Статті

Локалізація у публічних закупівлях за Особливостями

1
1070

Питання локалізації турбує кожного замовника, який має на меті здійснити закупівлю товарів, робіт та послуг за постановою Кабміну № 1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) та що має врахувати замовник під час закупівлі товарів, робіт та послуг за Особливостями?

У даній статті розбираємось із локалізацією у публічних закупівлях за Особливостями, що змінилося, які вимоги та виключення має та може врахувати замовник.

Які нормативно-правові акти регулюють питання локалізації?

Абзац 3 пункту 3 Особливостей вистановив, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про публічні закупівлі».

Тобто, Особливості скеровують замовника до положень Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).

А що визначено Законом? Відповідно до пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, визначено, що Уповноважений орган здійснює моніторинг дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Так, на виконання зазанченого пункту Закону було прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» від 02.08.2022 № 861, яка набрала чинності 04.08.2022.

Крім цього підпунктом 3 пункту 6-1 Закону передбачено, що Кабінет Міністрів України за погодженням із комітетом Верховної Ради України, до предмета відання якого належать питання промислової політики та розвитку окремих галузей виробництва, може затверджувати додатковий перелік товарів, що належать виключно до продукції переробної промисловості, в якому встановлює вимоги щодо їх ступеня локалізації виробництва в розмірі, що не перевищує ступінь локалізації виробництва, встановлений підпунктом 1 цього пункту на відповідний рік.

Таким чином можна підсумувати, що питання ступеня локалізації виробництва регулюється:

  • Особливостями;
  • Законом;
  • постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» від 02.08.2022 № 861 (далі – Порядок).

Нагадаємо, що таке ступінь локалізації виробництва та хто його встановлює?

Згідно пункту 29-1 частини 1 статті 1 Закону ступінь локалізації виробництва - показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі.

Ступінь локалізації виробництва визначається самостійно виробником товару, що є предметом закупівлі, та підтверджується Уповноваженим органом у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, за формулою визначеною Порядком.

Пунктом 4 Порядку визначено, що ступінь локалізації виробництва товарів, що є предметом закупівлі, підтверджується Мінекономіки в автоматичному режимі під час формування переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації (далі - перелік), на підставі поданої виробником товару заявки про включення товару до переліку за формою згідно з додатком 1, калькуляції собівартості товару із зазначенням митної вартості імпортних компонентів (імпортованих виробником та / або придбаних у постачальників, які є резидентами України) за формою згідно з додатком 2 та підтвердження здійснення на території України виробництва не менше одного з елементів товару (зокрема вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та / або використання вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів, виготовлених на території України.

Підсумовуючи вищенаведене, ступінь локалізації виробництва розраховується електронною системою автоматично, у разі відповідності ступеня локалізації виробництва вимогам законодавства, та автоматично підтверджується Мінекономікою, після чого відповідний товар потрапляє у Перелік.

Які замовники зобов’язанні застосовувати ступінь локалізації виробництва при закупівлі?

Положеннями пункту 3 Особливостей встановлено, що замовники, що зобов'язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей.

Абзац 3 цього пункту вистановив, що під час здійснення публічної закупівлі відповідно до цих особливостей (крім випадку, передбаченого абзацом четвертим цього пункту) замовники застосовують положення пункту 61 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.

Так, пунктом 11 частини 1 статті 1 Закону визначено, що замовники - суб’єкти, визначені згідно із статтею 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до цього Закону.

Тобто, Особливостями не змінений підхід до визначення категорії замовника на якого поширюється дія Закону та Особливостей, а відтак застосовувати під час проведення закупівель ступінь локалізації виробництва мають усі замовники публічних закупівель.

У яких закупівлях застосовується ступінь локалізації виробництва?

Згідно норм пункт 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону вбачається, що тимчасово, з 2022 року строком на 10 років, встановлюються такі особливості здійснення закупівель, якщо вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн: …. А відтак вбачається, що під час проведення будь-якої закупівлі, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн, замовники мають встановлювати відповідні вимоги до учасників у таких закупівлях:

  • закупівля без використання електронної системи закупівель по виключеннях наведених у пункті 13 Особливостей;
  • закупівля через електронний каталог шляхом проведення запиту ціни пропозицій;
  • відкриті торги за порядком визначеним Особливостями;
  • рамкові угоди.

