Чи вважає суд за порушення включення до проекту договору вимоги, наявність якої не передбачена законодавством

1
191

Пропонуємо розглянути рішення Волинського окружного адміністративного суду від 24 квітня 2024 року у справі № 140/1538/24, ознайомитися із яким можна за посиланням

Обставини справи: КНП було оприлюднено оголошення про проведення публічної закупівлі «Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів (55521200-0) (ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)», ідентифікатор закупівлі UА-2023-11-28-017004-а.

За результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції учасника рішенням позивача переможцем процедури закупівлі було визначено ТОВ «Ф». Далі між КНП та ТОВ «Ф» укладено договір про закупівлю послуг: послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів. 

За результатами  моніторингу ДАСУ було складено та оприлюднено на веб порталі Уповноваженого органу висновок про результати моніторингу закупівлі. Даним висновком встановлено порушення пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону, замовник включив до тендерної документації інформацію, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством. Як наслідок, укладений Договір також містить підпункт, умови якого не відповідають предмету закупівлі. ДАСУ зобов`язано здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом: притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Не погоджуючись з вказаним висновком, замовник звернувся до суду за захистом свої прав та інтересів, з відповідним позовом.

Позиція суду: з матеріалів справи вбачається, що замовник у тендерній документації, а саме у проєкті договору про закупівлю зазначив, що «Істотні умови договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення - пп.2 п.19 Постанови № 1178. 

Отже, замовником зазначено інші вимоги крім вимог, які передбачені частиною другою статті 22 Особливостей. Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі предметом закупівлі та відповідно предметом договору про закупівлю є «Послуги з постачання готової їжі для харчування пацієнтів (55521200-0) (ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги)».

Таким чином, суд дійшов висновку, що умови проекту договору, і як наслідок укладений договір про закупівлю не відповідають предмету закупівлі, яким є закупівля послуг, та застосовуються згідно з підпунктом 2 пункту 19 Особливостей, якщо предметом закупівлі є товар.

За таких обставин, суд вважає, що замовником допущено порушення вимог пункту 28 Особливостей та частини третьої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».

В яких випадках можлива зміна ціни на послуги рекомендуємо переглянути у матеріалі за посиланням

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard