Замовник вимагає від учасник гарантійний лист, що той не перебуває у статусі «дефолтного» або «переддефолтного»
Позиція Скаржника: Скаржник зазначає, що відповідно до підпункту 4 пункту 2 розділу «Розгляд та оцінка тендерної пропозиції» та пункту 12 додатку 10 Документації Замовником встановлено, що «Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що він не набував та не знаходився у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ «НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168».
Скаржник зазначає, що жоден з оскаржуваних документів, які вимагає надати Замовник, не передбачений національним стандартом для предмета закупівлі ДСТУ EN 50160:2023 (EN 50160:2022, IDT) та ДСТУ 3466-96, отже, Замовник неправомірно встановив оскаржувані вимоги до предмета закупівлі, в порушення пункту 29 Особливостей.
Витяг із рішення: Замовник не обґрунтував необхідність встановлення у Документації наведеної вище вимоги Документації у вказаній редакції.
За таких умов, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які зможуть надати надати гарантійний лист про те, що вони не набували та не знаходилися у статусі «дефолтного» або «переддефолтного», і зазначена інформація не була оприлюднена на сайті оператора системи передачі (ПрАТ "НЕК «Укренерго»), який виконує функції адміністратора розрахунків та/або інших відкритих джерелах інформації, відповідно до «Правил ринку», затверджених Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року N 307 у редакції постанови НКРЕКП від 24 червня 2019 року №1168, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Крім того, відповідно до пункту 29 Особливостей у разі проведення відкритих торгів згідно з цими особливостями для закупівлі твердого палива, бензину, дизельного пального, природного газу, газу скрапленого для автомобільного транспорту, газу скрапленого для 5 комунально-побутового споживання та промислових цілей, електричної енергії положення пунктів 1 і 2 частини другої статті 16 Закону замовником не застосовуються.
У разі здійснення закупівель, визначених абзацом першим цього пункту, замовники не можуть установлювати вимоги до предмета закупівлі, що не передбачені відповідним національним стандартом (за наявності національного стандарту для відповідного предмета закупівлі).
Слід зазначити, що національні стандарти для електричної енергії не передбачають необхідності наявності вищезазначених документів.
За таких умов, вищезазначені умови Документації не узгоджуються із вимогами Особливостей в цій частині.
Встановивши наведені вище умови у Документації, Замовник порушив положення пункту 29 Особливостей.
Вищезазначену інформацію відображено у рішенні Комісії № 335-р/пк-пз від 08.01.2025 (оголошення UA-2024-12-24-009139-a). А процес здійснення закупівлі електричної енергії для закупівельників полегшать «Приклади документів для закупівлі електричної енергії на 2025 рік».
Останні новини
09 трав.
Нові Накази Державної казначейської служби України № 94 та 9109 трав.
Об`єднання в один код ДК 021:2015 послуг, які по своїй суті є окремими предметами закупівлі є неправомірним08 трав.
Укрзалізниця закуповує пальне через Prozorro Market08 трав.
В які напрями скеровані кошти фонду Ukraine Facility08 трав.
Схвалено пропозиції Мінекономіки відносно законодавства про публічні закупівлі