До яких предметів закупівель застосовується ступень локалізації виробництва?

Нагадаємо, що підпунктом 2 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень визначено перелік товарів до яких застосовується ступінь локалізації виробництва і якщо співставити його із Єдиним закупівельним словником, то замовник має застосовувати ступінь локалізації виробництва при закупівлі таких предметів закупівель:

  1. 31121100-1 — дизель-генераторні установки;
  2. 31121200-2 — генераторні установки з двигуном із іскровим запалюванням;
  3. 31124100-2 — турбогенераторні установки;
  4. 31170000-8 — трансформатори:
  5. 31171000-5 — трансформатори з рідинним діелектриком;
  6. 31172000-2 —трансформатори напруги;
  7. 31173000-9 —вимірювальні трансформатори;
  8. 31173000-9 — трансформатори живлення;
  9. 31711150-9 — електричні конденсатори;
  10. 31711151-6 — конденсатори постійної ємності;
  11. 31711152-3 — конденсатори змінної та регульованої ємності;
  12. 34114121-3 — автомобілі швидкої допомоги;
  13. 34114122-0 — транспортні засоби для перевезення пацієнтів;
  14. 34120000-4 — мототранспортні засоби для перевезення 10 і більше осіб;
  15. 34121000-1 — міські та туристичні автобуси;
  16. 34121100-2 — громадські автобуси;
  17. 34121200-3 — двосекційні автобуси;
  18. 34121400-5 — низькопідлогові автобуси;
  19. 34121500-6 — туристичні автобуси;
  20. 34130000-7 — мототранспортні вантажні засоби;
  21. 34133100-9 — автоцистерни;
  22. 34133110-2 — автоцистерни для перевезення паливно-мастильних матеріалів;
  23. 34134200-7 — самоскиди;
  24. 34136000-9 — фургони;
  25. 34140000-0 — великовантажні мототранспортні засоби;
  26. 34142000-4 — автокрани та вантажні автомобілі-самоскиди;
  27. 34142100-5 — вантажні автомобілі з підіймальними платформами;
  28. 34142300-7 — вантажні автомобілі-самоскиди;
  29. 34144000-8 — мототранспортні засоби спеціального призначення;
  30. 34144100-9 — пересувні бурові вежі;
  31. 34144210-3 — пожежні транспортні засоби;
  32. 34144211-0 — пожежні автомобілі з поворотною драбиною;
  33. 34144212-7 — пожежні автоцистерни;
  34. 34144213-4 — пожежні автомобілі;
  35. 34144220-6 — транспортні засоби аварійно-ремонтного призначення;
  36. 34144430-1 — підмітально-прибиральні машини;
  37. 34144431-8 — підмітально-збиральні машини з вакуумно-пневматичною системою;
  38. 34144450-7 — поливальні машини;
  39. 34144500-3 — сміттєвози та асенізаційні машини;
  40. 34144510-6 — сміттєвози;
  41. 34144511-3 — сміттєзбиральні машини;
  42. 34144750-0 — вантажоперевізні транспортні засоби;
  43. 34144910-0 — електробуси;
  44. 34200000-9 — кузови, причепи та напівпричепи;
  45. 34210000-2 — кузови транспортних засобів;
  46. 34220000-5 — причепи, напівпричепи та пересувні контейнери;
  47. 34223000-6 — причепи та напівпричепи;
  48. 34223100-7 — напівпричепи;
  49. 34223300-9 — причепи;
  50. 34223310-2 — причепи загального призначення;
  51. 34600000-3 — залізничні та трамвайні локомотиви і рейковий рухомий склад та супутні деталі;
  52. 34610000-6 — залізничні локомотиви та тендери;
  53. 34611000-3 — локомотиви;
  54. 34612100-1 — локомотивні тендери;
  55. 34620000-9 — рейковий рухомий склад;
  56. 34621100-7 — вантажні залізничні вагони;
  57. 34621200-8 — транспортні засоби для ремонту та обслуговування залізничних доріг;
  58. 34622000-3 — залізничні та трамвайні пасажирські вагони і тролейбуси;
  59. 34622100-4 — трамвайні пасажирські вагони;
  60. 34622200-5 — залізничні пасажирські вагони;
  61. 34622300-6 — тролейбуси;
  62. 34622400-7 — залізничні вагони;
  63. 34622500-8 — багажні вагони та вагони спеціального призначення;
  64. 34640000-5 — самохідні частини;
  65. 34710000-7 — вертольоти, літаки, космічні та інші літальні апарати з двигуном;
  66. 34711000-4 — вертольоти та літаки;
  67. 34711500-9 — вертольоти;
  68. 34731100-1 — двигуни для повітряних літальних апаратів;
  69. 34731200-2 — турбореактивні двигуни;
  70. 34731300-3 — турбогвинтові двигуни;
  71. 34731400-4 — реактивні двигуни;
  72. 35611500-5 — навчально-тренувальні літаки;
  73. 35612500-2 — пошуково-рятувальні вертольоти;
  74. 42110000-3 — турбіни та мотори;
  75. 42112100-8 — парові турбіни;
  76. 42112200-9 — гідравлічні турбіни;
  77. 42112210-2 — водяні колеса;
  78. 42120000-6 — насоси та компресори;
  79. 42122000-0 — насоси;
  80. 42122100-1 — насоси для рідин;
  81. 42122400-4 — відцентрові насоси та підіймачі рідин;
  82. 42122420-0 — підіймачі рідин;
  83. 42122430-3 — відцентрові насоси;
  84. 42123000-7 — компресори;
  85. 42123100-8 — газові компресори;
  86. 42123200-9 — роторні компресори;
  87. 42123400-1 — повітряні компресори;
  88. 42123500-2 — турбокомпресори;
  89. 42123600-3 — поршневі об’ємні компресори;
  90. 42990000-2 — машини спеціального призначення різні;
  91. 43000000-3 — гірничодобувне та будівельне обладнання;
  92. 43120000-0 — врубові та тунелепрохідні, бурильні чи прохідницькі машини для добування вугілля чи гірських порід;
  93. 43124100-9 — прохідні комбайни;
  94. 43125000-5 — прохідні машини;
  95. 43200000-5 — машини для земляних і землерийних робіт та їх частини;
  96. 43210000-8 — машини для земляних робіт;
  97. 43251000-7 — фронтальні ковшові навантажувачі зі зворотною лопатою;
  98. 43260000-3 — механічні лопати, екскаватори та ковшові навантажувачі, гірнича техніка;
  99. 43261000-0 — механічні лопати;
  100. 43261100-1 — механічні ковшові навантажувачі;
  101. 43262000-7 — землерийні машини;
  102. 43262100-8 — механічні екскаватори;
  103. 43412000-4 — машини для змішування гравію з бітумом

Також, потрібно врахувати, що предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника. Відповідно у разі здійснення закупівлі товару, який відноситься до класу (за четвертою цифрою Єдиного закупівельного словника) визначеного пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень замовник має застосовувати ступінь локалізації виробництва. Наприклад: замовнику необхідно закупити дизельний генератор, при визначені предмета закупівлі замовник знаходить у Єдиному закупівельному словнику «генератор» за кодом: 31121100-1 дизель-генераторні установки, відповідно предмет закупівлі визначається наступний – Дизельний генератор, 31120000-3 –Генератор. Далі замовник перевіряє чи включений такий товар у перелік визначений пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону:

Тож замовник має застосувати при закупівлі ступінь локалізації виробництва, за умови, що вартість предмета закупівлі на рік дорівнює або перевищує 200 тис. грн.

Чи тільки при закупівлі товарів застосовується ступінь локалізації виробництва?

Відповідно до підпункту 4 пункту 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону у разі здійснення замовником закупівлі робіт чи послуг,  якщо виконання таких робіт чи надання послуг передбачає набуття замовником у власність товарів, визначених цим пунктом, процедури закупівлі таких робіт чи послуг здійснюються з урахуванням особливостей, встановлених цим пунктом.

Відповідно, якщо під час отримання послуг або за результатами виконання робіт замовник набуває у власність товари, які визначені пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону, замовник має застосовувати ступінь локалізації виробництва.

