Встановлення вимог щодо підтвердження відповідності товару військовим стандартам НАТО
Пропонуємо для розгляду рішення Київського окружного адміністративного суду від 19 вересня 2024 у справі № 320/43573/24. Детальніше за посиланням.
Обставини справи: В рамках даних спірних правовідносин, позивач є потенційним учасником закупівлі та оскаржує правомірність включення відповідачем - Замовником до Оголошення вимоги щодо подання учасником у складі пропозиції документів, які підтверджують відповідність запропонованого товару військовим стандартам НАТО:
- копії протоколів випробувань, що підтверджують відповідність запропонованого товару вимогам, що визначені стандартами MIL-STD-810 та EMC-MIL-STD-461. Протоколи мають бути видані не раніше останньої редакції відповідного стандарту;
- лист-підтвердження від виробника запропонованого товару, що запропонований товар, який буде поставлений, відповідає військовим стандартам НАТО MIL-STD-810 та EMC-MIL-STD-461.
Позивач стверджує, що в Технічній специфікації наразі відсутня інформація щодо необхідності відповідності вказаним стандартам.
Позиція суду: Аналізуючи надані представником відповідача листи, суд зазначає таке.
У листі Командування сил логістики Збройних сил України № 6343 від 19.08.2024 повідомлено, що Тил Командування Сил логістики Збройних сил України підтримує пропозицію Головного управління розвитку матеріального забезпечення щодо внесення змін до технічної специфікації; пропонується доповнити вказану технічну специфікацію вимогою щодо надання від виробника навушників спеціальних підтверджуючих документів щодо відповідності військовим стандартам, які застосовуються у арміях країн-членів НАТО до військових навушників спеціальних: MIL-STD-810Н та EMC-MIL-STD-461G.
Листом Головного управління розвитку матеріального забезпечення Міністерства оборони України № 220/61/1554 від 26.08.2024 ДП «ДОТ» було повідомлено, що наразі проводиться робота щодо вдосконалення предметів речового забезпечення військовослужбовців Збройних Сил України, а саме навушників спеціальних. Зокрема, вказаним листом запропоновано відповідачу в разі оголошення процедури закупівель за діючою технічною специфікацією Міністерства оборони України, доповнити вимоги щодо надання виробниками підтверджуючих документів стосовно відповідності моделей навушників військовим стандартам НАТО, а саме: MIL-STD-810H «Environmentalengineeringconsiderationsandlaboratorytests» та MIL-STD-461G «RequirementsforthecontrolofelectromagneticinterferenceCharacteristicsofsubsystemsandequipment».
Відтак, з огляду на інформацію, викладену у вказаних листах, суд не приймає доводи, наведені представником позивача у позові та додаткових поясненнях, щодо того, що замовником не доведено чим підтверджується, що визначення спірних стандартів MILSTD-810 та EMC-MIL-STD-461 та TC A01XJ.00737-450:2023 (01) для предмета закупівлі зумовлено потребами Збройних Сил України та твердженням про те, що їх включення - виключна ініціатива уповноваженої особи замовника без потреби інших органів управління на те.
Разом з тим, суд погоджується із твердженням представника відповідача, що саме замовник наділений правом дискреції на встановлення вимог до предмета закупівлі, зокрема щодо включення за пропозицією Головного управління розвитку матеріального забезпечення Міністерства оборони України, за погодженням Тил Командування Сил логістики Збройних сил України вищевказаних стандартів MIL-STD-810Н та EMC-MIL-STD-461G до Оголошення.
Щодо листа Головного управління розвитку матеріального забезпечення Міністерства оборони України № 220/61/1761 від 17.09.2024, яким зазначено про відсутність на даний час вимог відповідності навушників стандартам MIL-STD-810 та EMC-MIL-STD-461, то на думку суду, необов`язковість вказаних вимог не означає, що замовник не мав права їх включати до Оголошення, з огляду на пропозицію розробника Технічної специфікації щодо їх включення.
Відносно наявності технічної помилки, на яку звертає увагу представник позивача у поясненнях щодо не зазначення букв «G» у стандартах MIL-STD-810G і MIL-STD-461G, суд вважає її несуттєвою, оскільки остання не змінює предмет закупівлі чи істотні умови договору, та є такою, що означає останню редакцію цих стандартів.
Стосовно тверджень представника позивача про дискримінаційність зазначених вимог через те, що останнім відповідає дуже обмежене коло учасників, суд зазначає, що не вбачає за можливе встановити вказаний факт дискримінаційності, з огляду відсутність будь-яких доказів. На даній стадії проведення закупівлі - на стадії подання пропозицій учасниками, вимоги, визначені в Оголошенні, формально є однаковими для всіх учасників, хто має намір взяти участь у закупівлях.
Останні новини
16 січ.
Лист Мінекономіки щодо рекомендацій Антимонопольного комітету України16 січ.
Казначейство відзвітувало про надані розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства16 січ.
Професійні закупівлі завершили першу закупівлю за кошти Світового банку16 січ.
Від сьогодні технічна специфікація у ЗПП формується системою автоматично16 січ.
Продовжено строк дії воєного стану