Коли можна обрати динамічний профіль товару в ЗПП
Здійснення закупівель через електронний каталог – це здається досить просто та зрозуміло. Але все рівно виникають ситуації, коли з’являються нові й нові питання. Сьогодні зупинимось на питанні: коли можна обрати динамічний профіль товару в запиті пропозицій постачальників (далі - ЗПП).
Специфікація товару (профіль товару)
Пункт 13 Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі - Порядок №822) встановлює, що електронний каталог складається з категорій товару та специфікацій товару.
Категорія товару - сукупність товарів, що формується адміністратором в електронному каталозі за показниками третьої - восьмої цифр у межах одного розділу основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник”, затвердженого в установленому порядку (далі - Єдиний закупівельний словник) (пункт 2 Порядку №822).
Розглянемо як виглядають категорії на різних електронних майданчиках:
А натиснувши на категорію можна побачити перелік підкатегорій у вигляді карток. Таким чином на електронних майданчиках представлені категорії товарів, які містять в собі більш деталізовані підкатегорії товарів.
Специфікація товару - сукупність характеристик товару та їх допустимих значень в межах визначеної адміністратором категорії товару, яким може відповідати один або кілька товарів (пункт 2 Порядку №822).
Згідно пункту 18 Порядку №822 адміністратор створює категорії товарів та специфікації товару шляхом визначення переліку характеристик товару з їх точними та/або мінімальними та максимальними значеннями.
У специфікації товару зазначається показник від четвертої цифри Єдиного закупівельного словника (у специфікації лікарського засобу визначається показник від третьої цифри Єдиного закупівельного словника).
Знову ж розглянемо як виглядають специфікації товарів в підкатегоріях на різних електронних майданчиках:
І хоча вид самої специфікації товару на різних електронних майданчиках трішки різниця зміст залишається онаднаковим.
Змінами, що вносились до постанов Кабінету Міністрів України з питань публічних закупівель, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 04 липня 2023 р № 677 також були внесені зміни до Порядку №822 і відповідно термін «профіль товару» було замінено на «специфікацію товару», але в електронній системі закупівель на електронних майданчиках не були внесені відповідні зміни. Тому під профілем товару необхідно мати на увазі саме специфікацію товару.
Таким чином можна побачити, що електронний каталог складається з категорій, які в свою чергу складаються з більш деталізованих підкатегорій. Далі кожна підкатегорія містить профілі товарів з певною сукупністю характеристик товару та відповідно одному профілю може відповідати декілька товарів.
Динамічний профіль товару
Пункт 57 Порядку визначає, що у запиті пропозицій постачальників щодо закупівлі товару замовник може визначити виключно інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором. Запит пропозицій постачальників не повинен містити вимог до постачальника та інших документів, які не передбачені цим Порядком.
В свою чергу пункт 12 Особливостей встановлює, що у запиті пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого є меншою ніж 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором електронного каталогу.
Запит пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, здійснюється відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.
Слід зазначити, що Особливості, на відміну від Порядку №822, розділяють специфікації товарів встановлюючи обмеження, в вигляді вартісних меж, згідно яких замовник повинен застосувати відповідний профіль.
Відповідно можна зробити висновок, що в електронному каталозі може бути сформовано два види специфікацій товару, які умовно можемо розділити на:
- Сталий профіль товару – специфікація товару, сформована адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає, можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення;
- Динамічний профіль товару – специфікація товару, сформована адміністратором електронного каталогу, в якій замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару.
А далі буде розглянуто, як відображаються в електронній системі закупівель на різних електронних майданчиках такі профілі:
Також розглянемо як виглядає сталий профіль на різних майданчиках:
А тепер цікаво поглянути як виглядає динамічний профіль та чим вони відрізняються:
Отже, різниця між сталими та динамічним профілем полягає в тому, що сталий профіль має заздалегіть визначені характеристики (параметри, критерії) товару, які неможливо редагувати, а динамічний профіль дозволяє замовнику самостійно налаштувати характеристики (параметри, критерії) товару в межах специфікації товару.
Коли можна застосувати динамічний профіль
Пункт 12 Особливостей встановлює, що у запиті пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого є меншою ніж 500 тис. гривень, замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару, визначеної адміністратором електронного каталогу.
Запит пропозицій постачальників щодо предмета закупівлі товару, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, здійснюється відповідно до специфікації товару, сформованої адміністратором електронного каталогу, яка не передбачає можливості замовника самостійно визначати інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення.
Таким чином Особливості встановлюють обмеження, в вигляді вартісних меж, для застосування динамічного профілю, тому динамічний профіль замовник може застосовувати за умови, що вартість предмета закупівлі товару є меншою ніж 500 тис. гривень. А сталий профіль відповідно обов’язково застосовується, коли вартість предмета закупівлі товару дорівнює або перевищує 500 тис. гривень та може застосовуватися також коли вартість предмета закупівлі товару є меншою ніж 500 тис. гривень.
Як скористатися динамічним профілем
Розглянемо покроково як скористатися динамічним профілем для здійснення закупівлі на прикладі електронного майданчика "Держзакупівлі.Онлайн".
Крок 1.Вибираємо категорію та підкатегорію необхідного товару:
Крок 2. Далі зліва натискаємо кнопку "Обрати профіль".
Крок 3. Тепер обираємо саме "Гнучкий профіль".
Крок 4. На наступному етапі переходимо до вибору параметрів (необхідно обрати мінімум один параметр):
Крок 5. Таким чином за обраними параметрами формується профіль. Щоб рухатись далі необхідно натиснути кнопку "Додати профіль в кошик"
Крок 6. Сформований профіль додається до кошика і натиснувши кнопу "Перейти до кошика" можна побачити в ньому готовий профіль за обраними параметрами:
Підсумки
Динамічний профіль товару – специфікація товару, сформована адміністратором електронного каталогу, в якій замовник може визначити інформацію про характеристики товару та їх допустимі значення в межах специфікації товару.
Згідно пункту 12 Особливостей динамічний профіль замовник може застосовувати за умови, що вартість предмета закупівлі товару є меншою ніж 500 тис. гривень.
пов'язані статті
28 листоп.
Не відбувся ЗПП згідно пунктів 11-1 та 11-2 Особливостей: чи можна оголошуючи ВТ зменшити обсяг закупівлі28 листоп.
Чи можна договори про закупівлю продуктів харчування / медичних виробів / лікарських засобів продовжити на 20%, а потім провести закупівлю через електронний каталог27 листоп.
Проблемні аспекти при здійсненні запиту пропозицій постачальників25 листоп.
Чи потрібно оприлюднювати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості при закупівлях через електронний каталог14 листоп.
Як відобразити назви номенклатурних позицій предмета закупівлі в договорі укладеного за результатом ЗПП