Замовником встановлено вимоги щодо застосування локалізації для товару, який не визначений в пункті 6-1 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону: позиція ДАСУ
Моніторинг № UA-M-2024-06-18-000085, оголошення № UA-2024-03-06-013145-a
Витяг з висновку за результатами моніторингу: моніторингом питання дотримання замовником відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону та Постанови № 1178 встановлено порушення замовником чинного законодавства в частині наступного.
В додатку 2 тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (технічне завдання)» замовником встановлено вимоги щодо підтвердження локалізації товару, що є предметом закупівлі, а саме в розділі «Вимоги щодо локалізації» Додатку 2 тендерної документації замовником зазначено, що до участі у закупівлі допускаються пропозиції товарів, які мають відповідний ступінь локалізації передбачений пунктом 6-1 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Відповідно до пункту 13 Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 02.08.2022 року №861 учасник, з яким укладено договір про закупівлю предмета закупівлі, внесеного до переліку з підтвердженим ступенем локалізації, одночасно з передачею товару надає замовнику підготовлену виробником товару фактичну калькуляцію собівартості такого товару.
Учасник у складі тендерної пропозиції має надати довідку у довільній формі, в якій зазначено найменування товару, назви виробника та ID товару, присвоєного електронною системою закупівель. Замовник самостійно перевіряє інформацію щодо ступеня локалізації виробництва товару, який є предметом закупівлі у переліку товарів, що є предметом закупівлі, з підтвердженим ступенем локалізації на prozorro.gov.ua; інформаційну довідку складена у довільній формі про те, що учасник є або не є виробником вітчизняної продукції запропонованого товару. У разі, якщо учасник є виробником вітчизняної продукції запропонованого товару в складі тендерної пропозиції надається довідка в довільній формі з інформацією про ступінь локалізації виробництва та учасник зазначає інформацію про: показник місцевої складової у питомій вазі вартості сировини, матеріалів, вузлів, агрегатів, деталей, складових частин і комплектуючих виробів, робіт, послуг та інших складових вітчизняного виробництва у собівартості товару, що є предметом закупівлі. Учасник – переможець (виключно виробник вітчизняної продукції) після визначення його переможцем зобов’язаний надати замовнику розрахунки щодо рівня локалізації на поставлений товар чи партію товару.
При цьому замовником не враховано, що в переліку товарів до яких застосовується вимога підтвердження локалізації, визначеного пунктом 6-1 розділу ХХ Закону, легковий автомобіль (спеціалізований автомобіль) відсутній, відповідно вимоги щодо підтвердження локалізації не застосовуються.
Згідно ч. 4 ст. 22 Закону, тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Відповідно до ч. 4. ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
В той же час, з інформації веб-порталу Уповноваженого органу, 07.03.2024 потенційним учасником закупівлі було розміщено вимогу наступного змісту: «шановний замовник, вами встановлена вимога щодо локалізації проте товар, який є предметом закупівлі - не міститься в переліку локалізованого товару. просимо привести вашу документацію у відповідність до норм законодавства.»
10.03.2024 замовником надано роз’яснення до процедури потенційному учаснику щодо внесення змін до умов тендерної документації, а саме: «Шановний учаснику, дякуємо за запитання! Уповноважена особа розгляне Ваші зауваження та прийме рішення стосовно внесення змін в тендерну документацію.».
Однак на веб-порталі Уповноваженого органу відсутня інформація щодо внесених замовником змін до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, замовником не дотримано вимог абз. 1 ч. 3 ст. 22 Закону.
Останні новини
26 груд.
Інфографіка на урядовому порталі щодо отримання електронного підпису26 груд.
Питання наглядової ради державного підприємства “Медичні закупівлі України”26 груд.
Про внесення змін до переліку лікарських засобів, що закуповуються за договорами керованого доступу26 груд.
⏰ Об 11:00 почнеться практикум щодо підстав для відмови в участі26 груд.
Відомості про переможця, які замовник перевіряє самостійно, а які необхідно вимагати