Статті

Чи поширюються вимоги Постанови Кабміну №668 на договори з поточного ремонту

2
196

Фактично кожен замовник, в якого на балансі перебувають будинки, будівлі, споруди та лінійні об’єкти інженерно-транспортної, стикається з таким предметом закупівлі як поточний ремонт. 

Водночас здійснюючи закупівлю послуг з поточного ремонту, зокрема формуючи тендерну документацію та проєкт договору, замовникам потрібно враховувати специфіку предмета закупівлі. 

Приміром, при укладенні договорів при закупівлі певних предметів закупівель замовникам потрібно враховувати вимоги положень окремих нормативно-правових актів. 

Так, при укладенні договорів на здійснення будівельних робіт (нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції та реставрації) замовники та підрядники повинні керуватися нормами законодавства з публічних закупівель, Цивільного та Господарського кодексів України, а також враховувати норми, які визначені в Постанові Кабміну від 1 серпня 2005 р. № 668 «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» (далі-Постанова №668), зокрема щодо визначення істотних умов договору, оскільки при укладенні договорів при проведенні будівельних робіт найбільш частим порушенням, яке встановлюють аудитори, є не дотримання вимог, які визначені в Постанові №668. 

Однак чи зобов’язані замовники дотримуватися вимог Постанови №668 при укладенні договору при здійсненні поточного ремонту? 

Вимоги законодавства щодо укладення договору на здійснення поточного ремонту 

Норми Цивільного кодексу України (далі-ЦКУ) та Господарського кодексу України, а також норми закупівельного законодавства, не визначають окремих вимог до укладення договорів на здійснення поточного ремонту. 

При цьому, в окремих нормативно-правових актах йдеться про види договорів, які повинні укладатися на здійснення поточного ремонту. 

Так, в наказі Держкомітету з питань житлово-комунального господарства від 23.09.2003 № 154 «Про затвердження Порядку проведення ремонту та утримання об'єктів благоустрою населених пунктів» йдеться, що роботи з поточного ремонту об'єкта благоустрою виконуються на підставі договору підряду, укладеного відповідно до законодавства. 

Однак в будь-яких інших нормативно-правових актах не визначено вимог до договорів на здійснення поточного ремонту. 

Що таке договір підряду? 

Згідно статті 837 ЦКУ за договором підряду одна сторона (підрядник) зобов'язується на свій ризик виконати певну роботу за завданням другої сторони (замовника), а замовник зобов'язується прийняти та оплатити виконану роботу. 

Договір підряду може укладатися на виготовлення, обробку, переробку, ремонт речі або на виконання іншої роботи з переданням її результату замовникові. 

Водночас вимоги щодо укладення договору підряду визначені в параграфі 1 глави 61 ЦКУ. 

Таким чином, формуючи договір на здійснення поточного ремонту потрібно керуватися нормами, які визначені в главі 61 ЦКУ. 

Окрім цього, ЦКУ виділяє окремі види договорів підряду: 

  • побутовий; 
  • будівельний; 
  • проведення проектних та пошукових робіт; 
  • виконання науково-дослідних або дослідно-конструкторських та технологічних робіт. 

Чи є договір на здійснення поточного ремонту договором будівельного підряду?  

Так, згідно статті 875 ЦКУ за договором будівельного підряду підрядник зобов'язується збудувати і здати у встановлений строк об'єкт або виконати інші будівельні роботи відповідно до проектно-кошторисної документації, а замовник зобов'язується надати підрядникові будівельний майданчик (фронт робіт), передати затверджену проектно-кошторисну документацію, якщо цей обов'язок не покладається на підрядника, прийняти об'єкт або закінчені будівельні роботи та оплатити їх. 

Договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції (технічного переоснащення) підприємств, будівель (зокрема житлових будинків), споруд, виконання монтажних, пусконалагоджувальних та інших робіт, нерозривно пов'язаних з місцезнаходженням об'єкта. 

Відповідно до статті 875 ЦКУ вбачається, що договір будівельного підряду укладається на проведення нового будівництва, капітального ремонту, реконструкції та інших видів будівельних робіт. 

Окрім цього, стаття 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що будівництвом є нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт об'єкта будівництва. 

Таким чином, згідно наведених норм видається, що норми статті 875 ЦКУ не поширюються на здійснення поточного ремонту, оскільки поточний ремонт не є будівельними роботами. 

Що визначають норми Постанови Кабміну №668? 

Пункт 1 Постанови №668 визначає, що ці Загальні умови відповідно до Цивільного кодексу України визначають порядок укладення та виконання договорів підряду на проведення робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єкта будівництва (далі - будівництво). 

Положення Загальних умов застосовуються також щодо укладення та виконання договорів підряду на роботи з реставрації та капітального ремонту будівель і споруд. 

Згідно пункту 2 Постанови №668 загальні умови є обов'язковими для врахування під час укладення та виконання договорів підряду в будівництві (далі - договір підряду) незалежно від джерел фінансування робіт, а також форми власності замовника та підрядника (субпідрядників). 

Отож, у відповідності до викладеного, норми Постанови Кабміну №668 є обов’язковими виключно при здійсненні робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту об’єктів будівництва. 

Натомість норми Постанови Кабміну №668 не поширюються на здійснення послуг з поточного ремонту. 

Підсумки 

З огляду на викладене вище, поточний ремонт не є будівельними роботами згідно законодавчих норм, і відповідно на поточний ремонт не поширюються норми статті 875 ЦКУ. 

Окрім цього, норми Постанови №668 не визначають обов’язковості її застосування при здійсненні послуг з поточного ремонту. 

Тому замовники та підрядники не зобов’язані керуватися положеннями Постанови №668 при укладенні договору на здійснення послуг з поточного ремонту. 

#віддділ будівництва#договір про закупівлю#закупівлі поточного ремонту#закупівлі ремонту#спеціальні закупівлі

пов'язані статті

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard