Договір у публічних закупівлях та порядок змін його умов
Договір у публічних закупівлях відіграє важливу роль, так як в окремих видах закупівлі це є тим документом, що є частино тендерної документації або запиту пропозицій постачальників, а тому без нього ніяк, а в іншому випадку пряма вказівка спеціального нормативного акту. Навіть, якщо замовник здійснює закупівлю товарів, робіт чи послуг без використання електронної системи і тут не все так просто, оскільки за результатами такої закупівлі все ж таки укладається договір про закупівлю, а в іншому випадку законодавець надав право замовнику обирати чи укладати договір чи провести закупівлю на підставі іншого документу. Тому, знайомство із тематикою, яка стосується договорів у публічних закупівлях варто розпочати із того щоб знайти відповідь на питання: що таке договір про закупівлю та які види договорів можуть укладатися у публічних закупівлях:
Варто також не забувати, що договір це той документ по якому сторони будуть виконувати свої зобов’язання, а тому невдало розроблений проект (або не врахування всіх умов) може мати свої правові наслідки від недотримання вимог закупівельного законодавства до розірвання договору. І, навпаки при врахуванні всіх умов у договорі, які визначенні у чинному законодавстві та умов, які важливі для замовника у такому разі, як то кажуть «замовник може спати спокійно, він захищений». Тому, замовнику слід приділити час для підготовки проекту договору, і такий підхід варто застосовувати не лише до договорів, які укладають за результатами відкритих торгів, а й до всіх договорів, які укладаються замовником, а як це можна зробити замовник має змогу дізнатися із книги:
Кожний закупівельник чув про таке поняття «істотні умови договору», а отже є і «неістотні умови договору». Перш за все, істотні умови визначені загальними нормами законодавства такими як цивільним та господарським кодексами, при цьому істотні умови договору можуть бути визначені іншими спеціальними нормативно – правовими актами, до прикладу договір підряду істотні умови визначені у Цивільному кодексі та у постанові Кабміну № 668. Чому важливо замовнику знати які умови є істотними, а які ні? Тому що, замовник зобов’язаний дотриматися законодавчої вимоги, яка зводиться до того, що «договір є укладеним якщо сторони досягли згоди щодо всіх його істотних умов», а в подальшому за необхідності внесення змін до умов такого договору, замовник має розуміти які зміни потребують оприлюднення в електронній системі закупівель, а які ні, чи до всіх видів договорів (не) можна вносити зміни та як це зробити. Отже, отримати відповіді на вище наведенні питання замовнику допоможуть наступні матеріали та книга:
- Як визначити які умови договору про закупівлю є істотними, а які ні?
- Чи потрібно оприлюднювати повідомлення про внесення змін до не істотних умов договору про закупівлю?
- Внесення змін до договору про закупівлю
Нормами цивільного кодексу визначено, що недійсним є правочин, якщо його недійсність встановлена законом (нікчемний правочин), відповідно договір вважається недійсним з моменту його укладання. Положеннями Особливостей передбачені випадки коли договір про закупівлю є нікчемним, тобто випадки у яких договір за умовчанням укладений з порушенням законодавчих вимог. Детальніше про випадки нікчемності договору у матеріалі:
Останні матеріали
02 квіт.
Що таке інформатизація01 квіт.
Строки при здійсненні закупівель згідно Особливостей та інструменти для їх дотримання31 берез.
Які обґрунтування необхідно готувати під час здійснення публічних закупівель31 берез.
Особливості формування проєкту договору в допорогових та надпорогових закупівлях через електронний каталог30 берез.
Внесення змін до договору: звертаємо увагу на основні аспекти
Зміст
- §Вступ
- 1.Загальні положення здійснення публічних закупівель
- 2.Організація закупівельної діяльності замовника
- 3.Планування закупівель
- 4. Локалізація у публічних закупівлях
- 5.Допорогові закупівлі: особливості та правила проведення
- 6.Види надпорогових закупівель, які визначенні Особливостями
- 7.Договір у публічних закупівлях та порядок змін його умов.
- 8.Контроль публічних закупівель
- 9.Відповідальність у публічних закупівлях