Статті

Яку інформацію замовник може зазначати замість місцезнаходження сторін закупівельного процесу та/або місця поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг з 09.07.2024

1
373

Під час проведення будь-якої закупівлі замовник повинен забезпечити дотримання принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях такої закупівлі. Разом з тим, в умовах воєнного стану оприлюднення інформації про місцезнаходження сторін закупівельного процесу та/або місця поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг може нести загрозу безпеці замовника та / або постачальника. Тому вже доволі довгий час Особливості дозволяли замовнику відображати таку інформацію узагальнено, вказуючи лише населений пункт.

Однак, маємо чергові зміни. Так, згідно із Постановою Кабміну від 05.07.2024 № 782 (далі - Постанова № 782) внесено зміни до Особливостей, зокрема:

  • у тексті особливостей слова “населеного пункту” замінити словами “адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село)”.
Норма Особливостей (в редакції з 09.07.2024 включно)Зміст норми
Абзац 4 пункту 4 Особливостей У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), така інформація в звіті про виконання договору про закупівлю, укладеному відповідно до пункту 10 цих особливостей, може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Абзац 2 пункту 10 Особливостей За результатами здійснення закупівлі шляхом застосування відкритих торгів або шляхом використання електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до цього пункту в електронній системі закупівель замовником оприлюднюється договір про закупівлю та додатки до нього відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей. У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Передостанній абзац пункту 13 Особливостей У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який укладається відповідно до цього пункту та оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Пункт 27 Особливостей У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Пункт 20 ОсобливостейПовідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію:   ….   Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю може містити іншу інформацію.   У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або цими особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в повідомленні про внесення змін до договору про закупівлю може зазначатися як назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село) місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село), в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).

Далі  пропонуємо розібратися,  що ж змінюється при новій редакції Особливостей відносно до попередньої, коли поняття “населеного пункту” замінили поняттям “адміністративно-територіальної одиниці (область, район, місто, район у місті, селище, село)”? А також чи потрібно наразі замовнику вказувати одночасно і область, і район, і місто…?

Населений пункт -  компактно заселене місце проживання людей, що утворилося внаслідок історичних традицій, господарської та іншої діяльності, має сталий склад населення, власну назву та відокремлену територію із встановленими у передбаченому законом порядку межами. Міста, селища, села за містобудівними та соціально-економічними характеристиками є категоріями населених пунктів (стаття 1 Закону України «Про порядок вирішення окремих питань адміністративно-територіального устрою України»).

Адміністративно-територіальна одиниця - область, район, місто, район у місті, селище, село (стаття  1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Тобто, “населений пункт” та “адміністративно-територіальна одиниця (область, район, місто, район у місті, селище, село)” не тотожні поняття, проте фактично населений пункт (до прикладу, місто) може бути одночасно і адміністративно-територіальною одиницею.

Доречно також навести визначення поняття територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, селищ, міст, що мають єдиний адміністративний центр (стаття 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»).

Витяг із  рішення Конституційного Суду  у справі про адміністративно-територіальний устрій № 11-рп/2001 від 13.07.2001

Територія  України     поділяється   на  адміністративно-територіальні  одиниці,  які   складають   систему адміністративно-територіального устрою України.

Адміністративно-територіальна одиниця - це компактна  частина єдиної території України, що є просторовою основою для організації і  діяльності  органів  державної  влади  та   органів   місцевого самоврядування.

У частині  першій  статті  133,  частинах  четвертій,  п'ятій статті 140 Конституції України  і  відповідно  в  абзаці  третьому статті  1  Закону  України  "Про місцеве самоврядування в Україні",  у частині першій статті 2 Закону  України "Про  столицю  України  -  місто-герой  Київ"   район  і  район   у   місті   визначаються   як   окремі адміністративно-територіальні  одиниці,  які мають різний правовий статус та інші відмінні ознаки.

.. правовий  режим   адміністративно-територіальних одиниць   як   окремих  складових адміністративно-територіального устрою  України  (в  тому  числі  визначення  порядку   утворення, ліквідації,  зміни  меж  районів  у  містах)  повинен  визначатися законами України.

Під термінами "район",  що використовується  в  пункті  29 частини  першої статті 85 Конституції України,  і "район у місті", що вживається в частині першій статті 133,  частині п'ятій  статті 140,  частині першій статті 142 Конституції України і відповідно в абзаці   третьому   статті   1   Закону   України   "Про   місцеве самоврядування  в Україні" ( 280/97-ВР ),  частині першій статті 2 Закону   України  "Про  столицю   України   -   місто-герой  Київ" ( 401-14 ),    треба    розуміти   різні   за   своїм    значенням адміністративно-територіальні   одиниці   в  системі адміністративно-територіального  устрою  України,  правовий статус яких повинен визначатися законом. 

Далі звернемося до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 26.11.2020 № 290, яким  затверджений Кодифікатор адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад (КАТОТТГ).

Кодифікатор складається з кодів та назв усіх адміністративно-територіальних одиниць та територій територіальних громад, які згруповані за ознаками територіальної спільності й адміністративної підпорядкованості.

Об’єкти кодування розподілені за територіальною ознакою та адміністративною підпорядкованістю на чотири рівні (основні) та один підрівень (додатковий рівень) ієрархічної класифікації

1. "Перший рівень" - Автономна Республіка Крим, області, міста, що мають спеціальний статус;

2. "Другий рівень" - райони в областях та Автономній Республіці Крим;

3. "Третій рівень" - території територіальних громад в областях, територіальні громади Автономної Республіки Крим;

4. "Четвертий рівень" - міста, селища міського типу, села, селища (населені пункти);

5. "Додатковий рівень" - райони в містах (в тому числі, в містах, що мають спеціальний статус);

До прикладу,

  • UA74000000000025378 (КАТОТТГ такої адміністративно-територіальної одиниці  як область) — Чернігівська область,
  • UA32120070080094229 (КАТОТТГ такої адміністративно-територіальної одиниці  як село )— село Нові Безрадичі,
  • UA80000000000210193 (КАТОТТГ такої адміністративно-територіальної одиниці  як район у місті) — Дарницький район міста Києва.

З аналізу вказаних норм законодавства щодо визначення та кваліфікації поняття “адміністративно-територіальна одиниця” розуміємо, що  і область, і район,  і місто,  і район у місті, і селище, і село є адміністративно-територіальною  одиницею, при цьому кожне окремою.

Згідно з Особливостями (у редакції з 09.07.2024) Замовник може вказати саме адміністративно-територіальну одиницю в певній  інформації (детально в Табл 1), що несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника (виконавця робіт, надавача послуг)

За таких умов та враховуючи той факт, що за потреби замовник може мінімізувати висвітлення інформації про своє місцезнаходження та/або місцезнаходження (для юридичної особи)/місце проживання (для фізичної особи) постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або про місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг, видається, що замовнику не потрібно вказувати одночасно область,  район,  місто, район у місті, селище, село, а достатньо вказати необхідну адміністративно-територіальною одиницю.

Приклади, як замовник може оприлюднити інформацію в електронній системі закупівель щодо місця поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг в оголошенні про проведення відкритих торгів: 

або

#новини закупівель#основи закупівель

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard