Статті

Визначення предмета закупівлі на прикладах: від А до Я

0

Архів
1168

Визначення предмета закупівлі – це важлива складова публічних закупівель та їх планування, тож у цьому матеріалі розберемо усі його особливості, розглянемо практичні приклади та надамо рекомендації замовникам. Варто розпочати з того, що публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі». Тож замовник може закупити: товари, роботи, послуги (в тому числі поточний ремонт).

Які нормативно-правові акти регулюють визначення предмета закупівлі?

  1. Закон України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
  2. Порядок визначення предмета закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок визначення предмета закупівлі). Порядок визначення предмета закупівлі встановлює правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749 (далі - Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг.
  3. Національний класифікатор «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Мінекономіки від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник). Він установлює коди та назви продукції та послуг, що можуть бути предметом закупівель.
  4. Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі, затверджений наказом Мінекономіки від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі). Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі визначає процедуру розміщення інформації про публічні закупівлі, яка оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу у складі електронної системи закупівель.

Що таке предмет закупівлі?

Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Що таке Єдиний закупівельний словник?

Єдиний закупівельний словник призначений для стандартизації опису в договорах (контрактах) предмета державних (публічних) закупівель, забезпечування більшої прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за бюджетні кошти, створювання ефективного конкурентного середовища у сфері державних (публічних) закупівель, а також підтримування участі вітчизняних суб’єктів господарювання у торгах за межами України.

Основний словник Єдиний закупівельний словник установлює коди та назви товарів, робіт та послуг, що можуть бути предметом закупівель. Основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет договору. Код складається з 8 цифр, що згруповані таким чином:

  • перші дві цифри визначають розділ (XX000000-Y);
  • перші три цифри визначають групу (XXX00000-Y);
  • перші чотири цифри визначають клас (XXXX0000-Y);
  • перші п’ять цифр визначають категорію (XXXXX000-Y).

Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії. Дев’ята цифра — контрольна. Далі на прикладах розберемо детальніше.

Як визначити предмет закупівлі товарів?

Відповідно до пункту 34 частини 1 статті 1 Закону товари - продукція, об’єкти будь-якого виду та призначення, у тому числі сировина, вироби, устаткування, технології, предмети у твердому, рідкому і газоподібному стані, а також послуги, пов’язані з постачанням таких товарів, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих товарів.

Згідно із Порядком визначення предмета закупівлі, предмет закупівлі товарів визначається замовником згідно з пунктом 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів (пункту 5 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі).

Приклад визначення предмета закупівлі товарів

Замовнику необхідно закупити бензин А-95, тож у Єдиному закупівельному словнику шукаємо інформацію про бензин (Рис. 1).

Так як товари визначаються за показником четвертої цифри, нам необхідно обрати клас (Рис. 2).

Отже предмет закупівлі бензину А-95 – 09130000-9 – нафта та дистиляти.

Товари, які мають особливості визначення предмета закупівлі

  1. Визначення предмета закупівлі товарів (крім лікарських засобів), необхідних для проведення навчально-тренувальних зборів збірних команд України з видів спорту, спортивних змагань, всеукраїнських масових фізкультурно-оздоровчих заходів, заходів з фізичної культури і спорту всеукраїнського та міжнародного рівня, у тому числі заходів із фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю, забезпечення участі національних збірних команд України в міжнародних спортивних змаганнях, а також висвітлення таких спортивних заходів з видів спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації, здійснюється за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів окремо для кожного спортивного заходу (або забезпечення участі в ньому чи його висвітлення), якщо такий захід включено до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
  2. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для проведення заходів і офіційних прийомів за участю Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України та Міністра закордонних справ України здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів окремо для кожного заходу чи офіційного прийому.
  3. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для проведення інспекційної діяльності представниками інших держав за міжнародними договорами та угодами в галузі контролю над озброєнням на території України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів окремо для кожного заходу з контролю над озброєнням на території України.
  4. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для забезпечення реалізації пункту 21 завдань і заходів з виконання Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, що є додатком 2 до Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, затвердженої постановою Кабміну від 03.11.2010 № 1002 (у редакції постанови Кабміну від 20.01.2021 № 32), здійснюється комплексно за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів.
  5. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів (створення нових постановок, концертів, виготовлення (створення) вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів), а також заходів з реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті, популяризації читання та української літератури у світі, розкриття туристичного потенціалу України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено до планів роботи Міністерства культури та інформаційної політики України, Українського інституту національної пам’яті та / або державної установи «Український інститут книги» та плану заходів Державного агентства розвитку туризму України на відповідний період.
  6. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для підготовки та проведення виборів Президента України, виборів народних депутатів України, місцевих виборів, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг (зокрема для кожної виборчої комісії або груп виборчих комісій) окремо щодо кожних виборів.
  7. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для проведення за кордоном заходів культурної дипломатії та заходів з формування позитивного міжнародного іміджу України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено до планів роботи державної установи «Український інститут» на відповідний період.
  8. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для надання Міністерством соціальної політики України при народженні дитини одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка», здійснюється комплексно за обсягом та номенклатурою згідно з переліком дитячих товарів для комплектування одноразової натуральної допомоги «пакунок малюка» при народженні дитини, що затверджується наказом Міністерства соціальної політики України.
  9. Визначення предмета закупівлі товарів, необхідних для реалізації проектів та / або проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері національно-патріотичного виховання всеукраїнського та міжнародного рівня, у тому числі проектів, розроблених інститутами громадянського суспільства, здійснюється за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів окремо для кожного проекту (заходу), якщо такий проект (захід) включено до відповідних календарних планів Міністерства молоді та спорту України.
  10. Визначення предмета закупівлі протезних виробів (у тому числі протезно-ортопедичних виробів, ортопедичного взуття), спеціальних засобів для самообслуговування та догляду, засобів пересування, що виготовляються за індивідуальним замовленням відповідно до номенклатури та в межах граничних цін, і послуг з післягарантійного ремонту технічних та інших засобів реабілітації здійснюється окремо для кожної особи з інвалідністю та кожної особи з числа пільгових категорій населення згідно з їх індивідуальним замовленням.
  11. Визначення предмета закупівлі в разі придбання м’яса для хижих циркових тварин, що безпосередньо закуповується для організації та проведення гастрольних заходів, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки окремо для кожного заходу чи забезпечення участі в ньому з розрахунку на кожну тварину відповідно до індивідуальних норм харчування.

Звертаю увагу, що усі вищезазначені товари не сумуються за кодом на рік між собою та іншими товарами за ідентичним кодом Єдиного закупівельного словника, а рахуються окремо для кожного заходу або офіційного прийому або проекту тощо.

Як визначити предмет закупівлі послуг?

Відповідно до пункту 21 частини 1 статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.

Згідно із Порядком визначення предмета закупівлі, предмет закупівлі послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за показниками четвертої-восьмої цифр Єдиного закупівельного словника, обсягом, номенклатурою, місцем надання послуг.

Приклад визначення предмета закупівлі послуг

Замовнику необхідно закупити послуги з прибирання офісних приміщень. У Єдиному закупівельному словнику шукаємо за ключовим словом «прибирання» (Рис. 3).

Наш варіант - послуги з прибирання офісних і шкільних приміщень та чищення офісного обладнання, але послуги визначаються за показником четвертої цифри, тому нас цікавить клас (Рис. 4).

Отже, предмет закупівлі послуг з прибирання офісних приміщень – 90910000-9 – послуги з прибирання.

Послуги, які мають особливості визначення предмета закупівлі

  1. Під час здійснення закупівлі послуг з виконання науково-технічних робіт предмет закупівлі визначається за показником четвертої цифри Державного класифікатора видів науково-технічної діяльності ДК 015-97, затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.1997 № 822. У разі здійснення закупівлі послуг з виконання науково-технічних робіт за різними темами, які належать до одного виду науково-технічних робіт згідно з Державним класифікатором видів науково-технічної діяльності ДК 015-97, затвердженим наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.1997 № 822, замовник визначає різні теми науково-технічних робіт як окремі лоти.
  2. Визначення предмета закупівлі послуг з професійної підготовки або перепідготовки, підвищення кваліфікації для безробітних громадян, що надаються за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, здійснюється за окремими професіями (спеціальностями, напрямами або галузями знань), які визначаються відповідно до Класифікатора професій ДК 003:2010, затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 28.07.2010 № 327.
  3. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення навчально-тренувальних зборів збірних команд України з видів спорту, спортивних змагань, всеукраїнських масових фізкультурно-оздоровчих заходів, заходів з фізичної культури і спорту всеукраїнського та міжнародного рівня, у тому числі заходів із фізкультурно-спортивної реабілітації осіб з інвалідністю, забезпечення участі національних збірних команд України в міжнародних спортивних змаганнях, а також висвітлення таких спортивних заходів з видів спорту осіб з інвалідністю та їх фізкультурно-спортивної реабілітації, здійснюється за обсягом, номенклатурою, місцем надання послуг окремо для кожного спортивного заходу (або забезпечення участі в ньому чи його висвітлення), якщо такий захід включено до Єдиного календарного плану фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України.
  4. Визначення предмета закупівлі протезних виробів (у тому числі протезно-ортопедичних виробів, ортопедичного взуття), спеціальних засобів для самообслуговування та догляду, засобів пересування, що виготовляються за індивідуальним замовленням відповідно до номенклатури та в межах граничних цін, і послуг з післягарантійного ремонту технічних та інших засобів реабілітації здійснюється окремо для кожної особи з інвалідністю та кожної особи з числа пільгових категорій населення згідно з їх індивідуальним замовленням.
  5. Визначення предмета закупівлі послуг з оцінки майна під час приватизації здійснюється окремо для кожного об’єкта приватизації.
  6. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення Всеукраїнською громадською організацією щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю заходів, передбачених Конвенцією ООН про права осіб з інвалідністю, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем надання послуг окремо для кожного заходу.
  7. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення заходів і офіційних прийомів за участю Президента України, Голови Верховної Ради України, Прем’єр-міністра України та Міністра закордонних справ України здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем надання послуг окремо для кожного заходу чи офіційного прийому.
  8. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення інспекційної діяльності представниками інших держав за міжнародними договорами та угодами в галузі контролю над озброєнням на території України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем надання послуг окремо для кожного заходу з контролю над озброєнням на території України.
  9. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для забезпечення реалізації пункту 21#nbsp;завдань і заходів з виконання Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, що є додатком 2 до Державної цільової науково-технічної програми проведення досліджень в Антарктиці на 2011-2023 роки, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 03 листопада 2010 року № 1002 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 січня 2021 року № 32), здійснюється комплексно за обсягом, номенклатурою та місцем надання послуг.
  10. Визначення предмета закупівлі послуг безоплатної вторинної правової допомоги здійснюється за обсягом, часом та місцем надання послуг окремо для кожного суб’єкта права на безоплатну вторинну правову допомогу.
  11. Визначення предмета закупівлі послуг з придбання (викупу або примусового відчуження) земельних ділянок (їх частин) для суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності - для будівництва, капітального ремонту, реконструкції та обслуговування об’єктів енергетичної інфраструктури (ліній електропередачі, електричних станцій і підстанцій) та об’єктів, необхідних для їх експлуатації, здійснюється щодо кожної земельної ділянки окремо.
  12. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення культурно-мистецьких заходів (створення нових постановок, концертів, виготовлення (створення) вихідних фільмових матеріалів, аудіовізуальних творів), а також заходів з реалізації державної політики у сфері відновлення та збереження національної пам’яті, популяризації читання та української літератури у світі, розкриття туристичного потенціалу України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено до планів роботи Міністерства культури та інформаційної політики України, Українського інституту національної пам’яті та / або державної установи «Український інститут книги» та плану заходів Державного агентства розвитку туризму України на відповідний період.
  13. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення спільних міжурядових комісій з питань співробітництва та їх органів, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем надання послуг окремо щодо кожного заходу.
  14. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для підготовки та проведення виборів Президента України, виборів народних депутатів України, місцевих виборів, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг (зокрема для кожної виборчої комісії або груп виборчих комісій) окремо щодо кожних виборів.
  15. Визначення предмета закупівлі послуг, необхідних для проведення за кордоном заходів культурної дипломатії та заходів з формування позитивного міжнародного іміджу України, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного заходу, якщо такий захід включено до планів роботи державної установи «Український інститут» на відповідний період.
  16. Визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для реалізації проектів та / або проведення заходів державної політики у молодіжній сфері та сфері національно-патріотичного виховання всеукраїнського та міжнародного рівня, у тому числі проектів, розроблених інститутами громадянського суспільства, здійснюється за обсягом, номенклатурою, місцем поставки товарів або надання послуг окремо для кожного проекту (заходу), якщо такий проект (захід) включено до відповідних календарних планів Міністерства молоді та спорту України.

Звертаю увагу, що усі вищезазначені послуги не сумуються за кодом на рік між собою та іншими товарами за ідентичним кодом Єдиного закупівельного словника, а рахуються окремо для кожного заходу або офіційного прийому або проекту тощо.

Як визначити предмет закупівлі поточного ремонту?

Поточний ремонт - це комплекс ремонтно-будівельних робіт, який передбачає систематичне та своєчасне підтримання експлуатаційних якостей та попередження передчасного зносу конструкцій і інженерного обладнання. Якщо будівля в цілому не підлягає капітальному ремонту, комплекс робіт поточного ремонту може враховувати окремі роботи, які класифікуються як такі, що відносяться до капітального ремонту (крім робіт, які передбачають заміну та модернізацію конструктивних елементів будівлі). Поточний ремонт повинен провадитись з періодичністю, що забезпечує ефективну експлуатацію будівлі або об'єкта з моменту завершення його будівництва (капітального ремонту) до моменту постановки на черговий капітальний ремонт (реконструкцію) (лист Мінрегіону від 15.07.2009 № 9/9-1056).

Законом визначено, що поточний ремонт є послугами, відповідно визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, але Порядком визначення предмета закупівлі передбачено особливості визначення його предмету закупівлі. Так, пунктом 3 розділу ІІ Порядку визначення предмета закупівлі передбачено, що під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04.06.2014 року № 163, та / або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 року № 301.

Враховуючи викладене вище, поточний ремонт визначається за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника та за будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури. Тож розберемо що таке будинок, будівля, споруда, лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури.

Будівля — різновид споруди, що складається з несучих та огороджувальних або сполучених (несучо-огороджувальних) конструкцій, які утворюють наземні або підземні приміщення, призначені для життєдіяльності людей та виробництва продукції.

Будинок — різновид будівлі, яка призначена, як правило, для проживання та обслуговування людей.

Споруда — штучно створений об’ємний, площинний або лінійний об'єкт, що має природні або штучні просторові межі, призначений для досягнення певних цілей.

Лінійний об'єкт інженерно-транспортної інфраструктури — наземні, надземні або підземні лінійні об’єкти для пересування людей, транспортних засобів, вантажів, переміщення рідких та газоподібних продуктів, передачі електроенергії тощо.

Приклад визначення предмета закупівлі поточного ремонту

Замовнику необхідно закупити послуги з поточного ремонту даху. Так як поточний ремонт визначається за показниками четвертої цифри Єдиного закупівельного словника шукаємо за ключовим словом (Рис. 5).

Далі обираємо клас (Рис. 6).

Отже, предмет закупівлі послуг з поточного ремонту даху – 45260000-7 – покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи.

Як визначити предмет закупівлі робіт?

Відповідно до пункту 27 частини 1 статті 1 Закону роботи - розроблення проектної документації на об’єкти будівництва, науково-проектної документації на реставрацію пам’яток архітектури та містобудування, будівництво нових, розширення, реконструкція, капітальний ремонт та реставрація існуючих об’єктів і споруд виробничого та невиробничого призначення, роботи з будівництва об’єктів з розробленням проектної документації, роботи з нормування в будівництві, геологорозвідувальні роботи, технічне переоснащення діючих підприємств та супровідні роботам послуги, у тому числі геодезичні роботи, буріння, сейсмічні дослідження, аеро- і супутникова фотозйомка та інші послуги, що включаються до кошторисної вартості робіт, якщо вартість таких послуг не перевищує вартості самих робіт.

Згідно із пунктом 4 розділу І Порядку визначення предмета закупівлі визначення предмета закупівлі робіт здійснюється замовником згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об’єктами будівництва та з урахуванням ДСТУ Б. Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятий наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05 липня 2013 року № 293, а також галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та перелік робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23.08.2011 № 301.

Варто зазначити, що 08.11.2021 у зв’язку з набранням чинності наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», #nbsp;ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293 втратив чинність. Крім цього цим же наказом затверджено кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва»; «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво».

Тобто Порядок визначення предмета закупівлі містить посилання на нечинний нормативно-правовий акт. Нажаль, станом на вересень 2022 року Порядок визначення предмета закупівлі не приведемо у відповідність, проте у рекомендаційному листі Мінекономіки, як Уповноважений орган, від 29.11.2021 № 3304-04/56247-06 зазначено:

«У зв’язку із втратою чинності ДСТУ, а також прийняттям та затвердженням кошторисних норм України, наказ № 708 буде приведено у відповідність до вимог законодавства. До приведення у відповідність наказу № 708 при визначенні предмета закупівлі робіт згідно з пунктом 27 частини 1 статті 1 Закону за об'єктами будівництва рекомендуємо замовникам враховувати кошторисні норми України “Настанова з визначення вартості будівництва”, затверджені наказом № 281, в яких наведено визначення об'єкта будівництва».

Згідно із пунктом 1.2. розділу І «Загальні положення» кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» об’єкт будівництва – будинки, будівлі, споруди будь-якого призначення, їх комплекси та частини, лінійні об’єкти інженерно-транспортної інфраструктури.

Крім цього, відповідно до абзацу 5 пункту 13 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі замовник у разі визначення предмета закупівлі – роботи, в електронній системі закупівель має додатково в окремих полях заповнити інформацію щодо коду за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника.

Приклад визначення предмета закупівлі робіт

Замовнику необхідно закупити будівництво дитячого садку. Роботи визначаємо за показниками другої - п’ятої цифр Єдиного закупівельного словника, тож обираємо найбільш наближений код (Рис. 6).

Отже, предмет закупівлі будівництва дитячого садочку – 45214000-0 – будівництво освітніх та науково-дослідних закладів.

Як визначити предмет закупівлі медичних виробів?

Медичний виріб - будь-який інструмент, апарат, прилад, пристрій, програмне забезпечення, матеріал або інший виріб, що застосовуються як окремо, так і в поєднанні між собою (включаючи програмне забезпечення, передбачене виробником для застосування спеціально для діагностичних та/або терапевтичних цілей та необхідне для належного функціонування медичного виробу), призначені виробником для застосування з метою забезпечення діагностики, профілактики, моніторингу, лікування або полегшення перебігу хвороби пацієнта в разі захворювання, діагностики, моніторингу, лікування, полегшення стану пацієнта в разі травми чи інвалідності або їх компенсації, дослідження, заміни, видозмінювання або підтримування анатомії чи фізіологічного процесу, контролю процесу запліднення та основна передбачувана дія яких в організмі або на організм людини не досягається за допомогою фармакологічних, імунологічних або метаболічних засобів, але функціонуванню яких такі засоби можуть сприяти (підпункт 9 пункту 2 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабміну від 02.10.2013 № 753).

Медичні вироби є товаром у розумінні Закону, тож медичні вироби визначають за показниками четвертої цифри Єдиного закупівельного словника, але Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі визначає особливості оприлюднення інформації про предмет закупівлі медичних виробів з такими особливостями: замовник додатково в окремих полях заповнює інформацію щодо коду та назви медичного виробу відповідно до національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Мінекономіки від 05.02.2019 № 159. Якщо предмет закупівлі містить два та більше медичних виробів, замовником зазначаються код та назва кожного медичного виробу.

Приклад визначення предмета закупівлі медичного виробу

Замовнику необхідно придбати халат операційний. Тож замовник має визначити код Єдиного закупівельного словника (Рис. 7) та код національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» (Рис. 8).

Рис 7.

Рис 8.

Отже, предмет закупівлі халату операційного – 33190000-8 – медичне обладнання та вироби медичного призначення різні, код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» – 35091 - Халат операційний, одноразового застосування.

Як визначити предмет закупівлі лікарських засобів?

Лікарський засіб - будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), що має властивості та призначена для лікування або профілактики захворювань у людей, чи будь-яка речовина або комбінація речовин (одного або декількох АФІ та допоміжних речовин), яка може бути призначена для запобігання вагітності, відновлення, корекції чи зміни фізіологічних функцій у людини шляхом здійснення фармакологічної, імунологічної або метаболічної дії або для встановлення медичного діагнозу (стаття 2 Закону України «Про лікарські засоби»).

Під час здійснення закупівлі лікарських засобів предмет закупівлі визначається за показником третьої цифри Єдиного закупівельного словника. Замовник може визначити окремі частини предмета закупівлі (лоти) за міжнародною непатентованою назвою лікарського засобу, формою випуску, дозуванням, обсягом та / або місцем поставки лікарських засобів.

Порядок розміщення інформації про публічні закупівлі визначає, що замовник додатково в окремих полях заповнюється інформація щодо міжнародної непатентованої назви лікарського засобу (далі – МНН). Якщо предмет закупівлі містить два та більше лікарських засобів, замовником зазначається МНН кожного лікарського засобу.

Приклад визначення предмета закупівлі лікарських засобів

Замовнику необхідно придбати цитрамон. Для здійснення такої закупівлі замовник має визначити код за Єдиним закупівельним словником (Рис. 9) та МНН, наприклад, за допомогою «Державний реєстр лікарських засобів України» (Рис. 10).

Рис. 9

Рис. 10

Підсумки

Підсумуємо усе вище викладене у вигляді зручних таблиць.

Таблиця 1. Визначення предмета закупівлі

Таблиця 2. Зазначення предмета закупівлі

#планування закупівель#предмет закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard