Замовником розірвано договір, предмет закупівлі якого підпадає під вимоги п.11-2 Особливостей: чи можна замовнику провести відкриті торги? 

0
33

Моніторинг: UA-M-2025-07-18-000001, закупівля №UA-2025-07-07-011222-a 

Витяг з висновку за результатами моніторингу:  

За результатами аналізу питання правомірності обрання та застосування процедури закупівлі встановлено наступне. Замовником оголошено закупівлю товарів – м’яса: свинини пісної, яловичини, філе курячого, очікуваною вартістю 421 600,00 грн з ПДВ. Відповідно до абзацу першого пункту 11-2 Особливостей № 1178 у разі, коли замовники здійснюють закупівлі продуктів харчування за переліком згідно з Додатком 2 «Перелік продуктів харчування, закупівля яких здійснюється замовниками з використанням електронного каталогу» до Особливостей (далі – Додаток 2), вартість предмета закупівлі яких становить або перевищує 100 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (далі – Порядок № 822), з урахуванням положень, визначених цими особливостями.

Так, Замовник в межах даної процедури закупівлі придбаває продукти, а саме: м’ясо свинини, яловичини та курятини, які включені в перелік Додатку 2 Особливостей № 1178. При цьому, очікувана вартість таких продуктів перевищує 100 000,00 гривень. Слід зазначити, що закупівля продуктів харчування через електронний каталог відповідно до вимог Особливостей № 1178 є обов’язком замовника, якщо товари входять згідно з пунктом 11-2 до Додатку 2 Особливостей № 1178 та очікувана вартість таких товарів дорівнює або перевищує 100 тис. гривень. В ході моніторингу Замовнику оприлюднено запит про надання пояснень з питання невірного обрання та застосування процедури закупівлі відкриті торги з особливостями для закупівлі м'яса. На запит Замовник надав наступне пояснення: «У січні 2025 року було здійснено запит ціни пропозиції на постачання м’яса Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-01-07-004080-a на суму 590350 грн. та укладено договір 555310 грн., однак 3 липня 2025 року додатковою угодою № 3 (Сума фактичної оплати: 250 817,20 грн. з ПДВ ) договір був розірваний за ініціативи постачальника про що зроблено відповідні зміни. Оскільки сума по даному коду ДК перевищувала 500 000 грн. Система прозоро маркет відхиляла закупівлю так як був обраний профіль з налаштуваннями . «Зверніть увагу: оголошувати Запит пропозицій за певними характеристиками можна тільки у випадку, якщо річна потреба закупівлі менш ніж 500 тис. грн, і ви працюєте по Постанові 1178. Після оголошення Запиту пропозицій вам можуть запропонувати тільки ті товари, що відфільтровані та відображаються зараз на цій сторінці.» (скрін і протокол додається). Оскільки, система прозоро маркет застерігала в проведенні закупівлі запит ціни пропозиції і було прийнято рішення в проведенні відкритих торгів.» Надане Замовником пояснення не спростовує факту встановленого порушення в частині неправомірного (без наявності підстав) застосування процедури відкритих торгів з особливостями для закупівлі м’яса, що обумовлюється наступним. Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, встановлено, що Замовником проведено запит (ціни) пропозиції за номером ID:UA-2025-01-07-004080-a щодо закупівлі за предметом «М'якоть без кістки свинна, охолоджена, ДСТУ 4590; М'якоть без кістки яловича, охолоджена, ДСТУ 4589; Філе куряче, охолоджене, ДСТУ 3143», очікуваною вартістю 590 350,00 грн, за результатами якого з ФОП «Головатюк Сергій Васильович» укладено договір від 15.01.2025 № 17 на суму 555 310,00 гривень. Так, 04.07.2025 Замовник в електронній системі закупівель щодо закупівлі за номером ID:UA-2025-01-07-004080-a оприлюднив Звіт про виконання договору, де у полі «Сума оплати за договором про закупівлю» становить 250 817,20 грн, а в полі «Причини розірвання договору, якщо таке мало місце» - відсутні.  

Тобто, Замовник не набув законодавчих підстав для оголошення відкритих торгів з особливостями, позаяк, абзацом другим пункту 11-1 Особливостей № 1178 чітко визначено, що у разі коли закупівля з використанням електронного каталогу шляхом запиту пропозицій постачальників не відбулася, замовник здійснює закупівлю шляхом застосування відкритих торгів, або повторно шляхом запиту пропозицій постачальників в електронному каталозі відповідно до Порядку № 822. Зважаючи, що в електронній системі закупівель відсутня закупівля за запитом (ціни) пропозиції на закупівлю м'яса, яка не відбулася, а за вказаною Замовником у поясненні закупівлею за запитом (ціни) пропозиції за номером ID:UA-2025-01-07-004080-a був укладений договір, за яким здійснювалася оплата, Замовником всупереч вимогам пункту 11-2 Особливостей № 1178 неправомірно обрано та застосовано відкриті торги з особливостями для закупівлі м’яса за номером UA-2025-07-07-011222-a, оскільки, закупівля м’яса свинини, яловичини та курятини повинна здійснюватися шляхом використання електронного каталогу. 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2025 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard