Зміна назви предмета закупівлі не є підтвердження необхідності відміни через відсутність потреби
Рішення Комісії, №15481-р/пк-пз від 18.09.2024, оголошення UA-2024-08-13-008840-a
Витяг із рішення: Скаржник зазначає, що Замовником жодним чином не підтверджено, що відпала потреба у закупівлі послуг, які є предметом даної закупівлі - Послуги з організації шкільного харчування. Навпаки, з вищенаведеного безпосередньо випливає, що така необхідність зберігається, оскільки існує необхідність у забезпеченні учасників процесу харчуванням, тобто існує потреба у закупівлі послуг з організації шкільного харчування. Відносно тез Протоколу про те, що виникла необхідність у забезпеченні учасників освітнього процесу харчуванням за системою аутсорсингу, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, слід зазначити наступне
Згідно з Порядком організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою № 305 (далі - Порядок), способами організації харчування є: 1) приготування та реалізація готових страв закладом освіти та закладом оздоровлення та відпочинку самостійно (працівниками, що входять до штатного розпису закладу); 3 2) організація харчування постачальником харчових продуктів та/або послуг з харчування (кейтеринг або аутсорсинг). У такому разі штат їдальні (харчоблоку), буфету не належить до штатного розпису відповідного закладу. При цьому, згідно з Порядком,аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку; кейтеринг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
Замовник пояснює, що у нього відпала потреба у закупівлі саме "кейтерингових послуг", а правильно визначена потреба – "аутсорсинг" виготовлення та реалізацію готових страв з використанням харчоблоку школи, для забезпечення організації гарячого харчування, можливості розігріву, тощо. Замовником обрано код ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги, в той час як вірним кодом ДК необхідно було обрати - код ДК 021:2015:55320000-9: Послуги з організації харчування. Укладення договору про закупівлю за кодом ДК 021:2015: 55520000-1 Кейтерингові послуги, спричиняє нікчемність договору про закупівлі на підставі пункту 5 частини 1 статті 43 Закону - якщо назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником не відповідає товарам, роботам чи послугам, що фактично закуплені замовником, оскільки фактично замовник має на меті закупити послуги аутсорсингу.
Позиція Комісії АМКУ: Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі та те, що причини відміни є такими, що виникли через відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів. Враховуючи наведене, Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі з наведених вище підстав
Останні новини
14 січ.
⏰ Об 11:00 почнеться зустріч щодо допорогових закупівель14 січ.
Наслідки не відхилення переможця, який не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей13 січ.
Інструкція для публічних службовців від НАЗК щодо розв’язання конфлікту інтересів13 січ.
АМКУ нагадує про доступ до зведеного переліку суб’єктів природних монополій13 січ.
Збільшено рівень локалізації для закупівель машинобудування