Об`єднання в один код ДК 021:2015 послуг, які по своїй суті є окремими предметами закупівлі є неправомірним

0
58

Витяг з рішення Київського окружного адміністративного суду від 07 квітня 2025 року у справі № 320/43720/23:

У констатуючій частині вказаного висновку зазначено про те, що відповідно до інформації про предмет закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, замовник зазначив вид предмету закупівлі: послуги; назва предмета закупівлі: «Надання послуг з технічного обслуговування системи автоматичної пожежної сигналізації та системи оповіщення та управління евакуацією людей» та вказав код національного класифікатора України ДК 021:2015:75250000-3 - «Послуги пожежних і рятувальних служб».

Отже, відповідно до Національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12 2015 №1749, номенклатурні позиції щодо послуг, які є предметом досліджуваної закупівлі, підпадають під код ДК 021:2015 50413200-5 «Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання».

Моніторингом встановлено, що на порушення вимог п.3 р.І Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства від 15.04.2020 №708 (далі - Наказ № 708), замовником невірно визначений код предмету закупівлі.

Згідно матеріалів справи, фактично предметом закупівлі є монтаж систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передачі тривожних сповіщень, підтримання експлуатаційної придатності систем пожежної сигналізації, оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, передачі тривожних сповіщень; спостерігання за системами протипожежного захисту (або достовірну інформацію у вигляді довідки про наявність чинної ліцензії з необхідними видами робіт/послуг, з посиланням на відкритий державний реєстр, доступ до якого є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель).

Послуги повинні відповідати вимогам ДБН В.2.5-56:2014 «Системи протипожежного захисту», затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 13.11.2014 № 312, та інших нормативно-правових актів України, що пред`являються до даного виду робіт, в тому числі щодо ДСТУ CEN/TS 54-14:2021 Системи пожежної сигналізації та оповіщування. Частина 14. Настанови щодо побудови, проектування, монтування, пусконалагоджування, введення в експлуатацію, експлуатування та технічного обслуговування (CEN/TS 54-14:2018, IDT); ДСТУ ISO 16732-1:2018 Інжиніринг пожежної безпеки. Оцінювання пожежного ризику. Частина 1. Загальні положення.

Відповідно до ЄЗС, в ньому є такий розділ: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування» (50000000-5), який включає в себе, зокрема, такі послуги: "Послуги з ремонту і технічного обслуговування протипожежного обладнання" (50413200-5).

Таким чином, суд погоджується з відповідачем, що код згідно з Єдиним закупівельним словником код 75250000-3 "Послуги пожежних і рятувальних служб" не передбачає таких послуг (робіт) як технічне обслуговування протипожежного обладнання.

Суд звертає увагу на те, що технічне обслуговування протипожежного обладнання регламентується Державними будівельними нормами України (ДБН) В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту", ДСТУ 9047:2020 "Системи протипожежного захисту, Наказом МВС України від 29 липня 2000 року № 507 "Про затвердження Правил технічного утримування установок пожежної автоматики".

Отже, технічне обслуговування протипожежного обладнання - це комплекс регулярних робіт, спрямованих на забезпечення справності, готовності та ефективності обладнання для пожежогасіння, пожежної сигналізації, систем оповіщення, димовидалення тощо.

Натомість, відповідно до вимог Закону України "Про пожежну безпеку", Кодексу цивільного захисту України, послуги пожежних і рятувальних служб це комплекс дій та заходів, які здійснюють державні або приватні служби для: гасіння пожеж, проведення аварійно-рятувальних робіт, надання допомоги при надзвичайних ситуаціях, запобігання пожежам і зменшення їх наслідків, пожежно-технічного інспектування та консультування.

З огляду на зазначене вище суд дійшов висновку, що «технічне обслуговування протипожежного обладнання» та «послуги пожежних та рятувальних служб», як зазначає у закупівельній документації позивач, по своїй суті є окремими предметами закупівлі, а тому об`єднання їх в один код ДК 021:2015 є не правильним.

Більше корисної інформації по темі у статті  Що врахувати під час обрання коду ДК із Єдиного закупівельного словника

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard