Новий законопроєкт щодо внесення змін до Закону
Сьогодні, 15.08.2022, зареєстровано проєкт Закону про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) щодо спрощення організації та здійснення закупівель № 7624-1 (далі – Законопроєкт). Розглянемо які зміни пропонуються більш детально. Як зазначено у пояснювальній записі до Законопроєкту, його метою є удосконалення системи публічних закупівель направлене на максимальне спрощення, пришвидшення на гнучкість процесу закупівель, особливо в умовах воєнного стану, а також розширення доступу до ринку публічних закупівель для бізнесу. Так положеннями законопроекту пропонується ряд важливих змін.
Стаття 1 Закону
Чинна редакція: 8) електронний каталог - систематизована база актуальних пропозицій, що формується та супроводжується централізованою закупівельною організацією в електронній системі закупівель та використовується замовником з метою відбору постачальника товару (товарів), вартість якого (яких) є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1-3 частини першої статті 3 цього Закону. Забезпечення функціонування електронного каталогу здійснюється, у тому числі за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Для замовників користування електронним каталогом є безоплатним.
Запропоновані зміни: 8) електронний каталог – систематизована база актуальних пропозицій, що формується та супроводжується за рішенням Кабінету Міністрів України централізованою закупівельною організацією, що створена відповідно до рішення Кабінету Міністрів України в електронній системі закупівель та використовується з метою відбору постачальника товару (товарів) та/або надавача послуги (послуг). Забезпечення функціонування електронного каталогу здійснюється, у тому числі за рахунок надання авторизованим електронним майданчикам платного доступу до нього. Для замовників користування електронним каталогом є безоплатним
Коментар: змінами уточнюється, що центральна закупівельна організація, яка формує та супроводжує електронний каталог, створюється відповідно до рішення Кабміну.
Частина 1 статті 3 Закону
Чинна редакція: Цей Закон застосовується:
- до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону,за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
- до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
- до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, якіздійснюють спрощенізакупівлі відповідно до цього Закону та/або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частин другої, третьої і сьомої цієї статті.
Запропоновані зміни: Цей Закон застосовується:
- до замовників, визначених пунктами 1-3 частини першої статті 2 цього Закону,за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 500 тисяч гривень, а робіт – 2,5 мільйона гривень;
- до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1,5 мільйона гривень, а робіт - 7,5 мільйонів гривень;
- до замовників, визначених частиною першою статті 2 цього Закону, які здійснюють закупівлі з використанням електронного каталогу та / або спрощені закупівлі відповідно до цього Закону та / або укладають договори без використання електронної системи закупівель відповідно до частин другої, третьої і сьомої цієї статті.
Коментар: наведеними змінами пропонується збільшення порогів для проведення процедур закупівель, а саме:
- для звичайних замовників при закупівлі товарів та послуг з 200 до 500 тисяч гривень, при закупівлі робіт - з 1,5 до 2,5 мільйонів гривень;
- для замовників в окремих сферах господарювання при закупівлі товарів та послуг з 1 до 1,5 мільйонів гривень, робіт – 3 5 до 7,5 мільйонів гривень.
Частина 2 статті 3 Закону
Чинна редакція: Замовники здійснюють спрощені закупівлі шляхом використання електронної системи закупівель у порядку, передбаченому цим Законом.
Запропоновані зміни: Замовники, визначені у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону здійснюють спрощені закупівлі, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень та не перевищує 500 тисяч гривень, а вартість робіт не перевищує 2,5 мільйона гривень.
Замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, здійснюють спрощені закупівлі, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів) послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень та не перевищує 1,5 мільйона гривень, а вартість робіт не перевищує 7,5 мільйонів гривень.
Замовники, визначені у пунктах 1-4 частини першої статті 2 цього Закону, можуть здійснювати закупівлі з використанням електронного каталогу, якщо вартість товарів та послуг не перевищує 133 тисячі євро.
Коментар: по-перше пропонується зміна вартісних меж для проведення спрощених закупівель, а саме: початкова межа змінюється з 50 на 100 тисяч гривень, а граничні залежать від замовника (звичайний замовник при закупівлі товарів та послуг має проводити спрощену закупівлю за умови, що вартість предмета закупівлі не перевищує 500 тисяч гривень (чинною редакцією Закону визначено – 200 тисяч гривень), робіт – 2,5 мільйона гривень (чинною редакцією Закону визначено – 1,5 мільйона гривень); для замовників в окремих сферах господарювання при закупівлі товарів та послуг – 1,5 мільйонів гривень (чинною редакцією Закону визначено – 1 мільйон гривень), робіт – 7,5 мільйонів гривень (чинною редакцією Закону визначено – 5 мільйонів гривень).
Крім цього передбачено можливість здійснення закупівлі через електронний каталог товарів та послуг, вартість предмета закупівлі яких не перевищує 133 тисячі євро. І це не передбачено не як виключення зі спрощеної закупівлі, а як окремий вид закупівлі в цілому.
Частина 3 статті 3 Закону
Чинна редакція: У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 50 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронні каталоги для закупівлі товарів. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Запропоновані зміни: У разі здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує 100 тисяч гривень, замовник повинен дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та може використовувати електронну систему закупівель, у тому числі електронний каталог для закупівлі товарів та / або послуг. У разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов’язково оприлюднює в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель.
Коментар: у разі прийняття даного Законопроєкту замовники матимуть право придбавати товари, роботи та послуги, вартість яких не перевищує 100 тисяч гривень у такі способи:
- укладання прямого договору з подальшим оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель;
- проведення закупівлі за порядком аналогічних порядку проведення спрощеної закупівлі;
- проведення закупівлі товарів та / або послуг через електронний каталог.
Частина 7 статті 3 Закону
Чинна редакція: Придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі:
1) якщо було двічі відмінено спрощену закупівлю через відсутність учасників, у тому числі частково (за лотом). При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю;
…
7) якщо закупівля товарів здійснюється з використанням електронного каталогу;
Запропоновані зміни: Придбання замовником товарів, робіт і послуг, вартість яких дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель, встановленого цим Законом, у разі:
1) якщо було відмінено спрощену закупівлю, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості пропозицій, визначеної цим Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, вимоги до учасника не повинні відрізнятися від тих, що були визначені замовником в оголошенні про спрощену закупівлю;
…
виключити
Коментар: тобто замовники у разі прийняття даного Законопроєкту матимуть право укладати прямі договори не тільки у разі, якщо ніхто двічі не прийшов на спрощену закупівлю, а навіть за умови, якщо двічі було відхилено усіх учасників.
Частина 2 статті 4 Закону
Чинна редакція: У річному плані повинна міститися така інформація:
…
5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 200 тисяч гривень, а робіт - 1,5 мільйона гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень;
…
відсутній
Запропоновані зміни: У річному плані повинна міститися така інформація:
…
5) вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 500 тисяч гривень, а робіт - 2,5 мільйона гривень;
процедура закупівлі - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1,5 мільйона гривень, а робіт - 7,5 мільйонів гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пунктах 1-3 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 500 тисяч гривень, а робіт - 2,5 мільйона гривень;
спрощена закупівля - для замовників, визначених у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, якщо вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) менше ніж 1,5 мільйона гривень, а робіт - 7,5 мільйонів гривень;
…
закупівля з використанням електронного каталогу для замовників, визначених у пунктах 1-4 частини першої статті 2 цього Закон, якщо вартість предмету закупівлі товару(товарів), послуги(послуг) менше ніж 133 тисячі євро;
Коментар: додається новий вид закупівлі - закупівля з використанням електронного каталогу
Частина 1 статті 7 Закону
Чинна редакція: Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом.
Запропоновані зміни: Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері закупівель у межах повноважень, визначених цим Законом.
Кабінет Міністрів України визначає своїм рішенням особливості здійснення закупівель в умовах воєнного стану, які застосовуються з дня його введення
Коментар: найочікуваніша зміна до Закону – надання Кабміну повноважень щодо визначення особливостей закупівель в умовах воєнного стану, які застосовуються з дня його введення.
Частина 8 статті 8 Закону
Чинна редакція: Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку.
Запропоновані зміни: Замовник має право протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення висновку одноразово звернутися через електронну систему до органу державного фінансового контролю за роз’ясненням змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку. Орган фінансового контролю протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення такого звернення замовника оприлюднює через електронну систему відповідне роз’яснення змісту висновку та зобов’язань, визначених у висновку.
Коментар: пропонується виправлення прогалини, а саме зобов’язують Держаудислужбунадавати роз’ясненняна запит замовника щодо роз’яснення змісту висновку та його зобов’язань, визначених у висновку протягом трьох робочих днів з дня його оприлюднення.
Частина 1 статті 17 Закону
Чинна редакція: Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
…
3) службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією;
…
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
…
11) учасник процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України "Про санкції";
12) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
Запропоновані зміни: Замовник приймає рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника або відмовити в участі у переговорній процедурі закупівлі (крім випадків, зазначених у пунктах 2, 4, 5 частини другої статті 40 цього Закону) в разі, якщо:
…
3) керівника юридичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до кримінальної відповідальності за вчинення корупційного правопорушення протягом попередніх п’яти років до дати подання тендерної пропозиції або притягнуто згідно із законом до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з корупцією, протягом попередніх двох років до дати подання тендерної пропозиції;
…
5) фізична особа, у тому числі фізична особа підприємець, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) керівника юридичної особи, яка є учасником, було засуджено за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів, судимість з якого не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
…
11) учасник процедури закупівлі та/або кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи (у тому числі кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи засновника учасника, якщо засновник - юридична особа) є особою, до якої застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України “Про санкції”;
12) керівника юридичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення правопорушення, пов’язаного з використанням дитячої праці чи будь-якими формами торгівлі людьми;
Коментар: наведеними змінами пропонується:
- у пунктах 3, 6, 12 частини 1 статті 17 Закону замінити службова (посадова) особа учасника на керівника учасника;
- пункт 5 частини 1 статті 17 Закону доповнити «фізична особа підприємець»;
- оновити пункт 11 частини 7 статті 17 Закону в частині відповідності діючому законодавству щодо розширення підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі додавши формулювання «кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи (у тому числі кінцевий бенефіціарний власник юридичної особи засновника учасника, якщо засновник - юридична особа)». Відповідно замовник матиме обов’язок відхилити учасника, якщо щодо його кінцевого бенефіціарного власника#nbsp;застосовано санкцію у виді заборони на здійснення у неї публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Частина 3 статті 17 Закону
Чинна редакція: Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Запропоновані зміни: Учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених частиною першою та частиною другою цієї статті, шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав.
Частина 4 статті 17 Закону
Чинна редакція: Замовник не вимагає від учасників документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 1 і 7 частини першої цієї статті.
Запропоновані зміни: Замовник не вимагає від учасників під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у частині першій та другій цієї статті, окрім самостійного декларування відсутності таких підстав учасниками відповідно до частини третьої цієї статті.
Коментар: враховуючи запропоновані зміни дочастин 3, 4 статті 17 Закону замовник не встановлюватиме вимог до учасників щодо підтвердження відсутності підстав передбачених частинами 1 та 2 статті 17 Закону, окрім самостійного декларування їх учасниками.Відкритим залишається питання що ж мається на увазі під «декларуванням»…
Частина 5 статті 17 Закону
Чинна редакція: Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Запропоновані зміни: Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та / або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, іншої інформації або документів щодо відсутності підстав, отриманих електронною системою закупівель автоматично з державних інформаційних систем та реєстрів.
Частина 6 статті 17 Закону
Чинна редакція: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті.
Запропоновані зміни: Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6, 12 частини першої та частиною другою цієї статті.
Коментар: враховуючи чималу практику щодо обов’язку переможця надавати усі документи визначені частиною 6 статті 17 Закону, незважаючи на те, що замовник міг у мирні часи перевірити таку інформацію самостійно, законотворці вирішили прибрати з цієї норми ті пункти частини 1 статті 17 Закону, які замовник може перевірити самостійно.
Частина 2 статті 18 Закону
Чинна редакція: Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
…
У разі якщо замовником у межах єдиної процедури закупівлі визначені частини предмета закупівлі (лоти), при поданні скарги щодо окремого лота (лотів) реєстраційні картки формуються за кожним лотом окремо.
Запропоновані зміни: Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Реєстраційна картка формується щодо:
процедури закупівлі (якщо суб’єктом оскарження подається скарга на умови тендерної документації, рішення, дію або бездіяльність замовника, що стосуються єдиної процедури закупівлі);
окремої частини предмета закупівлі (лота / лотів), якщо суб’єктом оскарження подається скарга на умови тендерної документації, рішення, дію або бездіяльність замовника, що стосуються окремої частини предмета закупівлі (лота / лотів).
Частина 5 статті 18 Закону
Чинна редакція: Скарга повинна містити таку інформацію:
…
5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та / або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій;
Запропоновані зміни: Скарга повинна містити таку інформацію:
…
5) перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації;
Частина 16 статті 29 Закону
Чинна редакція: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та / або документах:
- що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
- на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та / або договору про закупівлю.
Запропоновані зміни: Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких вимагається тендерною документацією (крім випадку відсутності забезпечення тендерної пропозиції).
Абзац 2 частини 16 видалити
Коментар: у разі прийняття Законопроєкту учасники матимуть право виправляти будь-які невідповідності у тендерній пропозиції, окрім випадку відсутності забезпечення тендерної пропозиції. Крім цього унеможливлюється різночитання цією норми, адже пропонується уточнення, що під невідповідністю в інформації та / або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та / або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється в тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та / або документів, подання яких вимагається тендерною документацією.
пов'язані статті
06 берез.
Новації в електронній системі закупівель04 берез.
Новий довідник КПКВ в електронній формі річного плану: де брати цей код та коли запрацюють анонсовані зміни24 лют.
При відхиленні переможця майданчик повертає його на кваліфікацію: як це впливає на рішення замовника21 лют.
Аудитори почали встановлювати порушення в частині відсутності підпису у розділі «договір»: правомірно чи ні14 лют.
Що замовникам варто врахувати при закупівлі медичних виробів після введення в дію НК 031:2024