Статті

Алгоритм погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень 

1
83

Звертаючись до положень абзацу 3 пункту 8 Положення про формування та виконання Національної програми інформатизації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання Національної програми інформатизації» від 02.02.2024 № 119 (далі – Положення № 119), погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, здійснюється генеральним замовником за результатами експертизи, проведеної відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації» (Офіційний вісник України, 2024 р., № 18, ст. 1177). 

Для загального розуміння основних аспектів тематики інформатизації пропонуємо ознайомитись із матеріалом «Що таке інформатизація». А наразі звернемо увагу на те, яким чином замовнику варто погодити проєкт договору з генеральним замовником, якщо такий проєкт підпадає під норми Закону України «Про Національну програму інформатизації» від 01.12.2022 № 2807-IX (далі – Закон № 2807), а його вартість становить або перевищує 500 тис. гривень. 

Норми законодавства щодо погодження проєктів з інформатизації вартістю рівною або більше 500 тис. гривень 

Слід зазначити, що перелік документів, які замовнику доцільно подати генеральному замовнику для погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, напряму залежить від відповідних обставин закупівлі та визначений у пунктах 10, 12 і 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України «Деякі питання Національної програми інформатизації» від 02.02.2024 № 119 (далі – Порядок № 119). 

Генеральний замовник погоджує або не погоджує з обґрунтуванням підстав завдання, програми, проекти, роботи з інформатизації Національної програми інформатизації замовників. 

Погодження завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації здійснюється генеральним замовником за результатами експертизи, яка проводиться відповідно до Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119. 

Згідно пункту 7 Порядку № 119, строк проведення первинної експертизи становить сім календарних днів з дня отримання документів генеральним замовником. Генеральний замовник за зверненням організатора експертизи може продовжити строк проведення первинної експертизи, але не довше ніж до 45 календарних днів, про що інформує замовника. 

Такі ж строки передбачені і для проведення повторної, додаткової та контрольної експертизи, про що зазначено у пункті 8 Порядку № 119. 

Також відповідно до норм пункту 9 Положення № 119, під час виконання Національної програми інформатизації замовники погоджують завдання, проекти, роботи з інформатизації Національної програми інформатизації, що належать до сфери національної безпеки і оборони, потребують здійснення заходів із створення (модернізації, модифікації, розвитку) об'єктів критичної інформаційної інфраструктури, захисту інформації та кіберзахисту, із Адміністрацією Держспецзв’язку в разі, коли їх очікувана вартість дорівнює або перевищує 500 тис. гривень. 

У яких випадках генеральний замовник може відмовити у погодженні завдання, проєкту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації? 

Повертаючись до пункту 8 Положення № 119, підставами для непогодження завдання, проекту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації є: 

  • подання замовником не в повному обсязі документів, необхідних для проведення експертизи, згідно з переліком, визначеним у пунктах 10, 12, 13 Порядку проведення експертизи Національної програми інформатизації та її складових, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119; 
  • виявлення в документах, поданих замовником, недостовірних відомостей, порушень норм законодавства у сфері інформатизації, невідповідності тенденціям науково-технічного розвитку; 
  • негативна оцінка об'єкта експертизи. 

Замовник може усунути невідповідності, що стали підставою для непогодження завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, та протягом 10 календарних днів з моменту отримання такого непогодження в разі потреби повторно звернутися за погодженням до генерального замовника. 

Алгоритм та методи погодження з генеральним замовником проєкту договору, вартість якого дорівнює або перевищує 500 тис. гривень 

Для погодження завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, замовнику слід здійснити декілька кроків: 

Крок 1. Аналіз потреби та визначення предмета закупівлі. Ключові моменти формування потреби замовника відображені у статті «Визначення потреби замовника: які дії слід вчинити», а от щодо базових аспектів визначення предмета закупівлі доцільно звернутись до книги «Предмет закупівлі: специфіка визначення»

Нагадуємо, що перелік кодів Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що визначають належність бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації Національної програми інформатизації (далі – Перелік кодів), міститься у Методиці визначення належності бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації, затвердженій наказом Міністерства цифрової трансформації України від 29.03.2023 № 34. Відповідно якщо предмет закупівлі міститься у Переліку кодів, замовнику доцільно врахувати вимоги Закону № 2807 та постанови Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2024 р. № 119 «Деякі питання Національної програми інформатизації». 

Крок 2. Підготовка необхідної документації. Замовникам слід оцінити окремі нюанси ситуації та підготувати відповідний пакет документів, базуючись на нормах, визначений у пунктах 10, 12 і 13 Порядку № 119. 

