Вимогу щодо закупівлі газу скрапленого у вигляді талонів номіналом 15 літрів Орган оскарження визнав дискримінаційною 

0
52

Позиція Скаржника: Скаржник зазначає, що в додатку 3 та додатку 6 Документації Замовник встановив вимогу щодо наявності талонів номіналом 15л.: 

«3.2. Поставка та передача у власність замовника товару здійснюється за скретч-картками/талонами номіналом 10, 15 літрів.». 

За таких умов взяти участь у закупівлі лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати Талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношенню до Скаржника. 

Доречі, зручно шукати актуальні висновки ДАСУ та рішення Органу оскарження щодо будь-якої ситуації на Clarity App

Скаржник не емітент талонів, але може запропонувати талони, емітовані партнером Скаржника номіналом 10 та 20 літрів для здійснення заправки автомобілів в мережі АЗС БРСМ-нафта за наступними адресами (з урахуванням вимоги Замовника в частині місцезнаходження АЗС за умовою місцерозташування згідно вимог Замовника. 

За таких обставин, Скаржник може забезпечити Замовника здійсненням заправки в мережі АЗС партнера Скаржника БРСМ-нафта, але при цьому така мережа не має встановленого номіналу талонів 15 літрів. 

Позиція Замовника: Замовник зазначає, що талони номіналом 10л, 15л використовуються через мережі АЗС більшості паливних компаній по всій Україні та є оптимальним для заправки автотранспорту Замовника. Дані номінали талонів не є лише в одного постачальника, а тому, дана вимога не може вважатися дискримінаційною. Незрозумілим є факт того, чому потенційний Учасник не має змоги самостійно встановити картки (талони) власного уніфікованого зразка номіналом 15 л. та домовитись зі своїми партнерами щодо їх обслуговування на АЗС партнерів.  

Так, згідно з проведеним Замовником моніторингу публічних закупівель, оголошених на веб-порталі уповноваженого органу, можливо дійти висновку, що у інших учасників процедур закупівель не виникало проблем із цією тендерною умовою, оскільки не зважаючи на наявність партнерів, картки (талони) учасників приймаються на партнерських АЗС за домовленістю, зокрема і в частині номіналу талонів. Підсумовуючи вищенаведене, потенційний учасник у своїй вимозі не обгрунтував, чому саме вищенаведена умова Замовника заважає йому взяти участь у даній процедурі закупівлі. 

Рішення Органу Оскарження:  Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції. 

Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть суб’єкти господарювання, які мають скретч-картки/талони номіналом саме 15 літрів, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника. 

Витяг сформований з рішення Комісії № 3732-р/пк-пз від 11.03.2025, оголошення UA-2025-02-25-010850-a. 

Нагадуємо, що у відповідності до змін, внесених до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, із вимог пункту 29 було виключено такі предмети закупівлі, як бензин, дизельне пальне, а також газ скраплений для автомобільного транспорту. Більш детально із даними змінами можна ознайомитись у статті «Подвійні зміни до Особливостей від 11.03.2025». 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard