлю процедури відкритих торгів? 

Згідно норм пункту 26 Особливостей, оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію, визначену частиною другою статті 21 Закону з урахуванням цих особливостей. 

Відповідно частиною другою статті 21 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) передбачено, що оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити наступну інформацію: 

  • найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника  Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 
  • назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності); 
  • кількість та місце поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг; 
  • очікувана вартість предмета закупівлі; 
  • строк поставки товарів, виконання робіт, надання послуг; 
  • кінцевий строк подання тендерних пропозицій; 
  • умови оплати;
  • мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції; 
  • розмір, вид та умови надання забезпечення тендерних пропозицій (якщо замовник вимагає його надати); 
  • дата та час розкриття тендерних пропозицій, якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднюється відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону; 
  • розмір мінімального кроку пониження ціни під час електронного аукціону у межах від 0,5 відсотка до 3 відсотків очікуваної вартості закупівлі або в грошових одиницях; 
  • математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). 
В оголошенні про проведення відкритих торгів може зазначатися інша інформація. Але в Законі немає прямої вимоги, яка передбачає обов’язкове внесення в оголошення про відкриті торги інформації про технічні характеристики товару. Відповідно Особливості теж не містять подібної вимоги. Проте рекомендуємо врахувати й інші норми законодавства сфери публічних закупівель.

Аналіз вимог Закону та Особливостей щодо оприлюднення тендерної документації 

Пункт 28 Особливостей повідомляє, що тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. 

Частиною першою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація безоплатно оприлюднюється замовником разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель

У свою чергу частина друга статті 22 Закону наголошує, що у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема: 

3) інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону. 

Відповідно відображення інформації про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі у спеціально відведених для цього електронних полях оголошення про проведення відкритих торгів поряд із зазначенням таких вимог у відповідних додатках тендерної документації є обов’язковою умовою при оприлюдненні закупівлю товару.

Підсумки 

Закон та Особливості не містять прямої вимоги щодо відображення інформації про необхідні технічні, якісні характеристики предмета закупівлі. Однак, якщо звернути увагу на вимогу, передбачену статтею 22 Закону, а саме: тендерна документація оприлюднюється разом з оголошенням про проведення конкурентних процедур закупівель в електронній системі закупівель для загального доступу шляхом заповнення полів в електронній системі закупівель та врахувати, що  оновлений функціонал передбачає окремо виділені електронні поля для відображення технічних характеристик товару в оголошенні про проведення відкритих торгів, замовнику доцільно все ж заповнити їх. При цьому, такої потреби немає у разі закупівлі робіт чи послуг, адже відповідні електронні поля не доступні для цих предметів закупівлі, а новий функціонал розроблений суто для товарів.

#відкриті торги#майданчики#новини закупівель#оголошення про закупівлю#планування закупівель#предмет закупівлі#технічні вимоги

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard