Чи зобов’язані замовники, які належать до категорій об’єктів, визначених Постанови Кабміну № 975 здійснювати закупівлі охоронних послуг виключно в поліції охорони
Відповідно до абзацу 1 пункту 3Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
При цьому, обирати вид закупівлі замовники повинні з огляду на приписи пунктів 10, 11, 11-1 та 13 Особливостей.
Так, у випадку, коли в замовників присутні підстави, які визначені пунктом 13 Особливостей замовники можуть укласти «прямий» договір та оприлюднити разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та додатки до нього, а також обґрунтування підстави для здійснення замовником закупівлі відповідно до цього пункту.
Водночас існують окремі нормативно-правові акти, які встановлюють особливості договірних відносин із певними суб’єктами господарювання.
Зокрема, постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» (далі — Постанова № 975) визначені категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, які визначені в даній Постанові.
Наприклад, в даній Постанові визначені наступні категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах:
1. Об’єкти, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.
2. Об’єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
3. Об’єкти, де розміщуються органи місцевого самоврядування (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
4. Склади та інші нерухомі об’єкти зберігання (використання, транспортування) речовин підвищеної небезпеки.
5. Особливо важливі об’єкти електроенергетики.
6. Сховища нафти і газу, магістральні, промислові нафто-, газо- та нафтопродуктопроводи, конденсатопроводи та особливо важливі об’єкти нафтогазової галузі.
7. Об’єкти державних підприємств, що забезпечують функціонування морських портів України.
8. Об’єкти і споруди централізованого питного водопостачання.
9. Території зон відчуження та безумовного (обов’язкового) відселення та об’єкти, розташовані на них (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
10. Музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання.
11. Об’єкти та архівні установи, де зберігаються документи Національного архівного фонду.
12. Об’єкти, на яких виготовляються бланки цінних паперів, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, бланки ідентифікаційних документів, банківські картки, бланки для оформлення результатів надання адміністративних послуг, марки акцизного податку, інші захищені документи, або провадиться інша поліграфічна діяльність.
13. Український центр оцінювання якості освіти, регіональні центри оцінювання якості освіти, їх об’єкти, а також пункти проведення зовнішнього незалежного оцінювання, пункти обробки та пункти перевірки.
14. Об’єкти державних підприємств, установ, організацій, заснованих органами державної влади, що забезпечують інформаційну діяльність у сфері телебачення і радіомовлення, за погодженням із Держкомтелерадіо.
15. Об’єкти структурних підрозділів психіатричних закладів з посиленим та суворим наглядом.
16. Об’єкти, на яких зберігається відомча зброя, здійснюється виробництво, ремонт, торгівля та зберігання вогнепальної зброї невійськового призначення, боєприпасів до них, холодної та охолощеної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра та швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, основних частин зброї, спеціальних засобів (у тому числі пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії), а також об’єкти, на яких здійснюється виготовлення, торгівля, зберігання піротехнічних засобів, вибухових матеріалів і речовин.
17. Об’єкти державної власності, на яких здійснюється видобуток, виробництво, перероблення, використання, зберігання, перевезення, реалізація дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх відходів і брухту та в яких розміщуються органи державного контролю за такою діяльністю.
18. Об’єкти та приміщення, які використовуються у сфері обігу та зберігання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
19. Заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Проте, з огляду на положення зазначеної Постанови № 975 чи зобов’язані замовники, які належать до зазначених категорій об’єктів укладати договори на здійснення охоронних послуг з органами поліції охорони, зокрема у відповідності до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей - відсутність конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
Слід зазначити, що Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 не містить положень, які б визначали, що зазначені в ній категорії об'єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах.
Окрім цього, розглядаючи дане питання слід звернутися до ще одного нормативно-правового акта - наказу Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2022 №816 «Про затвердження Порядку забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах» (далі-наказ №816).
Так, в пункті 1 наказу №816 зазначено, цей Порядок встановлює механізм забезпечення охорони об’єктів, що належать до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 975.
Згідно з пунктом 5 наказу №816 охорона об’єктів здійснюється на підставі договору про надання послуг з охорони, укладеного між органом поліції охорони та замовником у письмовій формі відповідно до законодавства України.
Відповідно до пункту 7 наказу №816 у разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об’єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
Як бачимо, норми наказу №816 також не містять вимог, щодо оформлення договірних відносин виключно з органами поліції охорони.
Водночас, якої позиції з даного приводу дотримується Державна аудиторська служба України поглянемо далі.
Моніторинг № UA-M-2024-01-11-000161, оголошення № UA-2023-11-03-012090-a
Витяг з висновку за результатами моніторингу: відповідно до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель за номером ID:UA-2023-11-03-012090-a Замовник здійснив закупівлю послуг з охорони об’єктів за процедурою відкритих торгів з особливостями.
Слід зазначити, що постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» (далі — Постанова № 975) визначено категорії об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання (далі – Категорія об’єктів), які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах.
Відповідно до пункту 10 Постанови № 975 до Категорії об’єктів віднесено музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання.
Так, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 02.12.2021 № 1388 «Про затвердження переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України» (далі – Постанова № 1388) до переліку музеїв та заповідників, в яких зберігаються музейні предмети, що є державною власністю і належать до державної частини Музейного фонду України віднесено Національний меморіальний комплекс «Висота маршала І.С. Конєва».
Відповідно до абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 особливостей № 1178 придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, здійснюється шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка повинна бути документально підтверджена замовником.
З огляду на викладене, Замовником під час закупівлі послуг з охорони об’єктів Національного меморіального комплексу «Висота маршала І.С. Конєва» неправомірно обрано процедуру закупівлі «відкриті торги з особливостями», чим не дотримано норми абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей № 1178.
Також розглянемо позицію Постійно діючої адміністративної колегії антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія).
Рішення № 1658-р/пк-пз від 26.01.2024, оголошення № UA-2023-12-16-001796-a
Позиція скаржника: скаржник зазначає, що Департаментом освіти і науки Запорізької міської ради, на виконання Рішення Комісії, 17.01.2024, внесено зміни до Документації за процедурою закупівлі – «код ДК 21:2015–79710000-4–охоронні послуги (послуги зі спостереження за об’єктами, обладнаними ручними системами тривожної сигналізації «тривожна кнопка», за допомогою пульту централізованого спостереження з оперативним виїздом наряду охорони)».
Однак, за період коли процедура закупівлі була призупинена, на період розгляду скарги в АМКУ, відбулися зміни у Законодавстві України. Так Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 22 грудня 2023 № 1364 «Про внесення зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах», якою він постановив внести зміну до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охорони органами поліції охорони на договірних засадах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 № 975 (Офіційний вісник України, 2018, № 96, ст. 3162), доповнивши їх пунктом 19 такого змісту: «19. Заклади освіти державної та комунальної форми власності».
Відповідно до цього постанова Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 № 975 зі змінами внесеними Постановою КМУ від 22 грудня 2023 № 1364 встановлює, що заклади освіти державної і комунальної форми власності повинна охороняти виключно поліція охорони на договірних засадах. На офіційному сайті Запорізької міської ради (посилання: https://zp.gov.ua/uk/organizations/item/15/departament-osviti-i-nauki-zaporizkoi-miskoi-radi) за 3 вкладками: Влада/Департаменти, управління, інспекції та відділи/Департамент освіти та науки Запорізької міської ради оприлюднені документи:
1. Положення про Департамент освіти та науки Запорізької міської ради. Так Положенням визначено, що «1.2. У своїй діяльності департамент керується Конституцією України, …. декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України…».
Відповідно до цього Постанови Уряду України: від 22 грудня 2023 № 1364 «Про внесення зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» та від 21.11.2018 № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» є обов’язковими для виконання Замовником.
2. Інформація про діяльність, основні завдання та обов’язки: Так пунктом 16 «Інформація про діяльність, основні завдання та обов’язки» визначено, що «Департамент є уповноваженою особою Запорізької міської ради, як засновника комунальних закладів освіти міста Запоріжжя, та органом управління комунальних закладів освіти, заснованих Запорізькою міською радою».
Пункт 2 Постанови КМУ від 21.11.2018 № 975 встановлює, що: у разі відповідності категоріям, затвердженим цією постановою, такі об’єкти охороняються органами поліції охорони на договірних засадах. Відповідно до цього комунальні заклади освіти, визначені в пункті 19 є об’єктом охорони виключно для поліції охорони. Також Урядом України схвалено «Концепцію безпеки закладів освіти» - Розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 квітня 2023 № 301-р (далі за текстом – Концепція).
Розділом «Мета і строки реалізації Концепції» визначено, що метою Концепції є створення рівних, належних і безпечних умов здобуття освіти, організація безпечного освітнього середовища, зокрема в умовах військової агресії російської федерації проти України.
В Концепції визначено, що завданнями та заходами, спрямовані на розв’язання проблем є: «Забезпечення в установленому порядку охорони закладів освіти із залученням поліції охорони, встановлення у закладах освіти комплексу тривожної сигналізації з підключенням до пунктів централізованого спостереження та реагування, встановлення стаціонарних металодетекторів, облаштування необхідних огорож та здійснення інших інфраструктурних заходів щодо організації безпеки закладів освіти. Виконавцями заходу визначено Національну поліцію…, строк виконання - 2023 рік».
Враховуючи вищевказані зміни, що відбулись в Українському законодавстві Замовник не може укладати договори на охорону державних та комунальних закладів освіти з суб’єктами охоронної діяльності, що не є органами поліції охорони (а так і недержавними охоронними підприємствами). Відповідно до цього процедура закупівлі, що обрана Замовником «Відкриті торгів з особливостями за предметом закупівлі: код ДК 021:2015 - 79710000-4 - Охоронні послуги (послуги зі спостереження за об’єктами, обладнаними ручними системами тривожної сигналізації «тривожна кнопка», за допомогою пульту централізованого спостереження з оперативним виїздом наряду охорони) (оголошення за ідентифікатором UA-2023-12-16-001796-a) не відповідаю чинному законодавству, оскільки передбачає участь інших Учасників окрім поліції охорони, в тому числі недержавних охоронних підприємств.
Відповідно до ст.1 Закону України «Про Національну поліцію» (далі– Закон), Національна поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.
Стаття 13. Закону «Загальна система поліції» пунктом 3 «У складі поліції функціонують: визначає структурну організацію поліції, відповідно до якої у складі Національної поліції функціонують:
1) кримінальна поліція; 2) патрульна поліція; 3) органи досудового розслідування; 4) поліція охорони; 5) спеціальна поліція; 6) поліція особливого призначення.
Позиція замовника: замовник зазначає, що за текстом скарги не зазначається, якій саме нормі Закону, в тому числі Постанови 1178, не відповідають дії Замовника у здійсненні оголошення оспорюваної закупівлі за процедурою – відкриті торги з особливостями.
Відповідно до ст. 2 Закону департамент освіти і науки Запорізької міської ради є Замовником у розумінні Закону, здійснює закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти (місцевого та/або загального бюджету), а отже під час здійснення таких закупівель керується нормами Закону з урахуванням особливостей затверджених Постановою КМУ № 1178 від 12.10.2022. Відповідно до п. 3 Постанови 1178 Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
При цьому, будь-які закупівлі, що здійснюються замовником, в тому числі закупівлі без використання електронної системи закупівель, здійснюються з дотриманням Замовником принципів здійснення публічних закупівель (ч. 3 ст. 3 Закону).
Відповідно до п. 10 Постанови 1178 Замовники, у тому числі централізовані закупівельні організації, здійснюють закупівлі товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту, предмет закупівлі яких визначається відповідно до пункту 3 розділу II Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 р. № 708), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, шляхом застосування відкритих торгів у порядку, визначеному цими особливостями, та/або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до порядку, встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 «Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу», з урахуванням положень, визначених цими особливостями.