Перелік документів повинен включати відповідне обґрунтування завдання, проєкту, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації (за формою згідно з додатком 1 до Порядку № 119) та проєкт договору про закупівлю товарів, робіт і послуг, а також інформацію про технічні, якісні та інші характеристики предмета закупівлі або технічне завдання. 

Якщо мова йде про завдання, проєкти, роботи з інформатизації, спрямовані на створення (модернізацію, модифікацію, розвиток) інформаційних (автоматизованих) та/або інформаційно-комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, авторизацію систем з безпеки або підтвердження відповідності стандарту інформаційної безпеки за результатами процедури з оцінки відповідності національним стандартам України, до переліку документів слід долучити погодження Адміністрації Держспецзв'язку, надане в порядку, визначеному пунктом 9 Положення № 119. 

В окремих випадках, передбачених пунктом 13 Порядку № 119, якщо мова йде про завдання, проєкти, роботи з інформатизації, що реалізовуються за рахунок міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законодавством, до пакету документів варто додати меморандум, заяву про наміри, план діяльності, технічне завдання, партнерську угоду, інший документ, що підтверджує узгодження цілей, завдань, діяльності за проектом (програмою) між партнером з розвитку та замовником завдань, проектів, робіт з інформатизації. 

Крок 3. Направлення пакету документів генеральному замовнику. 

Сформований пакет необхідних документів щодо погодження завдань, проєктів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, можна надіслати генеральному замовнику одним із наступних методів: 

  • скориставшись засобами Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ); 
  • шляхом направлення на електронну адресу: hello@thedigital.gov.ua ; 
  • шляхом направлення офіційного листа на поштову адресу Міністерства цифрової трансформації України: вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150. 

Примітка: Під час використання електронної пошти, рекомендуємо подбати про наявність на документах електронного підпису. 

Крок 4. Повторне звернення до генерального замовника (за необхідності). У разі наявності порушень та непогодження завдань, програм, проєктів, робіт генеральним замовником, замовник може протягом 10 календарних днів з моменту отримання такого непогодження у разі потреби повторно звернутися за погодженням до генерального замовника, усунувши до цього моменту невідповідності, що стали підставою для непогодження завдань, програм, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації. 

Підсумки 

Отже для погодження з генеральним замовником завдань, проектів, робіт з інформатизації Національної програми інформатизації, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, замовнику варто: 

  • проаналізувати потребу та визначити предмет закупівлі – оцінити приналежність предмета закупівлі до сфери інформатизації допоможе перелік кодів Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», що визначають належність бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації Національної програми інформатизації, що міститься у Методиці визначення належності бюджетних програм, завдань, проєктів, робіт до сфери інформатизації, затвердженій наказом Міністерства цифрової трансформації України від 29.03.2023 № 34; 
  • підготувати пакет відповідних документів – перелік таких документів напряму залежатиме від додаткових особливостей закупівлі та базуватиметься на вимогах, визначених у пунктах 10, 12 і 13 Порядку № 119; 
  • направити пакет документів генеральному замовнику, шляхом використання засобів Системи електронної взаємодії органів виконавчої влади (СЕВ ОВВ) або направлення на електронну адресу Мінцифри hello@thedigital.gov.ua або направлення офіційного листа на поштову адресу Міністерства цифрової трансформації України: вул. Ділова, 24, м. Київ, 03150; 
  • у разі наявності порушень та непогодження завдань, програм, проєктів, робіт генеральним замовником, замовник може протягом 10 календарних днів з моменту отримання непогодження у разі потреби повторно звернутися за погодженням до генерального замовника, попередньо усунувши невідповідності такого завдання, програми, проєкту, роботи. 

Нагадуємо, що непогодження проєкту з інформатизації тягне за собою ряд наслідків, в тому числі: 

  • відмову у реєстрації бюджетних зобов’язань та здійснення оплати за таким договором Органом Казначейства у відповідності до норм статті 48 Бюджетного кодексу України. Так як при реєстрації бюджетних зобов’язань від замовника також вимагається відповідне підтвердження факту погодження з генеральним замовником проєкту з інформатизації; 
  • прийняття генеральним замовником рішення про зупинення виконання програм, проєктів, робіт з інформатизації вартістю понад 500 тис. гривень, а в разі закупівель послуг із підключення закладів соціальної інфраструктури до широкосмугового доступу до Інтернету за кошти субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на реалізацію заходів, спрямованих на підвищення доступності широкосмугового доступу до Інтернету в сільській місцевості, коли їх вартість перевищує 1 тис. гривень, щодо яких не було погоджено з генеральним замовником завдання, програму, проєкту, робіт з інформатизації у доступний для замовника спосіб. 
#договір про закупівлю#інформатизація#оприлюднення документів#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard