Держаудитслужба має право здійснювати перевірки закупівель військових частин
Обставини справи: Позивач, Військова частина НОМЕР_1 , звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду із позовною заявою, в якій просив визнати незаконним та скасувати наказ начальника Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області № 62-з від 16.10.2023 "Про початок моніторингу процедур закупівель".
В обґрунтування позовних вимог послався на те, що відповідно до ч. 4 ст. 5 закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" моніторинг закупівлі здійснюється за місцезнаходженням органу державного фінансового контролю, місцезнаходженням Військової частина НОМЕР_1 є: АДРЕСА_1 . Отже, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області не мало права на проведення моніторингу процедури закупівлі.
Позиція суду: Відповідно до пункту 1 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби № 23 від 02.06.2016 (далі Положення № 23), Західний офіс Держаудитслужби підпорядковується Держаудитслужбі та є її міжрегіональним територіальним органом.
У складі Офісу утворюються як структурні підрозділи управління у Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Рівненській, Тернопільській, Чернівецькій, Хмельницькій областях.
Управління здійснюють свої повноваження на території адміністративно-територіальної одиниці за їх місцезнаходженням відповідно.
Згідно доручення заступника голови Держаудитслужби України № 003100-18/11797-2023 від 13.10.2023 р., доручено Управлінню Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області провести до 01.12.2023 р. моніторинг процедури закупівлі, зокрема - UA-2023-08-15-007707-а (а.с. 30-31).
Таким чином, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області відповідно до частини другої статті 8 Закону № 922, пп. 2, 12 пункту 4, пп. 13 п. 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Держаудитслужби від 22.02.2022 № 117, правомірно розпочало та здійснило моніторинг процедури закупівлі в частині дотримання позивачем законодавства у сфері публічних закупівель ID:UA-2023-08-15-007707-a «Нове будівництво навісу арочного типу № 118/3 для військової частини НОМЕР_1 », 5108100 UAH, 45213351-8, ДК021, 1, роботи «Нове будівництво навісу арочного типу №118/4 для військової частини НОМЕР_1 », 5108100 UAH, 45213351-8, ДК021, 1, роботи «Нове будівництво навісу арочного типу №118/5 для військової частини НОМЕР_1 , НОМЕР_2 UАН, 45213351-8, ДК021, 1, роботи».
На підставі наведених вище обставин колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції про те, що підстави для визнання незаконним та скасування наказу від 16.10.2023 № 62-з «Про початок моніторингу закупівель» відсутні.
Більш детально у постанови Другого апеляційного адміністративного суду від 03 червня 2024 у справі № 440/17422/23 або за посиланням.
Останні новини
23 трав.
Нові штрафи від АМКУ за змову у закупівлях23 трав.
Річні підсумки продажу санкційного майна через Прозорро.Продажі23 трав.
Підсумки закупівлі дронів в Prozorro Market23 трав.
Предмет закупівлі визначено за кодом ДК, який не відповідає назві предмету закупівлі22 трав.
Учасник не довів компетенцію органу, який видав сертифікат відповідності