Думка Уповноваженого органу щодо проведення закупівель згідно із Законом
Замовник звернувся до Мінекономіки, як Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель щодо роз’яснення наступного запитання: чи мають право замовники у період воєнного стану в Україні проводити процедури закупівлі та спрощені закупівлі, визначені Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон)? У відповідь на запит 491/2022 Мінекономіки зазначили:
«Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
При цьому відповідно до статті 17 Конституції України захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу.
Ураховуючи зазначене, а також статтю 64 Конституції України, Кабінетом Міністрів України прийнято 28.02.2022 постанову № 169 “Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану” (зі змінами) (далі - постанова № 169), відповідно до якої встановлено порядок здійснення закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану.
З огляду на викладене та ураховуючи положення Конституції України, норми вищевказаних нормативно-правових актів, рішення щодо способу здійснення закупівель для належного забезпечення потреб приймається замовником самостійно з урахуванням норм чинного законодавства.
Водночас інформуємо, що узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо порядку закупівель у відповідності до постанови № 169 надані в листах від 04.03.2022 № 3304-04/9225-06 “Щодо здійснення закупівель у період воєнного стану”,#nbsp;від 09.03.2022 № 3304-04/9472-06 "Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану"та від 22.04.2022 № 3304-04/16796-06"Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану", розміщених на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель».
Тож Мінекономіки чіткої позиції не оприлюднює, а покладає цей тяжкий тягар на плечі закупівельників. Зі свого боку хочу зазначити, що Закон є чинним, зміни щодо закупівель товарів, робіт та послуг в умовах воєнного стану до нього не вносилися, тож змовнику можуть та мають виконувати його вимоги. Більше про переваги та мінуси застосування Закону, рекомендацій щодо проведення публічних закупіевль за Постановою № 169 читайте на платформі TNDR. у статті «Постанова чи Закон: обираємо чим керуватися».
пов'язані статті
06 берез.
Новації в електронній системі закупівель04 берез.
Новий довідник КПКВ в електронній формі річного плану: де брати цей код та коли запрацюють анонсовані зміни24 лют.
При відхиленні переможця майданчик повертає його на кваліфікацію: як це впливає на рішення замовника21 лют.
Аудитори почали встановлювати порушення в частині відсутності підпису у розділі «договір»: правомірно чи ні14 лют.
Що замовникам варто врахувати при закупівлі медичних виробів після введення в дію НК 031:2024