Статтею 5 Закону визначені принципи, які мають дотримуватися Замовники під час здійснення закупівель, зокрема, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, добросовісна конкуренція серед учасників тощо. Зміни внесені Постановою від 22 грудня 2023 № 1364 «Про внесення зміни до категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» щодо здійснення охорони закладів освіти державної і комунальної форми власності виключно органами поліції охорони на договірних засадах, набрала чинності 26.12.2023 року (опубліковано в Урядовому кур’єрі № 258), в той час як закупівля оголошена 16.12.2023 року тобто до набрання чинності вказаних вище змін. З огляду на наведене Замовнику незрозуміло, яким саме нормам Закону не відповідають дії Замовника щодо оголошення про проведення відкритих торгів з особливостями (за ідентифікатором: UA-2023-12-16-001796-a) за кодом ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги зі спостереження за об’єктами, обладнаними ручними системами тривожної сигналізації «тривожна кнопка», за допомогою пульту централізованого спостереження з оперативним виїздом наряду охорони).
Враховуючи вищенаведене, підстав для визнання дій Замовника такими, що не відповідають нормам Закону відсутні.
Позиція Колегії: відповідно до пункту 2.1 розділу 1 Документації встановлено, що повне найменування замовника - Департамент освіти і науки Запорізької міської ради.
Відповідно до пункту 4.1 розділу 1 Документації встановлено назва предмета закупівлі - код ДК 021:2015 –79710000-4 – Охоронні послуги (послуги зі спостереження за об'єктами, обладнаними ручними системами тривожної сигналізації «тривожна кнопка», за допомогою пульту централізованого спостереження з оперативним виїздом наряду охорони).
Відповідно до пункту 6 розділу 3 Документації встановлено, що Технічні вимоги щодо предмета закупівлі визначені у Додатку 1 до тендерної документації.
Додаток 1 Документації містить інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики, опис предмета закупівлі.
Найменування предмета закупівлі:код ДК 021:2015 – 79710000-4 – Охоронні послуги (послуги зі спостереження за об'єктами, обладнаними ручними системами тривожної сигналізації «тривожна кнопка», за допомогою пульту централізованого спостереження з оперативним виїздом наряду охорони).
ПЕРЕЛІК ОБ'ЄКТІВ для надання послуг зі спостереження за об'єктами, обладнаними ручними системами тривожної сигналізації «тривожна кнопка», за допомогою пульту централізованого спостереження з оперативним виїздом наряду охорони: який містить 279 адрес розташування об'єктів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 №975 затверджено категорії об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах.
До категорії об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (в редакції від 21.11.2018) відносяться:
1. Об'єкти, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави.
2. Об'єкти, де розміщуються органи державної влади (за пропозиціями/зверненнями керівництва). 3. Об'єкти, де розміщуються органи місцевого самоврядування (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
4. Склади та інші нерухомі об'єкти зберігання (використання, транспортування) речовин підвищеної небезпеки.
5. Особливо важливі об'єкти електроенергетики.
6. Сховища нафти і газу, магістральні, промислові нафто-, газо- та нафтопродуктопроводи, конденсатопроводи та особливо важливі об'єкти нафтогазової галузі. 7. Об'єкти державних підприємств, що забезпечують функціонування морських портів України.
8. Об'єкти і споруди централізованого питного водопостачання.
9. Території зон відчуження та безумовного (обов'язкового) відселення та об'єкти, розташовані на них (за пропозиціями/зверненнями керівництва).
10. Музейні заклади, в яких зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, внесені до Державного реєстру національного культурного надбання.
11. Об'єкти та архівні установи, де зберігаються документи Національного архівного фонду.
12. Об'єкти, на яких виготовляються бланки цінних паперів, бланки документів, що посвідчують особу та підтверджують громадянство України, бланки ідентифікаційних документів, банківські картки, бланки для оформлення результатів надання адміністративних послуг, марки акцизного податку, інші захищені документи, або провадиться інша поліграфічна діяльність.
13. Український центр оцінювання якості освіти, регіональні центри оцінювання якості освіти, їх об'єкти, а також пункти проведення зовнішнього незалежного оцінювання, пункти обробки та пункти перевірки.
14. Об'єкти державних підприємств, установ, організацій, заснованих органами державної влади, що забезпечують інформаційну діяльність у сфері телебачення і радіомовлення, за погодженням із Держкомтелерадіо.
15. Об'єкти структурних підрозділів психіатричних закладів з посиленим та суворим наглядом. 16. Об'єкти, на яких зберігається відомча зброя, здійснюється виробництво, ремонт, торгівля та зберігання вогнепальної зброї невійськового призначення, боєприпасів до них, холодної та охолощеної зброї, пневматичної зброї калібру понад 4,5 міліметра та швидкістю польоту кулі понад 100 метрів на секунду, основних частин зброї, спеціальних засобів (у тому числі пристроїв для відстрілу патронів, споряджених гумовими чи аналогічними за своїми властивостями метальними снарядами несмертельної дії), а також об'єкти, на яких здійснюється виготовлення, торгівля, зберігання піротехнічних засобів, вибухових матеріалів і речовин.
17. Об'єкти державної власності, на яких здійснюється видобуток, виробництво, перероблення, використання, зберігання, перевезення, реалізація дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння, їх відходів і брухту та в яких розміщуються органи державного контролю за такою діяльністю.
18. Об'єкти та приміщення, які використовуються у сфері обігу та зберігання наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів.
Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22.12.2023 №1364 «По внесення зміни до категорій об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 р. № 975, доповнивши їх пунктом 19 такого змісту: «19. Заклади освіти державної та комунальної форми власності».
Відповідно до переліку категорії об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах (в редакції від 26.12.2023) до категорії об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах відноситься, зокрема:
19. Заклади освіти державної та комунальної форми власності.
Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 14.12.2022 №816 затверджено Порядок забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах.
Відповідно до пункту 1 Порядку забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах встановлено, що цей Порядок встановлює механізм забезпечення охорони об'єктів, що належать до категорій об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 975 «Про затвердження категорій об'єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах».
Відповідно до пункту 7 Порядку забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах встановлено, що у разі проведення процедури публічної закупівлі надання послуг з охорони, забезпечення охорони об'єктів органами поліції охорони на договірних засадах здійснюється згідно із законодавством України.
Слід зазначити, що Постанова Кабінету Міністрів України від 21.11.2018 №975 не містить інформації, що зазначені в ній категорії об'єктів державної форми власності та сфери державного регулювання підлягають охороні саме виключно органами поліції охорони на договірних засадах.
Коментар: позиції Колегії та ДАСУ розходятьсящодо здійснення закупівлі охоронних послуг. Так, ДАСУ вважає, що замовники, які визначені в Постанові № 975 повинні здійснювати закупівлі шляхом проведення неконкурентної закупівлі на підставі абзацу 4 підпункту 5 пункту 13 Особливостей.
Натомість Колегія дотримується протилежної позиції та вважає, що норми Постанови № 975 не містять вимог, щодо здійснення в них охорони виключно органами поліції охорони, що аргументувалось на початку статті.
Тому, як видається, більше переконливою є позиція Колегії, яка ґрунтується на приписах норм Постанови № 975 та наказу № 816.
пов'язані статті
20 листоп.
Чи можна укласти договір з постачальником «останньої надії» природного газу, якщо замовнику не вдалося укласти договір з постачальником природного газу15 листоп.
Особливості закупівлі легкового автомобіля08 листоп.
Продовження строку дії договору та/або строку виконання зобов’язань при закупівлях робіт07 листоп.
Основні аспекти здійснення закупівель закладами освіти у 2024 році04 листоп.
Як визначити предмет закупівлі на засоби навчання, обладнання, компʼютерного та мультимедійного обладнання, щоб отримати субвенцію НУШ