Чи необхідно застосовувати ступінь локалізації виробництва у разі здійснення закупівлі послуг з оренди товарів з переліку?

За договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності (частина 1 статті 283 Господарського кодексу України). Тож під час оренди товару замовник (орендар) не набуває права власності, тому під час здійснення такої закупівлі застосовувати ступінь локалізації виробництва немає потреби та законодавчого права.

Теж саме стосується у разі здійснення закупівлі найму, користування тощо. Що ж стосується здійснення закупівлі лізингу, то тут варто звернути увагу, що за умови здійснення відповідних виплат замовник набуває права власності, тому при здійсненні такої закупівлі необхідно враховувати та застосовувати ступінь локалізації виробництва.

До яких закупівель не застосовується ступінь локалізації виробництва згідно Особливостей та Закону?

1. Закупівлі для протидії ковід відповідними замовниками. Нормами абзацу 4 пункту 3 Особливостями визанчено, що положення пункту 6-1 розділу X «Прикінцеві та перехідні положення» Закону не застосовуються замовниками у разі здійснення закупівлі товару, включеного до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та / або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, операції з ввезення яких на митну територію України та / або операції з постачання яких на митній території України звільняються від оподаткування податком на додану вартість та які звільняються від сплати ввізного мита, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2020 № 224 (Офіційний вісник України, 2020, № 26, ст. 971; 2022, № 80, ст. 4864).

Тобто, Особливості визначили категорію заомвників, які не застосовують локалізація. Це ті замовники які здійснюють закупівлю товару, включеного до переліку товарів (у тому числі лікарських засобів, медичних виробів та / або медичного обладнання), необхідних для виконання заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню, локалізацію та ліквідацію спалахів, епідемій та пандемій гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

2. Вартість закупівлі підпадає під вартсні межі визначеними міжнародними угодами. Що ж передбачено Законом? Пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону встановлено, що цей пункт не застосовується до закупівель, які підпадають під дію положень Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», а також положень про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

Також Порядком передбачено, що дія цього Порядку не застосовується до закупівель товарів, вартість яких дорівнює або перевищує суми, зазначені в Угоді про державні закупівлі, укладеній 15.04.1994 в м. Марракеші, із змінами, внесеними Протоколом про внесення змін до Угоди про державні закупівлі, вчиненим 30.03.2012 в м. Женеві, а також положеннях про державні закупівлі інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, зокрема угодах про вільну торгівлю, в гривневому еквіваленті на дату закупівлі і країною походження яких є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», що підтверджується сертифікатом про походження товару.

Перелік країн, з якими укладено угоди про вільну торгівлю, а також перелік країн, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», публікується на офіційному веб-сайті Мінекономіки.

Крім цього у додатку до рекомендаційного листа Мінекономіки від 30.08.2022 № 3323-04/62315-06 наведено перелік інших міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України:

  • Угода про вільну торгівлю між Україною та державами Європейської асоціації вільної торгівлі (ЄАВТ) (ратифіковано Законом України № 4091-VI від 07.12.2011) - Розділ 6: Державні закупівлі);
  • Угода про асоціацію між Україною, з одного боку, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії та їх державами- членами (ратифіковано Законом України № 1678-VII від 16.09.2014 – Глава 8: Державні закупівлі, Додаток ХХІ до Глави 8: Державні закупівлі);
  • Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою (CUFTA) (ратифіковано Законом України від 14.03.2017 року № 1917-VIII - Глава 10: Державні закупівлі);
  • Угода про політичне співробітництво, вільну торгівлю і стратегічне партнерство між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії (ратифіковано Законом України від 16.12.2020 № 1100-IX) – Глава 8: Державні закупівлі, Додаток ХVI до Глави 8 Державні закупівлі);
  • Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Македонія (ратифіковано Законом України від 05.07.2001 № 2599-III- стаття 29).

А ще й перелік угод, які мають рівень покриття (за суб’єктами) та монетарні (вартісні) пороги у таблиці:

[1] Спеціальні права запозичення (СПЗ) (англ. special drawing rights, SDR, SDRs) — резервний та платіжний засіб, що емітується Міжнародним Валютним Фондом (МВФ). Існує лише в безготівковій формі у вигляді записів на банківських рахунках. Розрахунок порогових значень базується на середньому денному курсі національної валюти в СПЗ за попередній дворічний період (наприклад, на 2022–2023 рр. розрахунок проводиться з урахуванням курсу з листопада 2019 року по жовтень 2021 року). На 2022–2023 рр. для України цей курс складатиме 1 СПЗ = 37,8442 грн. Наступне коригування порогових значень буде здійснено через два роки і набуде чинності з 01.01.2024.

Відповідно у разі якщо закупівля конкретного замовника згідно порогів для такого суб'єкта підпадає під дію положень про державні закупівлі відповідного(них) міжнародного(их) договору(ів) України, на підтвердження походження товару з країни, яка є стороною такої угоди, у складі тендерної пропозиції або перед укладенням договору про закупівлю учасник надає сертифікат про походження такого товару. У наведеному випадку вимога стосовно підтвердження ступеню локалізації не застосовується до товару, країною походження якого є країни, з якими Україна уклала такі угоди, та країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася.

Приклади вимог до учасників щодо підтвердження ступеня локалізації виробництва

Пропоную для початку проаналізувати декілька норм Особливостей та Закону, а саме:

  1. у відповідності до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей;
  2. замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель (частина 5 статті 17 Закону);
  3. тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Відповідно до постанови Кабміну «Про затвердження порядків підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів та проведення моніторингу дотримання вимог щодо ступеня локалізації виробництва предметів закупівлі, внесених до переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації виробництва» від 02.08.2022 № 861 перелік оприлюднюється на веб-порталі та офіційному веб-сайті Мінекономіки.

Так, на виконання наведеної вище норми перелік товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації оприлюднено на Prozorro за посиланням. Відповідно замовник має можливість самостійно перевірити інформацію про ступінь локалізації виробництва, адже така є публічною та доступною в електронній системі закупівель.

З цього можемо дійти висновку, що замовник не має права вимагати документального підтвердження від учасника. Тому пропонуємо наступні приклади вимог.

Приклад вимоги для тендерної документації у разі закупівлі товарів визначених пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону

Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель. Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару, який є предметом закупівлі у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням. У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступень локалізації товару є меншим ніж 10 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.

Приклад вимоги для тендерної документації у разі закупівлі робіт або послуг, які передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону

Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель. Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару(ів), який(і) замовник набуває у власність під час надання послуг / виконання робіт у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням. У разі відсутності товару(ів) запропонованого(их) учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступень локалізації товару є меншим ніж 10 відсотків, замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.

Приклад вимоги для тендерної документації у разі закупівлі робіт або послуг, які передбачають набуття замовником у власність товарів, визначених пунктом 6-1 Прикінцевих та перехідних положень Закону (у разі здійснення закупівлі вище порогів міжнародних угод)

Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі із зазначенням ID товару, який присвоєно електронною системою закупівель та / або сертифікат походження товару. Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару, який є предметом закупівлі у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації за посиланням, окрім випадку коли сертифікатом походження товару підтверджено, що країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та / або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі».

У разі відсутності товару запропонованого учасником процедури закупівлі у відповідному переліку або у разі, якщо ступень локалізації товару є меншим ніж 10 відсотків або сертифікат походження товару не підтверджує, що країною походження товару є країни, з якими Україна уклала міжнародні угоди та / або країни, які є учасниками Угоди про державні закупівлі, до якої Україна приєдналася відповідно до Закону України «Про приєднання України до Угоди про державні закупівлі», замовник відхиляє тендерну пропозицію учасника на підставі абзацу 5 підпункту 2 пункту 41 Особливостей, а саме: тендерна пропозиція не відповідає вимогам, установленим у тендерній документації відповідно до абзацу 1 частини 3 статті 22 Закону.

Звертаємо увагу, що уже є перший моніторинг закупівлі щодо (не)застосування локалізації. Детальніше читайте у статті «Чи моніторить ДАСУ дотримання замовниками вимог щодо локалізації?»на плафтормі TNDR.

#воєнні закупівлі#локалізація у закупівлях

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard