Замовник не розмістив вимогу про усунення невідповідностей, чим не надав можливість учаснику усунути невідповідності
Обставини справи: замовник просить суд визнати протиправним та скасувати висновок ДАСУ по закупівлі № UА-2023-11-14-011131-а з предметом закупівлі - Послуги зі здійснення технічного нагляду за виконанням будівельних робіт по об`єкту “Капітальний ремонт житлового будинку”.
Так, за результатами аналізу правильності розгляду тендерної пропозиції учасника встановлено порушення вимог пункту 43 Особливостей, в частині не розміщення в електронній системі закупівель у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей, чим не надав можливість учаснику ТОВ «І» усунути такі невідповідності, а обрав його переможцем та уклав з ним договір.
За результатами моніторингу установлено, що у розділі «Кваліфікаційний критерій «Наявність документально підтвердженого досвіду про виконання аналогічного (аналогічних) договору (договорів)» Додатку 1 до тендерної документації Замовником встановлено вимогу, що на підтвердження відповідності учасника встановленому кваліфікаційному критерію у складі тендерної пропозиції надається Довідка про виконання учасником аналогічного договору на надання послуг з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єктах з нового будівництва, реконструкції чи капітального ремонту об`єктів цивільної інфраструктури (будівель), за формою. Поряд з цим, аналогічним вважається договір, укладений у період з 2019 року по 2023 рік, предметом якого є надання послуг з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єктах з нового будівництва, реконструкції чи капітального ремонту об`єктів цивільної інфраструктури (будівель), при цьому-клас наслідків об`єкта будівництва (ремонту) за предметом закупівлі, а саме: СС2 і більше. Крім того, учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції документи, які підтверджують клас наслідків об`єкта за аналогічним (и) договором (ами) (проєктна документація, дозвільний документ з ДАБІ/ДІАМ, сертифікат готовності об`єкту до експлуатації тощо).
При цьому, документів, які підтверджували б клас наслідків об`єкта за аналогічним Договором, зокрема, проектної документації, дозвільного документу з ДАБІ/ДІАМ, сертифікату готовності об`єкту до експлуатації тощо, у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «І», не надано, що, на думку ДАСУ, не відповідає вимогам Додатку І до тендерної документації Замовника.
Позиція суду: з матеріалів справи вбачається, що на виконання вимог замовника ТОВ «І» у складі тендерної пропозиції завантажено до електронної системи Довідку про виконання ним аналогічного договору на надання послуг з технічного нагляду за виконанням будівельних робіт на об`єктах з нового будівництва об`єктів цивільної інфраструктури, а також скан-копію аналогічного договору, укладеного Учасником з ТОВ “О”, разом з СЕРТИФІКАТОМ готовності об`єкта до експлуатації, як то вимагалося Замовником у складі тендерної документації.
При цьому, вищезазначений сертифікат Державної інспекції архітектури та містобудування України засвідчує готовність до експлуатації багатоквартирного житлового будинку з вбудованим нежитловим приміщенням. Суд зазначає, що клас наслідків (відповідальності) будівель та споруд визначається за таблицею 1 до ДСТУ 8855:2019, який набрав чинності 01 грудня 2019 року (далі Стандарт). При цьому, відповідно до вищезазначеного Стандарту, незалежно від класифікації за ознаками таблиці 1 потрібно встановлювати клас наслідків (відповідальності) не меншим ніж СС2 - для житлових будинків понад чотири поверхи.
З вищевикладеного вбачається, що наданий ТОВ «І» у складі тендерної пропозиції сертифікат готовності об`єкта до експлуатації є належним документом на підтвердження класу наслідків об`єкта будівництва (ремонту) за предметом закупівлі, а саме: СС2 і більше.
Вищезазначене спростовує висновки ДАСУ щодо порушення замовником пункту 43 Особливостей, а також свідчить про відсутність підстав для застосування до замовника відповідальності у вигляді вжиття заходів, направлених на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом забезпечення притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення.
Детальніше у Рішенні Запорізького окружного адміністративного суду № 280/2324/24 від 24 квітня 2024 року або за посиланням.
Останні новини
19 верес.
Проект Постанови про прийняття за основу проекту Закону України про внесення змін до Закону України «Про лікарські засоби» щодо особливостей державної реєстрації лікарських засобів, які можуть закуповуватися особою, уповноваженою на здійснення закупівель у сфері охорони здоров’я19 верес.
В цілому прийнято проект Закону про відновлення середньострокового планування для місцевих бюджетів19 верес.
Онлайн-аукціон на Прозоро.Продажі по приватизації готелю «Україна»19 верес.
Набули чинності зміни до ЗУ «Про лікарські засоби»19 верес.
Як здійснювати розгляд тендерної пропозиції, якщо документ поданий учасником після кінцевого строку подання