Чи можна відхилити переможця у разі виявлення невідповідностей в його тендерній пропозиції після розгляду?
Відповідно до пункту 41 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом та Особливостями, розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону (положення частин 2, 12, 15, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 цих особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону визначено, що оцінка тендерних пропозицій / пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Відповідно до частини 9 статті 29 Закону після оцінки тендерних пропозицій / пропозицій замовник розглядає на відповідність вимогам тендерної документації / оголошення про проведення спрощеної закупівлі тендерну пропозицію/пропозицію, яка визначена найбільш економічно вигідною.
Згідно з частиною 10 статті 29 Закону строк розгляду тендерної пропозиції / пропозиції, що за результатами оцінки визначена найбільш економічно вигідною, не повинен перевищувати п’яти робочих днів з дня визначення найбільш економічно вигідної пропозиції. Такий строк може бути аргументовано продовжено замовником до 20 робочих днів. У разі продовження строку замовник оприлюднює повідомлення в електронній системі закупівель протягом одного дня з дня прийняття відповідного рішення.
Згідно з частиною 15 статті 29 Закону за результатами розгляду та оцінки тендерної пропозиції/пропозиції замовник визначає переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю згідно з цим Законом.
Також варто зауважити, що Особливості містять виключні підстави як длія відхилення учасника, так і для відхилення переможця процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей.З огляду на вище наведені норми, вбачається, що замовник за результатами розгляду тендерної пропозиції визначає переможця процедури закупівлі, або ж відхиляє тендерну пропозицію учасника закупівлі, проте зазначені норми не передбачають можливості повторної кваліфікації того самого учасника, щодо якого замовником уже прийнято рішення. Тобто після того як замовник визначив учасника переможцем закупівлі, такий замовник не може змінити своє рішення, наприклад, ще раз переглянувши тендерну пропозицію переможця та відхиливши його або надавши 24 год на усунення невідповідностей, окрім виконання рішення органу оскарження.
Рекомендуємо також переглянути, якої позицію щодо повторної кваліфікації тендерної пропозиції учасника дотримується Верховний суд, про що зазначалось в статті.
Останні новини
23 черв.
🕒 Графік навчань на поточний тиждень, 23 — 27 червня 2025 року23 черв.
Під час подання тендерної пропозиції учасником не враховано вимог щодо подання документів іншою мовою, а також упущено аспекти зміни прізвища працівників21 черв.
Проект Закону про внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі” та деяких законодавчих актів України щодо місцевої складової (локалізації) в публічних та оборонних закупівлях21 черв.
Викрито корупційну схему закупівлі техніки в одному із військових підрозділів21 черв.
Новий пакет інвестиційних програм, спрямованих на різні сектори економіки України