Чи може скріншот з електронного майданчика замовника бути достатнім підтвердженням наявності технічного збою?
Витяг із рішення Донецького окружного адміністративного суду у справі від 01 серпня 2024 року № 200/3733/24: фіксування технічних збоїв у роботі авторизованих електронних майданчиків та порушення в роботі електронної системи закупівель відноситься до повноважень адміністратора електронної системи закупівель, тобто до повноважень уповноваженого органу, яким є Мінекономіки. Разом з тим замовник, як користувач електронної системи закупівель, не є адміністратором електронної системи закупівель, а тому не може впливати на вирішення питань стосовно технічного збою в роботі авторизованих електронних майданчиків та порушення в роботі електронної системи закупівель.
Як було зазначено відповідачем у оскаржуваному висновку моніторингу процедури закупівлі, договір підряду від 30.01.2024 №34.03-10/1 було оприлюднено замовником 08.02.2024, тобто у строк, що більший ніж три робочі дні з дня його укладення, чим порушено вимоги пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
Судом з електронної системи публічних закупівель Prozorro, зокрема з веб-сторінки процедури закупівлі за номером UA-2023-12-11-003021-а, вбачається, що в розділі закупівлі «Укладений договір» міститься, зокрема, але не виключно, файл із змістом договору підряду від 30.01.2024 №34.03-10/1 (назва «Договір 34.03-10/1 від 30.01.2024 р., статус «зміни до договору»). Разом з тим, у графі «опубліковано» зазначено дату 08.02.2024, що узгоджується з позицією відповідача щодо невідповідності вимогам п.10 частини першої статті 10 Закону №922-VIII.
Разом з тим позивач, обґрунтовуючи виникнення технічного збою 08.02.2024 в електронній системі публічних закупівель Prozorro, надав скрін-шот, зроблений ним з його електронного майданчика, з якого убачається, що файл «Договір 34.03-10/1 від 30.01.2024 р.» був розміщений на платформі 30.01.2024 о 10 год. 33 хв.
З цього приводу суд не враховує зауваження відповідача щодо того, що скрін-шот з електронного майданчика замовника не свідчить про те, що зазначена інформація в такому самому вигляді відобразилась в електронній системі закупівель Prozorro, оскільки автоматичне відтворення інформації в електронній системі публічних закупівель Prozorro з електронного майданчику замовника, з технічної точки зору є відповідальністю адміністратора електронної системи закупівель та оператора авторизованого електронного майданчика, а не замовника, як користувача електронного майданчика та електронної системи закупівель в цілому.
Разом з тим судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю листом від 30.05.2024 № 300524-1 підтвердило, що Замовник 30.01.2024 завершив закупівлю за ідентифікатором UA-2023-12-11-003021-а. Зокрема, 30.01.2024 завантажив скан-копію договору «Договір 34.03-10/1 від 30.01.2024 р.» та додаток до договору 34.03.-10/1 від 30.01.2024 та підтвердив свої дії шляхом підписання Кваліфікованим електронним підписом.
Крім того, як убачається з листа державного підприємства «ПРОЗОРРО» від 03.06.2024 № 206/01/999/12, представник зазначив, що згідно наявної технічної реалізації в Електронній системі закупівель Prozorro, при завантаженні файлів до Системи на веб-порталі (https://prozorro.gov.ua) відображається дата відповідної публікації. При цьому у Системі наявна технічна можливість вносити зміни до договорів за наявності певних підстав. Таке оновлення призводить до зміни останньої дати модифікації договору і саме ця дата виводиться на веб-порталі. В даному випадку у вказаній закупівлі UA-2023-12-11-003021-а згідно інформації із центральної бази даних Системи, 08.02.2024 було внесено зміни. Зокрема, у договорі було додано нові поля, внесено зміни в існуючі, що призвело до відображення дати оприлюднення 08.02.2024, замість 30.01.2024.
Враховуючи вищезазначене, суд доходить до висновку, що виникнення технічного збою 08.02.2024 в електронній системі закупівель не спростовує факту того, що замовником було опубліковано договір з переможцем процедури закупівлі протягом трьох робочих днів з дня його укладення, тобто 30.01.2024, що, у свою чергу, не свідчить про порушення позивачем п. 10 частини першої статті 10 Закону №922-VIII, а тому зазначені твердження відповідача в обґрунтування правомірності оскаржуваного висновку судом також відхиляються.
Останні новини
16 січ.
Лист Мінекономіки щодо рекомендацій Антимонопольного комітету України16 січ.
Казначейство відзвітувало про надані розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів попереджень про неналежне виконання бюджетного законодавства16 січ.
Професійні закупівлі завершили першу закупівлю за кошти Світового банку16 січ.
Від сьогодні технічна специфікація у ЗПП формується системою автоматично16 січ.
Продовжено строк дії воєного стану