Приклади протоколів для проведення «допорогових» закупівель без використання ЕСЗ
Відповідно до пункту 11 Особливостей для здійснення закупівель товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких є меншою, ніж 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких є меншою, ніж 200 тис. гривень, робіт, вартість яких є меншою, ніж 1,5 млн. гривень, замовники мають право проводити закупівлі без використання електронної системи закупівель (ЕСЗ). Однак важливо зазначити, що навіть у таких випадках замовники зобов’язані дотримуватися основних принципів публічних закупівель, визначених законодавством. Основні принципи включають: добросовісну конкуренцію серед учасників; максимальну економію, ефективність та пропорційність; відкритість і прозорість на всіх етапах закупівель; недискримінацію учасників і рівне ставлення до всіх.
Приклади полегшують роботу, але будь-який з них потрібно ще заповнити, пристосувати до предмету закупівлі, специфіки замовника тощо та обов’язково перевірити на відповідність перед фінальним використанням.
Для забезпечення дотримання цих принципів варто запитувати комерційні (цінові) пропозиції, що допоможе не тільки оцінити реальну ринкову вартість товару, робіт або послуг, але й вибрати найбільш вигідну пропозицію за ціною.
Якщо вартість предмета закупівлі на рік є меншою ніж 50 тис. гривень, замовник не зобов’язаний оприлюднювати в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ. Проте в такому випадку замовник маєй оприлюднити річний план або зміни до нього.
Якщо є вартість предмета закупівлі на рік дорівнює або перевищує 50 тис. гривень, замовник,
окрім річного плану або змін до нього, зобов’язаний оприлюднити в ЕСЗ системі звіт про договір
про закупівлю, укладений без використання ЕСЗ.
Також не варто забувати, що головні розпорядники бюджетних коштів, розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня та суб’єкти господарювання державного сектору економіки повинні готувати обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог Постанови № 710. Проте таке обґрунтування не підлягає оприлюдненню на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки).
пов'язані статті
05 лют.
Пакет прикладів документів для закупівлі додаткової потреби04 лют.
Хто повинен готувати «допороговий» договір: замовник чи постачальник /виконавець / підрядник27 січ.
Які існують види закупівель15 січ.
Що необхідно знати про допорогові закупівлі в 2025 році25 груд.
Чи можна пролонговувати прямі договори 2024 року на весь 2025 рік