Замовник довів правомірність відміни спрощеної закупівлі у зв’язку з відсутністю потреби 

0
121

Проаналізуємо матеріали справи № 320/44631/24 від 27 вересня 2024 року Київського окружного адміністративного суду. 

Обставини справи: Спірним питанням є наявність/відсутність підстав для відміни тендеру у зв`язку з відсутністю у замовника подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, та як наслідок, правомірність/протиправність рішення відповідача про відміну процедури закупівлі. 

Судом встановлено, що 26.03.2024 для здійснення закупівлі за предметом закупівлі Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) уповноваженою особою ДП ДОТ оголошено проведення спрощеної закупівлі (ідентифікатор закупівлі в електронній системі закупівель UA-2024-03-26-012373-a) за чотирма лотами: Лот 1 на 15 000 одиниць, переможець ТОВ «ФАРМІНКО НОРД»; Лот 2 - на 15 000 одиниць, переможець ТОВ «ФАРМІНКО НОРД»; Лот 3 - на 45 000 одиниць, переможець ТОВ «ФАРМІНКО НОРД»; Лот 4 - на 38 000 одиниць, переможець Товариство з обмеженою відповідальністю "Текстиль-Контакт". 

З відповідними переможцями укладені державні контракти (договори), які опубліковані у системі проведення електронних торгів, за ідентифікатором: UA-2024-03-26-012373-a, з терміном постачання 30.06.2024 року. 

Як зазначає відповідач у відзиві: станом на 25.08.2024, постачальником ТОВ «ФАРМІНКО НОРД», в рамках процедури закупівлі UA-2024-03-26-012373-a не було поставлено жодної куртки вітровологозахисної зимової, що свідчить про прострочення постачання, застосування штрафу та пені зі сторони ДП «ДОТ», як Замовник, був змушений запустити сигнальні торги/страхову закупівлю з метою своєчасного постачання та запобігання непостачання Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування), на випадок, якщо Постачальником ТОВ «ФАРМІНКО НОРД» буде остаточно зірване постачання Товару «Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування)». 

09.08.2024 було оголошено сигнальну закупівлю, а саме - спрощену закупівлю Куртка вітровологозахисна зимова, вид 1 (35810000-5: Індивідуальне обмундирування) у кількості 75 тис. шт. та 26.08.2024 відбувся аукціон та розкриття пропозицій Учасників. 

Так, судом встановлено, що 17 вересня 2024 року Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» звернулось до Командування Сил логістики Збройних Сил України з листом №2165/3903 «Щодо перенесення термінів поставок», в якому просили підтвердити можливість перенесення термінів поставки товарів згідно з датами, наведеними у Переліку звернень постачальників. 

Відповідно до вищезазначеного Переліку, перенесення дати поставки постачальником ТОВ «ФАРМІНКО НОРД» становить з 30.06.2024 по 15.10.2024 року. 

Листом від 17.09.2024 №2398/1/4594, Командування Сил логістики Збройних Сил України повідомило Державне підприємство Міністерства оборони України «Державний оператор тилу» що, враховуючи зазначені у листі обставини (обгрунтування) Тил Командування Сил логістики Збройних Сил України вимушений погодитися із запропонованими термінами поставки предметів речового майна. 

У своїх додаткових поясненнях, наданих до суду 27 вересня 2024 року о 16:15 годині відповідач зазначає, що листом від 17.09.2024 року № 2398/1/4594 Командування Сил Логістики погодило перенесення строків поставки Товару по Договорам укладеним з ТОВ «ФАРМІНКО НОРД», у результаті чого були підписані додаткові угоди, якими продовжено строк дії договору до 31.12.2024 , а в частині виконання зобов`язань до повного виконання. 

Судом встановлено, що на веб-порталі Уповноваженого органу PROZORRO оприлюднено Додаткові угоди № 1 від 20 вересня 2024 року до Державного контракту (Договору) про закупівлю № 165/04-24-РМ від 26.04.2024 року, до Державного контракту (Договору) про закупівлю № 164/04-24-РМ від 26.04.2024 року, до Державного контракту (Договору) про закупівлю № 163/04-24-РМ від 26.04.2024 року про внесення змін до Договорів: 1.1. Пункт 6 Додатка № 1 до Договору викласти в такій редакції: « 6. Відповідно до п. 13.1 Договору цей договір набирає чинності з моменту його підписання та діє до 31 грудня 2024 року, а в частині виконання Сторонами своїх зобов`язань за цим Договором, у тому числі в частині нарахування та сплати штрафних санкцій та поставки Товару до повного виконання». 

Позиція суду: Враховуючи означене, у суду є підстави вважати, що відповідачем під час судового розгляду справи наведено достатньо доводів, підтверджених належними, достатніми та допустимими доказами, того, що у нього відпала подальша потреба в закупівлі товарів, які є предметом закупівлі за ідентифікатором № UA-2024-08-09-010621-a. 

Повну версію даного рішення можна побачити, перейшовши за посиланням. 

Останні новини

Публічна офертаПолітика конфіденційностіДля авторівКонтакти

© 2024 TNDR. Освітня платформа у сфері публічних (державних) закупівель. ТНДР.

Visa & Mastercard