Статті

Зміни до законодавства щодо здійснення закупівель в умовах воєнного стану: чого чекати замовникам?

0
160

24.05.2020 Міністерством економіки України було подано на розгляд уряду Проєкт постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо здійснення закупівель в умовах воєнного стану». Зокрема пропонується внести зміни:

  • до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2020 № 822 (далі – Порядок № 822), в частині визначення оплати за використання електронного каталогу на період дії правового режиму воєнного стану в Україні;
  • до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (далі – Постанова № 169).

Стосовно змін до Порядку № 822, то потрібно зазначити, що вони стосуються оплати, яку сплачують оператор авторизованого електронного майданчика та переможця торгів. Для замовників користування електронним каталогом як було так і залишається безоплатним.Натомість замовників більше зацікавлять зміни, що пропонується внести до Постанови № 169. Далі розглянемо порівняння діючою та запропонованої нової редакції Постанови № 169.

Підпункт 1 пункту 1

Чинна редакція Постанови № 169

оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі».

Замовник може здійснювати публічні закупівлі, вартість яких не перевищує 50 тис. гривень, з використанням електронної системи закупівель, у тому числі з використанням електронних каталогів. У разі здійснення закупівель, вартість яких не перевищує 50 тис. гривень, без використання електронної системи закупівель замовник обов'язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про такі закупівлі до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

Запропонована редакція Постанови № 169

замовники, визначені частиною 9 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» / державні замовники у сфері оборони здійснюють публічні / оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі».

Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» здійснюються без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».

Замовники (крім тих, що визначені в абзацах 1 та 2 цього підпункту) здійснюють публічні закупівлі, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, із застосуванням електронного каталогу та / або порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі».

Придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, може здійснюватися без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу у разі, якщо:

  1. інформація, що має бути оприлюднена в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці України та / або громадській безпеці і порядку;
  2. замовник перебуває в районі активних бойових дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення;
  3. відсутня технічна можливість використання електронної системи закупівель, яка має бути документально підтверджена замовником;
  4. існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення спрощеної закупівлі або застосування електронного каталогу;
  5. роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
  • предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
  • укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
  • відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником;
  • існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
  • укладення договору про закупівлю з постачальником «останньої надії» або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу;
  • відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі за лотом;
  • після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;
  • після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру / спрощеної закупівлі;
  • здійснюється закупівля послуг з адвокатської діяльності;
  • здійснюється закупівля юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України;
  • здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури.

Замовник може здійснити публічну закупівлю, вартість якої є меншою ніж 50 тис. грн, з використанням електронної системи закупівель, у тому числі з використанням електронних каталогів. У разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою ніж 50 тис. грн, без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

У разі, коли у профілі товару електронного каталогу розміщено дві або більше пропозиції товару від постачальників, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників, якщо вартість товару дорівнює або перевищує 200 тис. грн.

Коментар

У разі прийняття наведених змін, право на укладання прямих договорів за будь-яких умов, без проведення спрощених закупівель / процедур закупівель матимуть:

  • Міністерство оборони України та його розвідувальним органом;
  • Міністерство внутрішніх справ України;
  • Служба безпеки України;
  • Національна гвардія України;
  • Національна поліція України;
  • Державна прикордонна служба України;
  • Служба зовнішньої розвідки України;
  • Державна служба спеціального зв’язку та захисту інформації України;
  • Державна спеціальна служба транспорту;
  • Державна служба України з надзвичайних ситуацій;
  • Управління державної охорони України;
  • іншими військові формування та / або частини;
  • державні замовники у сфері оборони - визначені Кабінетом Міністрів України центральні органи виконавчої влади, інші державні органи, військові формування, утворені відповідно до законів України.

Що ж стосується інших замовників, то застосувавши Постанову № 169, вони матимуть:

  • здійснювати публічні закупівлі, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, із застосуванням електронного каталогу та / або порядку проведення спрощених закупівель, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі»;
  • придбавати товари, роботи і послуги, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу у разі наявності виключних випадків перелічених вище;
  • здійснювати публічні закупівлі, вартість яких є меншою ніж 50 тис. грн, з використанням електронної системи закупівель, у тому числі з використанням електронних каталогів або ж без використання електронної системи закупівель.

Окремо варто звернути увагу на таке: якщо вартість товару дорівнює або перевищує 200 тис. грн та замовник застосовує електронний каталог, він має здійснювати відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій за умови розміщення у профілі товару електронного каталогу двох і більше пропозицій.

Крім цього у підпункті виправлено формулювання «не перевищує 50 тис. грн» на «меншою ніж 50 тис. грн».

Важливо! Якщо замовник здійснює закупівлю товарів, робіт та послуг вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель, встановленим Законом України «Про публічні закупівлі», замовник укладає договір про закупівлю в розумінні Закону, тому внесення змін до істотних умов договору про закупівлю має відбуватися відповідно до підстав визначених частиною 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі».

Підпункт 1-1 пункту 1

Чинна редакція Постанови № 169

Запропонована редакція Постанови № 169

договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.#nbsp;

Сторони договору про закупівлю, що укладається відповідно до цієї постанови, якщо його вартість дорівнює або перевищує 50 тис. грн, можуть встановити, що умови такого договору застосовуються до відносин, що виникли між сторонами до набрання чинності цією постановою виключно у разі, якщо на момент набрання чинності цією постановою у замовника за закупівлею предмета закупівлі, передбаченого договором про закупівлю, були наявні умови для застосування переговорної процедури закупівлі, визначені пунктами 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», або наявні умови для не застосування порядку проведення спрощених закупівель, визначені пунктами 2, 4, 5 частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».

Коментар

Даний підпункт не є новим, у чинній редакції він наявний в абзаці 7 підпункту 3 пункту 1 Постанови № 169.

Підпункт 3 пункту 1

Чинна редакція Постанови № 169

під час здійснення закупівель, передбачених абзацом першим підпункту 1 цього пункту:

  1. замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель;
  2. державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:
  • своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;
  • ефективність використання коштів, результативність.

Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель замовник / державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України. Сторони договору про закупівлю, що укладається відповідно до абзацу першого підпункту 1 пункту 1 цієї постанови, можуть встановити, що умови такого договору застосовуються до відносин, що виникли між сторонами до набрання чинності цією постановою виключно у разі, якщо на момент набрання чинності цією постановою у замовника за закупівлею предмета закупівлі, передбаченого договором про закупівлю, були наявні умови для застосування переговорної процедури закупівлі, визначені пунктами 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», або наявні умови для не застосування порядку проведення спрощених закупівель, визначені пунктами 2, 4, 5 частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»

Запропонована редакція Постанови № 169

під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 цього пункту, без використання електронної системи закупівель:

1. замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель:

  • максимальна економія, ефективність;
  • запобігання корупційним діям і зловживанням;

2. державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:

  • своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;
  • ефективність використання коштів, результативність.

Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн замовник / державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Коментар

Наведеними змінами пропонується уточнення принципів здійснення публічних закупівель, яких замовники мають дотримувати. Також визначено, що звіт про договір про закупівлю, без застосування електронної системи закупівель замовники / державні мають оприлюднювати в електронній системі закупівель, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн. І напевно найочікуваніше це:

  • уточнення в частині початкового строку оприлюднення інформації, а саме: після укладення договору;
  • продовження строку для оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель до 70 днів;
  • уточнення в частині документів, які замовник / державний замовник має оприлюднити в електронній системі закупівель, а саме: договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього.

Варто одразу зауважити, що відповідно до статті 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи, тому замовники за договорами укладеними до набрання чинності запропонованої постанови керуватися попередніми строками для оприлюднення звіту про договір про закупівлю, без використання електронної системи закупівель, договору про закупівлю та додатків до нього, а саме: не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях.

І тільки за договорами, які будуть укладатися за новими правилами (після набрання чинності запропонованої постанови) керуватися новими строками оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договору про закупівлю, а також всіх додатків та зміни до нього, а саме: не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях

Підпункт 4 пункту 1

Чинна редакція Постанови № 169

Запропонована редакція Постанови № 169

відповідальною за організацію та проведення закупівель, визначених у підпункті 1 цього пункту, може бути уповноважена особа або інша особа, визначена замовником

Коментар

Цікавим є те, що у разі здійснення закупівлі товарів, робіт та послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, із застосуванням порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі», за її організацію та проведення має відповідати виключно уповноважена особа, адже це передбачає Закон України «Про публічні закупівлі». Тому не у всіх випадках замовник можу визначити відповідальною за організацію та проведення закупівель за Постановою № 169, визначених у підпункті 1 пункту 1 Постанови № 169 іншу особу, визначену замовником.

Бонус! Постанова № 169 з урахуванням Проєкту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України щодо здійснення закупівель в умовах воєнного стану» запропонованого Мінекономікою:

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

від 28.02.2022 № 169

Київ

Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану

Відповідно до статті 64 Конституції України, статті 12-1 Закону України «Про правовий режим воєнного стану», пункту 3 частини першої статті 4 Закону України «Про оборонні закупівлі», Указу Президента України від 24 лютого 2022 р. № 64 «Про введення воєнного стану в Україні» Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Установити, що в умовах воєнного стану:

1) замовники, визначені частиною 9 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» / державні замовники у сфері оборони здійснюють публічні / оборонні закупівлі товарів, робіт і послуг без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі».

Публічні закупівлі товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2022 № 185 «Деякі питання здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для задоволення нагальних потреб функціонування держави в умовах воєнного стану» здійснюються без застосування процедур закупівель / спрощених закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі».

Замовники (крім тих, що визначені в абзацах 1 та 2 цього підпункту) здійснюють публічні закупівлі, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, із застосуванням електронного каталогу та / або порядку проведення спрощених закупівель, встановленого Законом України «Про публічні закупівлі».

Придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тис. грн, може здійснюватися без застосування порядку проведення спрощених закупівель та / або електронного каталогу у разі, якщо:

  1. інформація, що має бути оприлюднена в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, належить до інформації з обмеженим доступом або її розголошення під час дії правового режиму воєнного стану може нести загрозу національній безпеці України та / або громадській безпеці і порядку;
  2. замовник перебуває в районі активних бойових дій на момент прийняття рішення про здійснення закупівлі або її здійснення;
  3. відсутня технічна можливість використання електронної системи закупівель, яка має бути документально підтверджена замовником;
  4. існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі у зв’язку із виникненням об’єктивних обставин, що унеможливлюють дотримання замовником строків для проведення спрощеної закупівлі або застосування електронного каталогу;
  5. роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків:
  • предмет закупівлі полягає у створенні або придбанні витвору мистецтва або художнього виконання;
  • укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного або мистецького конкурсу;
  • відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником;
  • існує необхідність захисту прав інтелектуальної власності;
  • укладення договору про закупівлю з постачальником «останньої надії» або з постачальником універсальної послуги на постачання електричної енергії або природного газу;
  • відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі за лотом;
  • після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у постачанні додаткового обсягу товару у того самого постачальника, якщо в разі зміни постачальника замовник був би вимушений придбати товар з іншими технічними характеристиками, що призвело б до виникнення несумісності, пов’язаної з експлуатацією і технічним обслуговуванням. Закупівля додаткового обсягу товару у того самого постачальника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість такого постачання не перевищує 50 відсотків ціни договору про закупівлю;
  • після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендеру/спрощеної закупівлі. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендеру / спрощеної закупівлі;
  • здійснюється закупівля послуг з адвокатської діяльності;
  • здійснюється закупівля юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України, у тому числі з метою захисту національної безпеки і оборони, під час врегулювання спорів, розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України;
  • здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для забезпечення функціонування об’єктів критичної інфраструктури.

Замовник може здійснити публічну закупівлю, вартість якої є меншою ніж 50 тис. грн, з використанням електронної системи закупівель, у тому числі з використанням електронних каталогів. У разі здійснення закупівлі, вартість якої є меншою ніж 50 тис. грн, без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, не вносить інформацію про таку закупівлю до річного плану та не оприлюднює в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.

У разі, коли у профілі товару електронного каталогу розміщено дві або більше пропозиції товару від постачальників, замовник здійснює відбір постачальника шляхом запиту ціни пропозицій постачальників, якщо вартість товару дорівнює або перевищує 200 тис. грн;

1-1) договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.

Сторони договору про закупівлю, що укладається відповідно до цієї постанови, якщо його вартість дорівнює або перевищує 50 тис. грн, можуть встановити, що умови такого договору застосовуються до відносин, що виникли між сторонами до набрання чинності цією постановою виключно у разі, якщо на момент набрання чинності цією постановою у замовника за закупівлею предмета закупівлі, передбаченого договором про закупівлю, були наявні умови для застосування переговорної процедури закупівлі, визначені пунктами 2, 4, 5 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», або наявні умови для не застосування порядку проведення спрощених закупівель, визначені пунктами 2, 4, 5 частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».

2) переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями замовників/державних замовників, що здійснюють такі закупівлі;

3) під час здійснення закупівель, передбачених підпунктом 1 цього пункту, без використання електронної системи закупівель:

1. замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення публічних закупівель:

  • максимальна економія, ефективність;
  • запобігання корупційним діям і зловживанням;

2. державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель:

  • своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони;
  • ефективність використання коштів, результативність.

Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель за умови, що вартість закупівлі дорівнює або перевищує 50 тис. грн замовник / державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю, а також всі додатки та зміни до нього після його укладення, але не пізніше ніж через 70 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом;

4) відповідальною за організацію та проведення закупівель, визначених у підпункті 1 цього пункту, може бути уповноважена особа або інша особа, визначена замовником;

5) попередня оплата товарів, робіт і послуг оборонного призначення здійснюється на строк та у розмірах, визначених державними замовниками у сфері оборони у державних контрактах (договорах) про закупівлю товарів, робіт і послуг;

5-1) військові адміністрації під час закупівлі засобів індивідуального захисту можуть здійснювати попередню оплату на строк та у розмірах, визначених у договорах про закупівлю товарів і послуг;

6) дія пункту 4 та абзацу 2 пункту 6 постанови Кабінету Міністрів України від 4 грудня 2019 р. № 1070 «Деякі питання здійснення розпорядниками (одержувачами) бюджетних коштів попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти» (Офіційний вісник України, 2020 р., № 2, ст. 64) не поширюється на державних замовників у сфері оборони та військові адміністрації під час здійснення попередньої оплати відповідно до підпункту 5-1;

7) державні замовники у сфері оборони для здійснення попередньої оплати за капітальними видатками та за державними контрактами (договорами) можуть у разі потреби перераховувати кошти постачальникам товарів, виконавцям робіт і надавачам послуг (крім нерезидентів) на рахунки, відкриті на їх ім'я в державних банках, з подальшим використанням зазначених коштів виключно на цілі, визначені державними контрактами (договорами) про закупівлю товарів, робіт і послуг, з наданням підтвердних документів.

Прем'єр-міністр України Д. ШМИГАЛЬ

#воєнні закупівлі#новини закупівель

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard