Замовник встановлює вимоги, що не передбачені відповідним національним стандартом та стверджує, що це вимога до учасника, але не до предмета закупівлі
Закупівля UA-2024-04-19-001549-a, рішення органу оскарження №7876-р/пк-пз від 02.05.2024
Суть скарги: Скаржник зазначає, що відповідно до Документації учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозиції:
- сертифікат на систему екологічного управління стосовно оптової торгівлі брикетів та гранул паливних з деревинної сировини, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ ISO 14001:2015 "Система екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування";
- сертифікат на систему управління якістю стосовно виробництва та оптової торгівлі брикетів та гранул паливних з деревинної сировини, який підтверджує відповідність вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 "Системи управління якістю. Вимоги";
- скановану копію протоколу випробувань на паливні брикети.
На теперішній час національним стандартом, що поширюється на паливні брикети, ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови". 3 ДСТУ 8358:2015 не передбачає наявність та надання в складі пропозиції учасника переліку документів, який встановлено Замовником.
Замовник у поясненнях в ході розгляду скарги зазначає, що під час оголошення процедури відкритих торгів керувався положенням Закону, який не забороняє вимагати від учасників процедур відкритих торгів протоколи випробувань, декларації або сертифікати, які можуть підтвердити відповідність предмета закупівлі таким характеристикам. Додатком № 2 Документації зазначено, що визначений перелік технічних та якісних показників передбачений згідно з ДСТУ 8358:2015 "Брикети та гранули паливні з деревинної сировини. Технічні умови". В додатку № 2 Документації встановлено вимоги до учасника, а не до предмета закупівлі.
Позиція органу оскарження: Відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються. У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі). Слід зазначити, що наведений національний стандарт не передбачає наявності в учасника наведених сертифікатів ISO та протоколу випробувань, виданого незалежною акредитованою лабораторією, яка внесена у Реєстр акредитованих органів оцінки відповідності, що розміщений на офіційному сайті "Національного агентства з акредитації України". За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються з положеннями національних стандартів в цій частині. Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Замовникам при визначенні в тендерній документації документів, які вони вимагатимуть від учасників на підтвердження технічних та якісних характеристик предмета закупівлі при закупівлі товарів, які визначені в абзаці 1 пункту 29 Особливостей слід насамперед виходити з положень відповідного ДСТУ та вимагати тільки ті документи, які визначені таким ДСТУ. Саме це питання детально досліджували у статті
Останні новини
07 листоп.
Лист Мінекономіки щодо інформування07 листоп.
Чому варто переглядати чи вся інформація про закупівлю відображається в ЕСЗ?06 листоп.
Про внесення зміни до Класифікації доходів бюджету06 листоп.
Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 травня 2024 р. № 600 і від 25 липня 2024 р. № 85606 листоп.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо закупівель закладами освіти