Статті

Мінекономіки щодо встановлення вимог для підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі за статтею 17 Закону

0
88

Досі актуальним запитанням залишається можливість проведення відритих торгів в умовах воєнного стану, адже станом на 11.05.2022 відкриті державні реєстри не працюють.

Тобто замовник не може самостійно перевірити учасників та переможців процедури закупівлі на відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон). Розглянемо рекомендації Уповноваженого органу щодо цього питання.

У відповіді на запит 434/2022 Мінекономіки зазначили:

«ураховуючи вимоги пункту 31 частини 1 статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і містить відомості, визначені частиною другою статті 22 Закону, зокрема підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. При цьому замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України “Про доступ до публічної інформації”, та / або#nbsp;міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.

Своєю чергою, постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2022 № 263 “Деякі питання забезпечення функціонування інформаційно - комунікаційних систем, електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів в умовах воєнного стану” відповідно до Указу Президента України від 24.02. 2022 № 64 “Про введення воєнного стану в Україні” установлено, що на період дії воєнного стану міністерства, інші центральні та місцеві органи виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, установи, організації, що належать до сфери їх управління, для забезпечення належного функціонування інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, публічних електронних реєстрів, володільцями (держателями) та/або адміністраторами яких вони є, та захисту інформації, що обробляється в них, а також захисту державних інформаційних ресурсів, можуть вживати додаткових заходів, зокрема зупиняти, обмежувати роботу інформаційних, інформаційно-комунікаційних та електронних комунікаційних систем, а також публічних електронних реєстрів.

Так, Міністерством юстиції України наказом від 13.04.2022 № 1462/5 “Про зупинення оприлюднення інформації у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України”, з метою захисту інформації в умовах воєнного стану на час дії воєнного стану було зупинено оприлюднення інформації у формі відкритих даних, визначеної розділом ІІ Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 28.03.2016 № 897/5 "Про затвердження Переліку інформації, що підлягає оприлюдненню у формі відкритих даних, розпорядником якої є Міністерство юстиції України". Це, зокрема, стосується інформації, що міститься в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань та Єдиному реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

Водночас у повідомленні, розміщеному на вебсайті Національного агентства з питань запобігання корупції 24.02.2022 за посиланням, зазначено, що доступ до публічної частини, зокрема, Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення обмежено у зв’язку з технічними роботами, спрямованими на максимальне посилення захисту особистих даних користувачів в умовах воєнного стану.

З огляду на зазначене, в умовах воєнного стану відсутній вільний доступ до публічної інформації, що міститься у зазначених вище відкритих єдиних державних реєстрах, доступ є обмеженим або зупиненим.

Отже, під час проведення процедури відкритих торгів замовник самостійно у тендерній документації зазначає, у який спосіб, з урахуванням вимог законодавства під час правового режиму воєнного стану, учасник має підтвердити відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбачених пунктами 2, 3, 8, 9 частини 1 статті 17 Закону,#nbsp;та відхилення тендерних пропозицій учасників, які є банкрутами, вчинили корупційні правопорушення тощо».

Отже, Уповноважений орган акцентує увагу на тому, що відсутній вільний доступ до відкритих єдиних державних реєстрів, тому замовник самостійно встановлює вимоги до учасників та переможців процедури закупівлі щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону.

#мінекономіки#новини закупівель#підстави для відмови в участі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard