Статті

Поточний ремонт на одному об’єкті за різними кодами ДК 021:2015: додавати їх чи вважати окремими закупівлями

5
1339

Однією із найбільш важливих умов проведення успішної закупівлі є правомірне визначення предмета закупівлі, що не завжди вдається замовникам. Окрім цього, частиною 1 статті 164-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачено, зокрема, що порушення порядку визначення предмета закупівлі тягне за собою накладення штрафу на службових (посадових), уповноважених осіб замовника у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (1 700,00 грн).

В свою чергу, деякі предмети закупівель, серед яких поточний ремонт, містять окремі специфічні вимоги до порядку визначення предмета закупівлі у відповідності до наказу Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» (далі - Наказ № 708).

Одним із питань, перед якими стикаються замовники при визначенні предмета закупівлі поточного ремонту: як визначати предмет закупівлі, коли для одного об’єкта потрібно закупити послуги, які визначаються за різними кодами ДК 021:2015, наприклад:

  • 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи (поточний ремонт даху);
  • 45440000-3 - Фарбування та скління (поточний ремонт фасаду будинку),

додавати їх чи вважати окремими закупівлями? Далі з’ясуємо це питання.

Відповідно до пункту 22 частини 1 статті 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції / пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.

Визначати предмет закупівлі замовники повинні у відповідності до положень Закону та Наказу № 708.

Згідно з пунктом 21 частини 1 статті 1 Закону послуги - будь-який предмет закупівлі, крім товарів і робіт, зокрема транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-дослідні або дослідно-конструкторські розробки, медичне та побутове обслуговування, найм (оренда), лізинг, а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт, поточний ремонт з розробленням проектної документації.

Предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини 1 статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.

Водночас згідно з Наказом № 708 під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту предмет закупівлі визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 04 червня 2014 року № 163, та/або галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг України від 23 серпня 2011 року № 301.

У відповідності до вище викладеного, визначати предмет закупівлі послуг з поточного ремонту замовники повинні за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури та за 4 цифрою Єдиного закупівельного словника.

Тому відповідаючи на наше питання робимо висновок, що визначаючи предмет закупівлі слід обирати найбільш відповідний код ДК 021:2015 для такого об’єкта. І у випадку, коли в будинку (будівлі, споруді) потрібно здійснити різні види поточного ремонту за окремими кодами Єдиного закупівельного словника, слід окремо визначати предмет закупівлі за таким кодом Єдиного закупівельного словника.

При цьому, визначаючи вид та очікувану вартість закупівлі, в даному випадку такі закупівлі слід додавати, оскільки не додавання очікуваної вартості таких закупівель буде порушенням порядку визначення предмета закупівлі, адже під час здійснення закупівлі послуг з поточного ремонту, як ми уже зазначали, предмет закупівлі визначається в будь-якому випадку за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури.

Наприклад, замовнику в будівлі будинку культури потрібно провести наступні види поточного ремонту:

  • 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи - очікувана вартість – 150 000,00 грн;
  • 45440000-3 - Фарбування та скління (поточний ремонт фасаду будинку) - очікувана вартість – 180 000,00 грн.

З огляду на вимоги законодавства, які ми визначили вище замовнику доцільно провести наступні види закупівель:

Поточний ремонт даху будинку культури:

  • код ДК 021:2015: 45260000-7 - Покрівельні роботи та інші спеціалізовані будівельні роботи;
  • очікувана вартість – 150 000,00 грн.;
  • вид закупівлі – відкриті торги;

Поточний ремонт фасаду будинку культури:

  • 45440000-3 - Фарбування та скління;
  • очікувана вартість – 180 000,00 грн;
  • вид закупівлі – відкриті торги.
#відкриті торги#закупівлі ремонту#предмет закупівлі#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard